Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelassa ei osattu vastata yksinkertaiseen kysymykseen

Vierailija
09.04.2021 |

Soitin Kelaan kysyäkseni erään kuntoutuksen alkamisajankohdasta, että onko siihen jatkuva haku vai hakuajat. Soitin siis numeroon, joka vastaa kuntoutuksesta. Ei osattu vastata kysymykseeni, kuulemma asiantuntija osaisi vastata, mutta elettäkään ei tehty, että sellaiseen asiantuntijaan saisi yhteyden, pahoiteltiin vain. En ymmärrä, mistä niille ihmisille siellä maksetaan. Samaan ilmiöön olen törmännyt ennenkin. No, tämä asia selvisi, kun soitin yhdelle palveluntuottajalle.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kelan sivuilla on ne kuntotuskurssit , eri tyypeille, googlaileppa.

Vierailija
2/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se puhelinasiakaspalvelijan vika ole, ettei hän tiedä kuntoutusten ajankohdasta? Tuskin se puhelimeen vastaaja on vastuussa juuri sen kuntoutuksen järjestämisestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei koskaan osaa vastata mihinkään siellä muuten kuin tyhjää huuhaata. kaikki relevantit yksityiskohdat puuttuu aina ettei pystyisi laskemaan tai ymmärtämään mitään seuraamuksia mistään etukäteen.

Vähän niinku myynti ilmoitus jossa sitoutuu hintaan ja sopimusehteoihin joita ei suostuta kertomaan kun vasta allekirjoituksen jälkeen. Ainiin, noinhan ne vanhustalotkin toimii. Allekirjoita ensin ja kluovuta tilin käyttöoikeudet, rahat kyl viedään mutta hintoja ei kerrota.

Vierailija
4/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Vierailija
5/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi soittaa, kun sama tieto löytyy helposti Kelan sivuilta?

Vierailija
6/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Oletti, etä asiakas osaa lukea ihan itse? 

Vierailija
8/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Ei ole asiakaspalvelijan tehtävä opiskella Kelan sivuja ulkoa. Asiakkaan tehtävä on ihan itse etsiä tarvitsemansa tieto. Jos sitä ei löydy, sitten voi kysellä asiakaspalvelusta. Kelan asiakaspalvelun tehtävä on lähinnä auttaa asioissa, joihin ei ole yksiselitteistä vastausta verkkosivuilla, ei toimia googlena asiakkaille.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii mennä kokeilemaan asiakaspalvelutyötä! :) Siellä voi tulla ihan mitä vaan kysymyksiä vastaan ihan mistä vaan asiasta, ja kaikkeen pitäisi tietää vastaukset tasan sillä sekunnilla.

Juu näppärimmät osaavat vaikka googlata tiedot, mutta netistä löydetty tieto ei ole aina oikein. Suurempana ongelmana on, että asiakaspalveluihin jää töihin ne vähemmän näppärämmät, koska näppärät ja osaavat tyypit löytävät jossain vaiheessa jotain järkevämpää työtä.

Asiakaspalvelutyö on hyvin pienipalkkaista ja koko ajan tulee huutoa ja kiroilua niskaan. Se on tosi kuluttavaa, vaikka ei niitä henkilökohtaisesti otakaan.

Nykyinen päällikkötason työni on hermolepoa aspahommiin, joita tein vuosia sitten, verrattuna.

Vierailija
10/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Ei ole asiakaspalvelijan tehtävä opiskella Kelan sivuja ulkoa. Asiakkaan tehtävä on ihan itse etsiä tarvitsemansa tieto. Jos sitä ei löydy, sitten voi kysellä asiakaspalvelusta. Kelan asiakaspalvelun tehtävä on lähinnä auttaa asioissa, joihin ei ole yksiselitteistä vastausta verkkosivuilla, ei toimia googlena asiakkaille.  

Sinulla on nyt ihan väärä kuva asiakaspalvelijan työstä. Asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa ja opastaa asioissa, joissa asiakas tarvitsee apua. Kelan asiakkaista hyvin monella on vaikeuksia etsiä tarvitsemaansa tietoa. Heillä voi olla lukihäiriö, puutteellinen kielitaito, aivoinfarkti, muistisairaus tai tuhat muuta ongelmaa, joissa kaikissa Kelan asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa, neuvoa ja palvella, ei sanella mikä asiakkaan tehtävä on. Toivottavasti et itse ole Kelassa töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen ajat yli 15 vuotta sitten, kun olin nuorena likkana verotoimistossa toimistotöissä työllistämistuella. Oli veroilmoitusten palautusaika ja asiakkaita paljon, niinpä minut istutettiin asiakaspalveluun ottamaan niitä vastaan. Tietenkin he kyselivät kaikenlaisista muistakin verotukseen asioista, mistä minulla ei ollut minkään sortin tietoa. Siinä sitten yritin naama punaisena hymyillä ja selittää asiat siten, etten näyttäisi ihan puupäältä. Ehkä tuokin ap:lle vastannut oli joku vasta Kelalla aloittanut.

