Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitätöivätkö sukulaiset toistuvasti kokemuksiasi?

Vierailija
07.11.2020 |

"Varmasti siihen on ollut jokin hyvä syy, että sinua kohdeltiin siellä kurjasti..." Ja tätähän riittää! Helpommalla pääsee kun ei sukulaisten kanssa ole tekemisissä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätuntoa ja ymmärrystä riittää aina kaikille muille, muttei koskaan sinulle. Tuntuu siltä, kun sinut saisi sukulaisten mielestä henkisesti kuka hyvänsä lyödä mahdollisimman alas. Onko tämä muille tuttua?

Vierailija
2/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ihmiset vain todella enpatiakyvyttömiä vai suorastaan ilkeitä? Nautitaan jotenkin siitä, kun huomataan jollain olevan vaikeuksia ja halutaan vähän lisätä kuormaa ilkeilyllä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla tällaisia perhe- ja sukulaissuhteita?

Vierailija
4/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ja äiti erosivat 1958. Silloin se ei ollut tavallista. Kasvoin isän puoleisen mummon ja papan hoivissa.

Olin hyvä koulussa, mutta jos sain kokeissa vaikka kasin niin lapseton tätini päivitteli, että mitenkä se nyt noin huonosti meni. Hänellä oli suuret odotukset minun suhteeni ja mietti jo mitenkä hienoon virkaan pääsen.

Lopulta minusta ei tullut yhtään mitään vaan epävarma ihminen. Olen kuitenkin nykyään kunnostautunut mummona enkä ikinä vaatinut omilta lapsiltani mitään. Itse olen ylioppilas, mutta lapseni eivät ole.

Heillä on kuitenkin hyvät ammatit ja saavat tehdä töitään näin korona-aikaankin. Siitä olen kiitollinen.

Vierailija
5/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Juuri tuollaista.

Vierailija
6/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Juuri tuollaista.

Miten paljon olet tekemisissä näiden ihmisten kanssa? Tuntuu tosi oudolta ajatella, että suku ja perhe voisi olla voimavara, kun käytännössä näiden ihmisten tapaaminen vie pitkäksi aikaa kaikki voimat.

Vierailija
7/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei suostunut ymmärtämään eikä hyväksymään mielenterveysongelmiani eikä varsinkaan sitä, että olin niiden vuoksi sairaslomalla. Sain todella paljon sellaisia "ota itseäsi niskasta kiinni" tyyppisiä neuvoja ja totta puhuen ihan halveksuntaakin isän taholta, kunnes sitten homma meni niin vaikeaksi, että jouduin psykoosipotilaana suljetulle osastolle. Sen jälkeen ei ole enää valittanut asiasta, ilmeisesti se sairaalaan päätyminen oli viimein riittävä todiste siitä, että olen sairas enkä vain laiska.

Vierailija
8/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kertoa yhtään mitään tärkeitä tunnejuttuja, ja huonot kommentit voi vaieta kuoliaaksi.

Vierailija
9/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitätöivät. Samoin mitätöivät koulutustani ja työtäni sekä työsaavutuksiani. En ole paljoa heidän kanssaan tekemisissä. 

Vierailija
10/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kertoa yhtään mitään tärkeitä tunnejuttuja, ja huonot kommentit voi vaieta kuoliaaksi.

Miksi olla tekemisissä pelkän sukulaisuuden takia, jos ihmissuhde ei toimi?

Vierailija
11/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tällainen ilkeä käytös läheisiä kohtaan oikein kumpuaa?

Vierailija
12/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko syy tyytymättömyys omaan elämään, jota puretaan ilkeilemällä toisille?

Vierailija
13/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä. Heistä ei kuulu ikinä mitään. Paitsi, jos joku on kuollut, niin ilmoitus siitä.

Vierailija
14/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikeaa selittää tätä ulkopuolisille. Sain isältäni aika ison perinnön ja isän sisarukset eivät hyväksyneet sitä. Haluaisin pitää heihin yhteyttä, mutta luuria tulee korvaan, joten en enää edes yritä.

Vierailija
15/15 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikeaa selittää tätä ulkopuolisille. Sain isältäni aika ison perinnön ja isän sisarukset eivät hyväksyneet sitä. Haluaisin pitää heihin yhteyttä, mutta luuria tulee korvaan, joten en enää edes yritä.

Erittäin ikävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän