Miksei uudelleen ohjattuja paketteja viedä vastaavaan pisteeseen?
Jos tilaan lokerikkoon, en halua hakea pakettia kioskilta tai lähikaupasta. Ennemmin haen sen kilometrin kauempaa lokerikosta. Miksi tämä logiikka ei toteudu?
Kommentit (9)
Mä taas haen sen mielummin tiskiltä (samassa rakennuksessa automaatin kanssa) kuin kilometrin päästä.
Eli yrittäisit siinä sitten miellyttää kaikkia palvelun tarjoajana, kun yksi haluaa yhtä ja toinen toista.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että yhteiskunta perustuu ympyröihin. Lokerikkosi on tuon ympyrän kehän ulkopuolella. Voit toki valita lempilokerikkosi omaksi noutopisteeksi. Se saattaa auttaa silloin, kun lokerikko, mihin tilaat, on täynnä.
Mikähän pointti on antaa asiakkaan valita noutopiste, kun se voidaan kuitenkin toimittaa minne tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Mä taas haen sen mielummin tiskiltä (samassa rakennuksessa automaatin kanssa) kuin kilometrin päästä.
Eli yrittäisit siinä sitten miellyttää kaikkia palvelun tarjoajana, kun yksi haluaa yhtä ja toinen toista.
Silloin varmaan tilaat sen suoraan sinne lähimmälle tiskille? Jos tilataan lokerikkoon lähimmän kioskin sijasta, niin ehkä siihen on jokin syy.
Olisi kiva kun olisi mahdollista blokata pois paikat jonne ei halua pakettejaan toimitettavan. Haluan hakea pakettini aamulla työmatkan varrella, koska oikeastaan muulloin en ehdi niitä hakea. Nyt paketit kannetaan jatkuvasti paikkaan, joka ei tuolloin ole vielä auki. Ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän pointti on antaa asiakkaan valita noutopiste, kun se voidaan kuitenkin toimittaa minne tahansa?
Se toivomasi noutopiste voi olla täynnä, joten pitäisikö Postin säilöä pakettisi jonnekin keskusvarastoon odottamaan koska se mahtuisi toivomaasi pisteeseen? Tässä tapauksessa osa kuluttajista valittaisi hitaasti toimituksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas haen sen mielummin tiskiltä (samassa rakennuksessa automaatin kanssa) kuin kilometrin päästä.
Eli yrittäisit siinä sitten miellyttää kaikkia palvelun tarjoajana, kun yksi haluaa yhtä ja toinen toista.
Silloin varmaan tilaat sen suoraan sinne lähimmälle tiskille? Jos tilataan lokerikkoon lähimmän kioskin sijasta, niin ehkä siihen on jokin syy.
Yritän. Mutta lähes aina posti kääntää sen lokeroon.
Pakettiautomaatteihin kohdistuu joka päivä suurempi volyymi paketteja, mitä niissä on vapaita lokeroita.
Ylivuotopaketit ohjataan korvaavaan noutopisteeseen, jotta asiakkaat voivat lähetyksensä noutaa, eikä kuljetusaikaan tule viivettä.
Meillä oli aikanaan vain yksi automaatti + Postin palvelupiste, n. 500 metrin päässä toisistaan. Jos automaattiin ei mahtunut, mieluummin hain paketin sieltä tiskiltä kuin lähdin ajamaan 10 km seuraavaksi lähimmälle automaatille.
Siksi, että yhteiskunta perustuu ympyröihin. Lokerikkosi on tuon ympyrän kehän ulkopuolella. Voit toki valita lempilokerikkosi omaksi noutopisteeksi. Se saattaa auttaa silloin, kun lokerikko, mihin tilaat, on täynnä.