Vierailija
12/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--

Juu näppärimmät osaavat vaikka googlata tiedot, mutta netistä löydetty tieto ei ole aina oikein. Suurempana ongelmana on, että asiakaspalveluihin jää töihin ne vähemmän näppärämmät, koska näppärät ja osaavat tyypit löytävät jossain vaiheessa jotain järkevämpää työtä.

--

Ja Kelan asiakkaan pitäisi itse osata googlata oikeat tiedot, vaikka Kelan asiakaspalvelijoistakin vain "näppärimmät" osaavat, ja nekin tiedot voivat olla väärin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Ei ole asiakaspalvelijan tehtävä opiskella Kelan sivuja ulkoa. Asiakkaan tehtävä on ihan itse etsiä tarvitsemansa tieto. Jos sitä ei löydy, sitten voi kysellä asiakaspalvelusta. Kelan asiakaspalvelun tehtävä on lähinnä auttaa asioissa, joihin ei ole yksiselitteistä vastausta verkkosivuilla, ei toimia googlena asiakkaille.  

Sinulla on nyt ihan väärä kuva asiakaspalvelijan työstä. Asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa ja opastaa asioissa, joissa asiakas tarvitsee apua. Kelan asiakkaista hyvin monella on vaikeuksia etsiä tarvitsemaansa tietoa. Heillä voi olla lukihäiriö, puutteellinen kielitaito, aivoinfarkti, muistisairaus tai tuhat muuta ongelmaa, joissa kaikissa Kelan asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa, neuvoa ja palvella, ei sanella mikä asiakkaan tehtävä on. Toivottavasti et itse ole Kelassa töissä.

Asiakaspalvelija ei ole sama kuin kaikkien asioiden asiantuntija. Vaikka olisi millainen vamma tai sairaus, ei voi olettaa, että asiakaspalvelija (joka voi olla kesätöissä oleva harjoittelija tms.) tietäisi kaikesta kaiken. Nykytekniikalla on vammaisenkin täysin mahdollista etsiä tieto ihan itse sen sijaan että raivoaa asiakaspalvelijalle. 

Vierailija
14/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Ei ole asiakaspalvelijan tehtävä opiskella Kelan sivuja ulkoa. Asiakkaan tehtävä on ihan itse etsiä tarvitsemansa tieto. Jos sitä ei löydy, sitten voi kysellä asiakaspalvelusta. Kelan asiakaspalvelun tehtävä on lähinnä auttaa asioissa, joihin ei ole yksiselitteistä vastausta verkkosivuilla, ei toimia googlena asiakkaille.  

Sinulla on nyt ihan väärä kuva asiakaspalvelijan työstä. Asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa ja opastaa asioissa, joissa asiakas tarvitsee apua. Kelan asiakkaista hyvin monella on vaikeuksia etsiä tarvitsemaansa tietoa. Heillä voi olla lukihäiriö, puutteellinen kielitaito, aivoinfarkti, muistisairaus tai tuhat muuta ongelmaa, joissa kaikissa Kelan asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa, neuvoa ja palvella, ei sanella mikä asiakkaan tehtävä on. Toivottavasti et itse ole Kelassa töissä.

Tervetuloa koska tahansa minun tilalleni kokeilemaan, miten helposti osaa auttaa asiakasta kaikessa mitä hän tarvitsee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Ei ole asiakaspalvelijan tehtävä opiskella Kelan sivuja ulkoa. Asiakkaan tehtävä on ihan itse etsiä tarvitsemansa tieto. Jos sitä ei löydy, sitten voi kysellä asiakaspalvelusta. Kelan asiakaspalvelun tehtävä on lähinnä auttaa asioissa, joihin ei ole yksiselitteistä vastausta verkkosivuilla, ei toimia googlena asiakkaille.  

Sinulla on nyt ihan väärä kuva asiakaspalvelijan työstä. Asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa ja opastaa asioissa, joissa asiakas tarvitsee apua. Kelan asiakkaista hyvin monella on vaikeuksia etsiä tarvitsemaansa tietoa. Heillä voi olla lukihäiriö, puutteellinen kielitaito, aivoinfarkti, muistisairaus tai tuhat muuta ongelmaa, joissa kaikissa Kelan asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa, neuvoa ja palvella, ei sanella mikä asiakkaan tehtävä on. Toivottavasti et itse ole Kelassa töissä.

Tervetuloa koska tahansa minun tilalleni kokeilemaan, miten helposti osaa auttaa asiakasta kaikessa mitä hän tarvitsee

Saanhan virallisen työsopimuksen ja palkkasi myös?

Vierailija
16/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Ei ole asiakaspalvelijan tehtävä opiskella Kelan sivuja ulkoa. Asiakkaan tehtävä on ihan itse etsiä tarvitsemansa tieto. Jos sitä ei löydy, sitten voi kysellä asiakaspalvelusta. Kelan asiakaspalvelun tehtävä on lähinnä auttaa asioissa, joihin ei ole yksiselitteistä vastausta verkkosivuilla, ei toimia googlena asiakkaille.  

Sinulla on nyt ihan väärä kuva asiakaspalvelijan työstä. Asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa ja opastaa asioissa, joissa asiakas tarvitsee apua. Kelan asiakkaista hyvin monella on vaikeuksia etsiä tarvitsemaansa tietoa. Heillä voi olla lukihäiriö, puutteellinen kielitaito, aivoinfarkti, muistisairaus tai tuhat muuta ongelmaa, joissa kaikissa Kelan asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa, neuvoa ja palvella, ei sanella mikä asiakkaan tehtävä on. Toivottavasti et itse ole Kelassa töissä.

Tervetuloa koska tahansa minun tilalleni kokeilemaan, miten helposti osaa auttaa asiakasta kaikessa mitä hän tarvitsee

Saanhan virallisen työsopimuksen ja palkkasi myös?

Vain jos pystyt vastaamaan oikein IHAN JOKAISEEN asiakkaiden esittämään kysymykseen eli täyttämään omat vaatimuksesi asiakaspalvelijalle. 

Vierailija
17/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Ei ole asiakaspalvelijan tehtävä opiskella Kelan sivuja ulkoa. Asiakkaan tehtävä on ihan itse etsiä tarvitsemansa tieto. Jos sitä ei löydy, sitten voi kysellä asiakaspalvelusta. Kelan asiakaspalvelun tehtävä on lähinnä auttaa asioissa, joihin ei ole yksiselitteistä vastausta verkkosivuilla, ei toimia googlena asiakkaille.  

Sinulla on nyt ihan väärä kuva asiakaspalvelijan työstä. Asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa ja opastaa asioissa, joissa asiakas tarvitsee apua. Kelan asiakkaista hyvin monella on vaikeuksia etsiä tarvitsemaansa tietoa. Heillä voi olla lukihäiriö, puutteellinen kielitaito, aivoinfarkti, muistisairaus tai tuhat muuta ongelmaa, joissa kaikissa Kelan asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa, neuvoa ja palvella, ei sanella mikä asiakkaan tehtävä on. Toivottavasti et itse ole Kelassa töissä.

Tervetuloa koska tahansa minun tilalleni kokeilemaan, miten helposti osaa auttaa asiakasta kaikessa mitä hän tarvitsee

Saanhan virallisen työsopimuksen ja palkkasi myös?

Työkokeilijat eivät ole ennenkään palkkaa saaneet. Katsotaan palkkaa sitten, kun olet ensin osoittanut, että sinusta on ko. työhön. 

Vierailija
18/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Ei ole asiakaspalvelijan tehtävä opiskella Kelan sivuja ulkoa. Asiakkaan tehtävä on ihan itse etsiä tarvitsemansa tieto. Jos sitä ei löydy, sitten voi kysellä asiakaspalvelusta. Kelan asiakaspalvelun tehtävä on lähinnä auttaa asioissa, joihin ei ole yksiselitteistä vastausta verkkosivuilla, ei toimia googlena asiakkaille.  

Sinulla on nyt ihan väärä kuva asiakaspalvelijan työstä. Asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa ja opastaa asioissa, joissa asiakas tarvitsee apua. Kelan asiakkaista hyvin monella on vaikeuksia etsiä tarvitsemaansa tietoa. Heillä voi olla lukihäiriö, puutteellinen kielitaito, aivoinfarkti, muistisairaus tai tuhat muuta ongelmaa, joissa kaikissa Kelan asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa, neuvoa ja palvella, ei sanella mikä asiakkaan tehtävä on. Toivottavasti et itse ole Kelassa töissä.

Asiakaspalvelija ei ole sama kuin kaikkien asioiden asiantuntija. Vaikka olisi millainen vamma tai sairaus, ei voi olettaa, että asiakaspalvelija (joka voi olla kesätöissä oleva harjoittelija tms.) tietäisi kaikesta kaiken. Nykytekniikalla on vammaisenkin täysin mahdollista etsiä tieto ihan itse sen sijaan että raivoaa asiakaspalvelijalle. 

No sittenhän Kelan asiakaspalvelijoita ei tarvita ollenkaan mihinkään, kun jokainen asiakas osaa etsiä tiedon ihan itse. Potkut vain kaikille.

Vierailija
19/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Ei ole asiakaspalvelijan tehtävä opiskella Kelan sivuja ulkoa. Asiakkaan tehtävä on ihan itse etsiä tarvitsemansa tieto. Jos sitä ei löydy, sitten voi kysellä asiakaspalvelusta. Kelan asiakaspalvelun tehtävä on lähinnä auttaa asioissa, joihin ei ole yksiselitteistä vastausta verkkosivuilla, ei toimia googlena asiakkaille.  

Sinulla on nyt ihan väärä kuva asiakaspalvelijan työstä. Asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa ja opastaa asioissa, joissa asiakas tarvitsee apua. Kelan asiakkaista hyvin monella on vaikeuksia etsiä tarvitsemaansa tietoa. Heillä voi olla lukihäiriö, puutteellinen kielitaito, aivoinfarkti, muistisairaus tai tuhat muuta ongelmaa, joissa kaikissa Kelan asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa, neuvoa ja palvella, ei sanella mikä asiakkaan tehtävä on. Toivottavasti et itse ole Kelassa töissä.

Tervetuloa koska tahansa minun tilalleni kokeilemaan, miten helposti osaa auttaa asiakasta kaikessa mitä hän tarvitsee

Saanhan virallisen työsopimuksen ja palkkasi myös?

Vain jos pystyt vastaamaan oikein IHAN JOKAISEEN asiakkaiden esittämään kysymykseen eli täyttämään omat vaatimuksesi asiakaspalvelijalle. 

Ethän sinäkään osaa, kuten juuri pitkässä vuodatuksessasi kerroit. Työpaikka pois sinultakin ja sitten voit mennä palkkatuella harjoittelemaan, kunnes osaat kaiken.

Vierailija
20/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Ei ole asiakaspalvelijan tehtävä opiskella Kelan sivuja ulkoa. Asiakkaan tehtävä on ihan itse etsiä tarvitsemansa tieto. Jos sitä ei löydy, sitten voi kysellä asiakaspalvelusta. Kelan asiakaspalvelun tehtävä on lähinnä auttaa asioissa, joihin ei ole yksiselitteistä vastausta verkkosivuilla, ei toimia googlena asiakkaille.  

Sinulla on nyt ihan väärä kuva asiakaspalvelijan työstä. Asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa ja opastaa asioissa, joissa asiakas tarvitsee apua. Kelan asiakkaista hyvin monella on vaikeuksia etsiä tarvitsemaansa tietoa. Heillä voi olla lukihäiriö, puutteellinen kielitaito, aivoinfarkti, muistisairaus tai tuhat muuta ongelmaa, joissa kaikissa Kelan asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa, neuvoa ja palvella, ei sanella mikä asiakkaan tehtävä on. Toivottavasti et itse ole Kelassa töissä.

Asiakaspalvelija ei ole sama kuin kaikkien asioiden asiantuntija. Vaikka olisi millainen vamma tai sairaus, ei voi olettaa, että asiakaspalvelija (joka voi olla kesätöissä oleva harjoittelija tms.) tietäisi kaikesta kaiken. Nykytekniikalla on vammaisenkin täysin mahdollista etsiä tieto ihan itse sen sijaan että raivoaa asiakaspalvelijalle. 

No sittenhän Kelan asiakaspalvelijoita ei tarvita ollenkaan mihinkään, kun jokainen asiakas osaa etsiä tiedon ihan itse. Potkut vain kaikille.

Pässi ei tajua, että ihan kaikkeen ei tietoa löydy. Katsos, kun jotkut asiat ovat tapauskohtaisia ja kaikkia tapauksia ei voi erikseen selostaa nettisivuilla. Sen sijaan niin yksinkertaisen asian kuin, milloin kuntoutus alkaa, osaa etsiä pikkulapsikin itse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän