Muistaako esimerkiksi kampaaja ketä käynyt asiakkaana?
Olen vaihtanut kampaajaa ja tänään kävin hänen luonansa toista kertaa leikattavana, edellisestä käynnistä noin 2kk. Kampaaja jutteli niin tuttavallisesti, että jäin miettimään, muistiko hän minut muka oikeasti.
Miten te, esimerkiksi kampaajat, kosmetologit, hammaslääkärit, lähikaupan myyjät yms. miten helposti teille jää asiakkaat mieleen? Itsellänikin on hyvä ihmismuisti, mutta en kuitenkaan tapaa päivässä työssäni useita uusia/eri asiakkaita, toisin kuin vaikkapa juuri kampaaja.
Kommentit (9)
Ainakin vakikampaajan jutuista päätellen on täytynyt merkitä ylös, ihan sellaisia toisarvoisia sanomisiakin.
Kerran tuli yksi vähäpuheinen. Se istui ja sanoi: samanlainen. Leikkasin samanlaisen, kuin edellisellä asiakkaalla. Tyyppi tarkoittikin, että samanlainen, kuin ensimmäisellä käynnillään kolme kuukautta aiemmin. En ole nähnyt koommin.
Osa jää heti mieleen, osa ei millään. Asiaa helpottaa kun näkee kirjauksista, mitä asiakas tehnyt aiemmin, voi ns. lamppu sytyttää kenestä oli kyse. NImiä en muista, kasvot jää mieleen.
Terveydenhoitaja
jouruakoilla on norsun muisti. no, ehkä hieman valikoivampi, mutta yhtä pitkä
Jälleen yks syy leikata ite omat hiuksensa. :)
Luulen, että osa työtä on olla sopivan tuttavallinen. Mutta kyllä toiset ihmiset jää mieleen, ehkä toisessa on jotain tuttua tai kiinnostavaa, mikä jää mieleen.
Puoliso tuli viimeksi parturista iloisena kotiin, kun parturi muisti hänet ja etenkin hänen hiuksensa.
Yhdessä kampaamossa Tampereella ihmettelin, miten hyvin kampaaja aina muisti esim. lasten iät, kunnes näin vahingossa asiakaskorttini. Asiakkaista oli siis pidetty rekisteriä. :) Ei vissiin enää olisi laillista...
Tulee mieleen Jehovat kun piti kirjaa missä käyneet ja millasia ihmisiä asuu ja mitä mieltä ovella uskonnonpuhumisesta tms. Joku merkkasi ovene vielä jonkin merkinkin, rastin tai jotain että seuraava tietää siitä merkistä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä kampaamossa Tampereella ihmettelin, miten hyvin kampaaja aina muisti esim. lasten iät, kunnes näin vahingossa asiakaskorttini. Asiakkaista oli siis pidetty rekisteriä. :) Ei vissiin enää olisi laillista...
Kyllä vakiasiakkaat, ketkä käyvät vuodesta toiseen, esimerkiksi juuri viikkojen tai kuukausien välein jäävät mieleen. Joissakin ihmisissä jokin luonteenpiirre/keskustelun aihe jättää asiakkaan mieleen jo kerrasta, joitakin taas ei tahdo muistaa millään.
T. Hieroja