Miksi raivostut jos verkkopankki on hetken pois käytöstä?
En ymmärrä näitä ihmisiä, joiden elämä kaatuu, kun verkkopankissa on hetkellinen häiriö. Vaikka olisi ilmoitettu etukäteen, että tehdään huoltotöitä, facebookissa on ihmiset raivoamassa kun ei juuri nyt pääse verkkopankkiin. Enkä kyllä ymmärrä raivoamista silloinkaan, kun häiriö on odottamaton. Miten voi tulla yllättäen niin kova tarve mennä verkkopankkiin, ettei voi odottaa esim tuntia?
Kommentit (10)
Ihmiset ovat yksinkertaisia. Kaikkein paras oli kun tulevasta korttihäiriöstä ilmoitettiin verkkopankissa, lehdissä, mobiilipankissa ja facebook-sivuilla varmaan kaksi viikkoa ennen. Silti ihmiset raivosivat että ei ole ilmoitettu...
Miten ihmisillä yleensäkään on vain yksi pankki käytössä?
Teoriassa se voisi ahdistaa ja tulla pikku paniikki, kiireen tuntu. Jos on tärkeä asia menossa verkossa että pitää hoitaa maksu toiselle ihmiselle tai firmalle ilman keskeytystä, eikä tiedotetta ole nähnyt etukäteen (se on vain verkkopankissa, eikä siellä aina käy), se tulee joillekin yllätyksenä. Jos pankissa ravaisi koko ajan, se voisi näkyä. On köyhiä ihmisiä joille voi iskeä saldopaniikki, että saako ruokaa, juomaa, lääkevoiteen apteekista tai paperia. Niitä katkoksia tuntuu olevan usein, koska huollot.
Verkkokaupan ostoskorin maksun keskeytys toisi kai kauppiaalle harmia, enemmän kuin se ettei voi sitä maksaa. Joka voi säikäyttää asiakkaan.
En raivostu pienestä, mutta lähinnä ihmettelen, miksei paljon käytettyjä sivuja voisi huoltaa mahdollisimman hiljaiseen aikaan. Monet toki näin tekevätkin.
Vierailija kirjoitti:
En raivostu pienestä, mutta lähinnä ihmettelen, miksei paljon käytettyjä sivuja voisi huoltaa mahdollisimman hiljaiseen aikaan. Monet toki näin tekevätkin.
Joillekin hiljainen aika voi olla aktiivista aikaa esim. vuorotyöläiset, aikaisin heräävät ja muut. Sekään ei aina käy. :)
No esimerkiksi tänä aamuna ostin verkkokaupasta bussilipun. Se oli viimeinen alehintainen lippu, ja jos verkkopankki ei olisi sillä hetkellä toiminut, olisin joutunut ostamaan lipun myöhemmin kalliimmalla hinnalla. En olisi siitä varsinaisesti raivostunut, mutta olisihan se harmittanut.
Kaikki palvelut siirtyy pikkuhiljaa verkkoon, ja sitten ne verkkotoiminnot eivät edes toimi. Tekniikka pettää aina.
En välitä, menen toiseen pankkiin.