Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelassa ei osattu vastata yksinkertaiseen kysymykseen

Vierailija
09.04.2021 |

Soitin Kelaan kysyäkseni erään kuntoutuksen alkamisajankohdasta, että onko siihen jatkuva haku vai hakuajat. Soitin siis numeroon, joka vastaa kuntoutuksesta. Ei osattu vastata kysymykseeni, kuulemma asiantuntija osaisi vastata, mutta elettäkään ei tehty, että sellaiseen asiantuntijaan saisi yhteyden, pahoiteltiin vain. En ymmärrä, mistä niille ihmisille siellä maksetaan. Samaan ilmiöön olen törmännyt ennenkin. No, tämä asia selvisi, kun soitin yhdelle palveluntuottajalle.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Ei ole asiakaspalvelijan tehtävä opiskella Kelan sivuja ulkoa. Asiakkaan tehtävä on ihan itse etsiä tarvitsemansa tieto. Jos sitä ei löydy, sitten voi kysellä asiakaspalvelusta. Kelan asiakaspalvelun tehtävä on lähinnä auttaa asioissa, joihin ei ole yksiselitteistä vastausta verkkosivuilla, ei toimia googlena asiakkaille.  

Sinulla on nyt ihan väärä kuva asiakaspalvelijan työstä. Asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa ja opastaa asioissa, joissa asiakas tarvitsee apua. Kelan asiakkaista hyvin monella on vaikeuksia etsiä tarvitsemaansa tietoa. Heillä voi olla lukihäiriö, puutteellinen kielitaito, aivoinfarkti, muistisairaus tai tuhat muuta ongelmaa, joissa kaikissa Kelan asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa, neuvoa ja palvella, ei sanella mikä asiakkaan tehtävä on. Toivottavasti et itse ole Kelassa töissä.

Tervetuloa koska tahansa minun tilalleni kokeilemaan, miten helposti osaa auttaa asiakasta kaikessa mitä hän tarvitsee

Saanhan virallisen työsopimuksen ja palkkasi myös?

Vain jos pystyt vastaamaan oikein IHAN JOKAISEEN asiakkaiden esittämään kysymykseen eli täyttämään omat vaatimuksesi asiakaspalvelijalle. 

Ethän sinäkään osaa, kuten juuri pitkässä vuodatuksessasi kerroit. Työpaikka pois sinultakin ja sitten voit mennä palkkatuella harjoittelemaan, kunnes osaat kaiken.

Tuolla asenteella kaikkien kannalta parempi, ettet edes yritä työelämään. Ei tule onnistumaan. 

Vierailija
22/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, se asiakaspuheluun vastaaja ei välttämättä ole töissä Kelalla. Voipi olla töissä HelpDeskissä, joka vastaa kymmenien eri yritysten ja virastojen puheluihin.

Henkilökohtaista avustajaa joudut valitettavasti hakemaan vaikka työkkärin kautta, ellet itse arjen askareistasi selviydy. 

Sulla näkyy olevan jokin päätelaite jolla internetiin pääset ja auttavasti osaat kirjoittaakin, joten lopeta trollaus ja mene etsimään se koulutuksesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olet tollo ap. Kelan sivuilla on suunattoman paljon tietoa näistä kuntoutuskursseissta. Oleetko niin laiska ,ettet viitsi itse näpytellä ja peräti lukea.

Jos se tieto on Kelan sivuilla, miksi ei asiakaspalvelija voinut etsiä sitä tietoa Kelan omilta sivuilta ja lukea sitä puhelimessa kyselijälle? Kelassa töissä olevan asiakaspalvelijan voisi olettaa tuntevan edes Kelan omat sivut paremmin kuin asiakas, jolle asia on uusi. Mikä se Kelan asiakaspalveluhenkilön työ on, ellei asiakkaiden kysymyksiin vastaaminen?

Ei ole asiakaspalvelijan tehtävä opiskella Kelan sivuja ulkoa. Asiakkaan tehtävä on ihan itse etsiä tarvitsemansa tieto. Jos sitä ei löydy, sitten voi kysellä asiakaspalvelusta. Kelan asiakaspalvelun tehtävä on lähinnä auttaa asioissa, joihin ei ole yksiselitteistä vastausta verkkosivuilla, ei toimia googlena asiakkaille.  

Sinulla on nyt ihan väärä kuva asiakaspalvelijan työstä. Asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa ja opastaa asioissa, joissa asiakas tarvitsee apua. Kelan asiakkaista hyvin monella on vaikeuksia etsiä tarvitsemaansa tietoa. Heillä voi olla lukihäiriö, puutteellinen kielitaito, aivoinfarkti, muistisairaus tai tuhat muuta ongelmaa, joissa kaikissa Kelan asiakaspalvelijan tehtävä on auttaa, neuvoa ja palvella, ei sanella mikä asiakkaan tehtävä on. Toivottavasti et itse ole Kelassa töissä.

Tervetuloa koska tahansa minun tilalleni kokeilemaan, miten helposti osaa auttaa asiakasta kaikessa mitä hän tarvitsee

Saanhan virallisen työsopimuksen ja palkkasi myös?

Vain jos pystyt vastaamaan oikein IHAN JOKAISEEN asiakkaiden esittämään kysymykseen eli täyttämään omat vaatimuksesi asiakaspalvelijalle. 

Ethän sinäkään osaa, kuten juuri pitkässä vuodatuksessasi kerroit. Työpaikka pois sinultakin ja sitten voit mennä palkkatuella harjoittelemaan, kunnes osaat kaiken.

Voi lapsipieni, minä en ole missään sanonut, että asiakaspalvelijan pitäisi osata kaikki. Siksi minä voin olla asiakaspalvelijana tietämättä kaikkea. Sinä sen sijaan vaadit, että asiakaspalvelijan pitää tietää kaikki eli sinun pitää itse omalla työlläsi todistaa, että se on mahdollista. Katsos, kun ei voi vaatia asioita, jos ei pysty todistamaan niiden olevan mahdollisia. Tai voi vaatia, mutta sitten on turha itkeä, kun vaatimukset eivät toteudu. 

Vierailija
24/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain parin viikon lomarahat ex-työstä ja kyselin etukäteen vaikuttavatko ne mitenkään päivärahan maksuun. Eivät niillä tuloilla, kuulemma. Vasta ylimenevän 460 euron jälkeen eli tuon verran voin tienata ilman, että alentaa sen kuukauden päivärahaa ja muutenkin voidaan nähdä kertaluontoisena tulona.

No, sitten selvisi, että tuossa mitataan bruttoa. Eli ehkä virkailija ymmärsi väärin mitä tarkoitin, mutta luulisi kun puhutaan lomarahoista jostain varastohommasta niin siinä huomioidaan vuoden ajalta kertyneet lomakorvaukset. Toinen juttu oli ulosotto joka söi myös osan noista lomarahoista, mutta eiväthän he laske kuin sen bruton eikä neton mukaan ja ulosottoa ei huomioida.

Ärsyttävää kun tätä tämä on aina ja pienistä tuloista pitäisi osata kunnolla säästää sukanvarteen kun on näitä "tilanteita" ja selvityksiä joka lähtöön. Sain tuossa kuussa sitten käytännössä 595+280 joten ei hyödyttänyt se lomaraha lopulta juuri mitään.

Vierailija
25/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei tainnut olla niin yksinkertainen se kysymyksesi, kun et itsekään osaa siihen vastausta etsiä. Osaatko edes kysyä oikein? Jos, niin kysypä Googlelta tai Kelan kuntoutukset- sivustolta.

Vierailija
26/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kela siirtää työ voimaa huippu osaajien PALVELUIHIN  rasismia kanta suomalaisia kohtaan. käyvät jopa koti käynneillä tapolan toivossa

Vierailija
27/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilla oli teksti:"Kurssi alkaa 1.4.2021 ja sille voi jo hakea." Miten ymmärrätte tämän? Minä ymmärtäisin niin, että kurssille on myöhäistä hakea enää, mutta koska tiedän, että kurssi on uusi, epäilin, että sinne on kyllä jatkuva haku ja niin olikin, kun soitin yhdelle palveluntarjoajista. Tämän palveluntarjoajan edustaja myös harmitteli sitä, että Kelan sivuilla on epäselvää ohjeistusta.

Miksi ihmeessä Kelaan soittaessa puhelimeen vastaavan virkailijan ei tarvitse tietää kuntoutuksesta, miksi ne sitten on siellä?

Ap

Vierailija
28/28 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain parin viikon lomarahat ex-työstä ja kyselin etukäteen vaikuttavatko ne mitenkään päivärahan maksuun. Eivät niillä tuloilla, kuulemma. Vasta ylimenevän 460 euron jälkeen eli tuon verran voin tienata ilman, että alentaa sen kuukauden päivärahaa ja muutenkin voidaan nähdä kertaluontoisena tulona.

No, sitten selvisi, että tuossa mitataan bruttoa. Eli ehkä virkailija ymmärsi väärin mitä tarkoitin, mutta luulisi kun puhutaan lomarahoista jostain varastohommasta niin siinä huomioidaan vuoden ajalta kertyneet lomakorvaukset. Toinen juttu oli ulosotto joka söi myös osan noista lomarahoista, mutta eiväthän he laske kuin sen bruton eikä neton mukaan ja ulosottoa ei huomioida.

Ärsyttävää kun tätä tämä on aina ja pienistä tuloista pitäisi osata kunnolla säästää sukanvarteen kun on näitä "tilanteita" ja selvityksiä joka lähtöön. Sain tuossa kuussa sitten käytännössä 595+280 joten ei hyödyttänyt se lomaraha lopulta juuri mitään.

Tarkoitin tässä vielä, että brutto tuossa oli lomarahoissa muistaakseni n. 1300 euroa mitä tienasin.

Olisi virkailijan pitänyt mainita, että se 460 vähennetään tuosta 1300 eurosta ja tässä osassa ei tosiaan huomioida ulosottoa kun taas ulosotossa oleva työntekijä saa toimeentulotukea jos uo-summa on niin suuri ettei palkalta jää peruselämiseen varaa. Niissä laskelmissa vasta virheitä tehdäänkin kun jokin tietty asia jää huomiotta.

Viestistäni varmaan ymmärtää, että olen sen verran suurpiirteinen, että selvittelen mieluummin virkailijan kanssa kuin itse yritän ymmärtää miten jokin laskelma tehdään. Esim. nuohan maksavat myös asumistuet joskus könttänä vaikka monelta kuukaudelta ja sen jälkeen "perivät" ne niin, ettei asiakas välttämättä ymmärrä saaneena lainaa Kelalta. Sitten tapahtuu virheitä ja itse sain oukaisun jälkeen lähes 700 euroa Kelalta, vaikka virkailijan mielestä missään ei ollut tapahtunut virhettä.

Harmittaa kun toinen alani kärsii koronasta ja toisellakin työt ovat älyttömästi vähentyneet niin nyt sitten ahdistutaan näiden Kela-touhujen kanssa. Jonkun hyvän homman jos saan niin meinaan muuttaa työpaikalle suunnilleen asumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan