Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lapsi olla älykäs, jos on todella surkea matematiikassa eikä häntä kiinnosta mitkään lautapelit?

Vierailija
07.11.2020 |

Voiko tällainen lapsi olla älykäs?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä millään lautapeleillä? Tylsintä, mitä on. Onko hän sitten lahjakas kielissä, kuvaamataidossa, musiikissa, liikunnassa...?

Vierailija
2/8 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole älykkäitä, kun aikuisetkaan eivät ole.

Vierailija
4/8 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä millään lautapeleillä? Tylsintä, mitä on. Onko hän sitten lahjakas kielissä, kuvaamataidossa, musiikissa, liikunnassa...?

Juuri näin hän sanoo, että lautapelit ovat tylsiä. On lahjakas piirtäjä, hänellä on hyvä sävelkorva ja laulaakin hyvin. Koulumenestys on huono, hänen mielestään siellä opetellaan täysin turhia asioita.

-ap

Vierailija
5/8 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi olla.

Vierailija
6/8 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti älykkyys korreloi matematiikan taitojen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys tarkoittaa kykyä oppia uusia asioita ja soveltaa opittua nopeasti, ratkaista ongelmia, käyttäytyä joustavasti ja tarkoituksenmukaisesti uusissa tilanteissa sekä ymmärtää ja käsitellä abstrakteja käsitteitä.

Joten kyllä voi, jos lapsi noin yleisesti oppii helposti ja soveltaa oppimaansa. Abstraktit käsitteet tietysti liittyvät matematiikkaan, mutta pitää ottaa huomioon sekin, että opettajalla on myös suuri rooli tässä.

Miksi muuten kysyt?

8/8 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyyden voi kai saada selville vain monipuolisella älykkyystestillä, jolla mitataan kognitiivisia kykyjä ja niiden tehokkuutta.

Ei niilläkään aina, koska yksilö voi kärsiä suoritusjännittämisestä, joka vaikuttaa testitulokseen.

Yksilö voi olla lahjakas monin tavoin, luova ja viisas, vaikkei saisikaan kognitiivisia kykyjä mittaavista älykkyystesteistä korkeita pistemääriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän