Pärjääkö kitkarenkaalla jos on pieni jäinen ylämäki
Ei siis kovin jyrkkä mutta n. 20 asteen nousu? Onko toivoton homma kitkoille?
Kommentit (40)
"Ei kovin jyrkkä"... "20 asteen"... :D
Tiukkaa tekee, varsinkin jos lähtee paikaltaan tai vauhtia ei muuten ole tarpeeksi. Takana olevien tööttäilyt ei tee suoritusta yhtään helpommaksi.
Naulapyörämiehiä vaanii märän peilijään peikko juhannuksenakin.
Riippuu mitä sinun siinä mäessä tarvitsee tehdä. Mäkilähtö ylämäkeen kitkoilla peilijäisellä 20% tiellä on kyllä aika haaste, on kyllä nastoillekin.
kitkat pitää lähes joka kelissä paremmin kuin nastat. ja nastat menettävät pitonsa paljon nopeammin (parin vuoden vanhana kitkat ovat jo selvästi paremmat).
itse en ainakaan enää ikinä halua nastarenkaita autooni. se ärsyttävä rapina ja tieto siitä, että omalta osaltani pilaan teiden pinnat pitävät valinnan edelleen kitkoissa.
Pärjään kuten hyvät kuskit pärjäävät. Kitkat eivät sovi kaikille, pitää osata ajaa autoa.
Vierailija kirjoitti:
Tiukkaa tekee, varsinkin jos lähtee paikaltaan tai vauhtia ei muuten ole tarpeeksi. Takana olevien tööttäilyt ei tee suoritusta yhtään helpommaksi.
Juu, enpä välttis pääsisi nastoillakaan ja vaikka olisi vain uusi lumi, ei jäätäkään.
Vierailija kirjoitti:
kitkat pitää lähes joka kelissä paremmin kuin nastat. ja nastat menettävät pitonsa paljon nopeammin (parin vuoden vanhana kitkat ovat jo selvästi paremmat).
itse en ainakaan enää ikinä halua nastarenkaita autooni. se ärsyttävä rapina ja tieto siitä, että omalta osaltani pilaan teiden pinnat pitävät valinnan edelleen kitkoissa.
Avainsana lähes, ja sitten kun todella tarvitaan pitoa eli pakkaselta plussanpuolelle noussut lämpötila ja vilkkaasti liikennöity mäki, niin pahimmillan pitoa ei löydy ollenkaan, ainakaan vanhemmilla renkailla.
Pärjää mutta pysähtyä ei kannata.
Niiinpä kirjoitti:
Pärjään kuten hyvät kuskit pärjäävät. Kitkat eivät sovi kaikille, pitää osata ajaa autoa.
"Kitka on ammattikuskin valinta"
Juu varmasti on, mutta suurin osa ammattikuskeista ajaa raskaalla kalustolla, joissa hommii vielä jotenkuten valtavan massan lisäämän kitkan ansiosta. Samoin isot taksimersut ja volvot voi vielä myös olla riittävän suurimassaisia kitkakäyttöön.
Näillä nykyisillä entistä kevyemmeksi tehdyillä jokaperheen henkilöautoilla homma ei toimi sitten enää niin hyvin. Nykyiset pienet bensaturbomoottorit aiheuttaa sen, ettei useimpien keskiluokan autojen keulalla ole enää tarpeeksi massaa kitkarenkaiden tarpeisiin ja mites siinä käykään, kun kyseessä on kuitenkin vetävän pään renkaat...
Vierailija kirjoitti:
Niiinpä kirjoitti:
Pärjään kuten hyvät kuskit pärjäävät. Kitkat eivät sovi kaikille, pitää osata ajaa autoa.
"Kitka on ammattikuskin valinta"
Juu varmasti on, mutta suurin osa ammattikuskeista ajaa raskaalla kalustolla, joissa hommii vielä jotenkuten valtavan massan lisäämän kitkan ansiosta. Samoin isot taksimersut ja volvot voi vielä myös olla riittävän suurimassaisia kitkakäyttöön.
Näillä nykyisillä entistä kevyemmeksi tehdyillä jokaperheen henkilöautoilla homma ei toimi sitten enää niin hyvin. Nykyiset pienet bensaturbomoottorit aiheuttaa sen, ettei useimpien keskiluokan autojen keulalla ole enää tarpeeksi massaa kitkarenkaiden tarpeisiin ja mites siinä käykään, kun kyseessä on kuitenkin vetävän pään renkaat...
No mulla on muutaman sadan kilon akku antamassa massaa. Ja kyllä olisi hiljaisessa sähköautossa nastat jotenkin typerä ratkaisu. Eikä niistä nastoista olisi varmaan paljoakaan jäljellä jonkin ajan jälkeen. Jerkkua kun on vähän toisella tavalla kuin tuhnuissa polttiksissa.
Noin jyrkkää tietä ei löydy mistään.
Neliveto kunnon nastoilla ja tasauspyörästön lukolla. Luuserit sutii vielä valoissa kun mä oon jo seuraavissa.
Vierailija kirjoitti:
Niiinpä kirjoitti:
Pärjään kuten hyvät kuskit pärjäävät. Kitkat eivät sovi kaikille, pitää osata ajaa autoa.
"Kitka on ammattikuskin valinta"
Juu varmasti on, mutta suurin osa ammattikuskeista ajaa raskaalla kalustolla, joissa hommii vielä jotenkuten valtavan massan lisäämän kitkan ansiosta. Samoin isot taksimersut ja volvot voi vielä myös olla riittävän suurimassaisia kitkakäyttöön.
Näillä nykyisillä entistä kevyemmeksi tehdyillä jokaperheen henkilöautoilla homma ei toimi sitten enää niin hyvin. Nykyiset pienet bensaturbomoottorit aiheuttaa sen, ettei useimpien keskiluokan autojen keulalla ole enää tarpeeksi massaa kitkarenkaiden tarpeisiin ja mites siinä käykään, kun kyseessä on kuitenkin vetävän pään renkaat...
Entistä kevyemmät henkilöautot? vielä 70 luvun alussa henkilöautot painoi jotain 800 kiloa, nykyään ei alle puolitoistatonnisia henkilöautoja edes valmisteta.
Alfamiehet ja -naiset pärjää, muut itkee ja valittaa
Mitä jos hiekottasit pätkän tai laitat lumiketjut?
Pärjää hyvin.