Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Matkapalvelun palvelu

Vierailija
03.01.2021 |

Olin joulupäivänä menossa poikani luo. Käytän liikkumisen apuvälineenä rollaattoria. Mutta varmaankin koronarajoitusten mukanaan tuoman vähäisemmän liikunnan heikentämänä kaaduin selälleni enkä päässyt omin avuin ylös. Sain kuitenkin kännykällä soitettua alhaalla kadulla odottavalle taksikuskille ja pyysin häntä tulemaan sisälle auttamaan minua. Tämä olisi vienyt pari minuuttia. Taksikuski otti yhteyttä Matkapalveluun, minkä jälkeen hän soitti minulle takaisin kertoakseen jatkavansa matkaansa eikä tulisi auttamaan. Minun tulisi odottaa seuraavaa autoa.

Makasin lattialla saamasta tiedosta hämmentyneenä ja vihaisena. Vihaisuuteni tuntui hämmästyttävän taksikuskia. Ikään kuin huonosta kohtelusta suivaantuminen olisi jotenkin sopimatonta.

Aikataulujen tiukalla noudattamisella halutaan varmaankin saada aikaan kustannussäästöjä, mutta tällaisen vammaisten nöyryyttämisen toivoisi jo jääneen historiaan.

Sain apua, ja poikani suloinen perhe pelasti jouluni. Mutta kuka opettaisi Helsingin Matkapalvelulle joulumieltä?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000007716375.html

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa surullista luettavaa. Onhan meillä  muutenkin jokin asetus tai sääntö, että lähimmäistä on autettava jos hänelle on sattunut jokin onnettomuus. Jos tavan ihminen joskus sen unohtaakin, on todella outoa, että kuljettaja soittaa edes Matkapalveluun kysyäkseen boiko hän poistua ja  jättää ihmisen avuttomana maahan makaamaan. Ja että Matkapalvelu vielä ohjeistaa näin tekemään. Pelottavaa. 

Eikä asia liity edes jouluun. Onhan ihmistä  autettava tuossa tilanteessa aina  olipa joulu tai ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi