Automaailman yllätyshitti: Ford Ranger Raptor
Hankkisin heti, jos vain löytyisi C-kortti. Sillä jäisi hankitahintakin todella alas, saatikka juoksevat verot joita lasketaan kympeissä vuodessa. Sopii myös Suomen kuoppaisille teille erittäin hyvin.
Järeäkeulainen avolavamaasturi rymistelee kuoppaista maastorata pitkin kuin aitauksestaan karannut härkä.
Kanervatupsut lentelevät ja välillä etupyörä uppoaa liki puolimetriseen monttuun. Mutta maasturin vauhti ei hiljene.
Metsän reunassa maasturi ottaa mäentynkäreestä vauhtia ja loikkaa pyörät ilmassa roikkuen viiden metrin loikan ja jatkaa hurjaa rynnistystään.
Sen jälkeen Raptoreita on kinuttu ja saatu lisää ja nekin ovat menneet kuin kuumille kiville - kaikki Suomeen saatavat Raptorit myydään saman tien. Raptoria voi hyvin sanoa automaailman yllätyshitiksi, joka on puskenut myös koronankuukausien harmauden läpi.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/d8d17748-4c6d-416d-a6dc-11b777322…
Kommentit (19)
Hupaisaa on se, että esimerkiksi F-150 on jenkeissä peruslada, jonka hinta siellä on noin 20 000 dollaria.
Täällä se maksaa tuplat euroissa.
jäykkä neliveto,eli iha psk. Pitää olla jatkuva,sillon mukavempi ajella pohjoisesa puoliksi lumessa ja puoliksi asvaltilla.
L200 ja amarok jää sillon laskuihin vaan ,kai muitaki ois?Mutta ei saa C kortille?
Naurettava vehje tuolla moottorilla. Iso V8 keulalle niin alkaa tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa on se, että esimerkiksi F-150 on jenkeissä peruslada, jonka hinta siellä on noin 20 000 dollaria.
Täällä se maksaa tuplat euroissa.
Tää on kyllä totta. Ehkä kannattaisi sieltä laivata käytettynä tänne, toinen ois Escalade jaappanista, näitä saa 7000-8000€ alle satkun ajettuna. Raptorit näytti olevan aika hinnoissaan sielläkin, verot ym. päälle niin samoihin menee mitä suoraan täältä ostettuna.
Älä sitten plärää kännykkää ruuhkassa ajaessasi.
Myytiinko näitä yllätyshittejä yi 10 kappaletta?
Vierailija kirjoitti:
Myytiinko näitä yllätyshittejä yi 10 kappaletta?
Ainakin 20 kpl.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa on se, että esimerkiksi F-150 on jenkeissä peruslada, jonka hinta siellä on noin 20 000 dollaria.
Täällä se maksaa tuplat euroissa.
Tää on kyllä totta. Ehkä kannattaisi sieltä laivata käytettynä tänne, toinen ois Escalade jaappanista, näitä saa 7000-8000€ alle satkun ajettuna. Raptorit näytti olevan aika hinnoissaan sielläkin, verot ym. päälle niin samoihin menee mitä suoraan täältä ostettuna.
Miksi Nipponista? Eikö ratti ole väärällä puolella?
Ihan järkyttävät kulut tuosta möhkäleestä. Renkaat maksavat monta tonnia, samoin huollot vakuutuksista nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa on se, että esimerkiksi F-150 on jenkeissä peruslada, jonka hinta siellä on noin 20 000 dollaria.
Täällä se maksaa tuplat euroissa.
Tää on kyllä totta. Ehkä kannattaisi sieltä laivata käytettynä tänne, toinen ois Escalade jaappanista, näitä saa 7000-8000€ alle satkun ajettuna. Raptorit näytti olevan aika hinnoissaan sielläkin, verot ym. päälle niin samoihin menee mitä suoraan täältä ostettuna.
Miksi Nipponista? Eikö ratti ole väärällä puolella?
Löytyy kummakin puolen, mutta en tiedä miksi juuri Escalade on halpa siellä. Ehkä siellä menee samoin että vasemmanpuoleinen ohjaus on halvempi. Saisiko vielä jopa rekisteröityä ei tyyppihyväksyttynä (näin ainakin yksi oma japsi on rekisteröity) niin voi laittaa kiinni mitä tahansa alustaa, pukistoa ym. ja katsastussetä ei kysele turhia vastaavuus/törmäystesti/TUV lappuja.
Luulin jo että trumpistien suuren määrän vuoksi Ford F250 olisi suosituin.
Autoveroa miltein puolet! Kertoo syyn miksi meillä on vanha ja saastuttava autokanta.
Sitten tätä veroa kierretään rekisteröimällä auto kuorma- autoksi. Ei ole mitään järkeä Suomen sosialismissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävät kulut tuosta möhkäleestä. Renkaat maksavat monta tonnia, samoin huollot vakuutuksista nyt puhumattakaan.
Ei ne vakuutukset sen kummempia ole kuin muillakaan vastaavilla. Mutta säästyneillä käyttövoima/ajoneuvoveroilla voi ostella jo vaikka mitä. Noitahan saa vielä rekisteröityä N2G kuorma-autoksi jolloin kaikki verot 0€, tuollaista korttia ei vaan monella ole.
Ostaisin jos voittaisi lotossa. Löytyy jo moottoripyörä sporttista ajoa varten joten käyttöauto voisi olla juuri tuollainen järeä ja kestävä menopeli joka ei säikähdä SUomen teiden nykykuntoa.
C1 ongelma toki 80-nopeusrajoitus, voisi käydä tylsäksi ajaa pitempiä matkoja. Ehkä henkilöautona parempi jos rahaa riittäisi. Toisaalta löytyy C1E joten saisi ajaa ja vetää melkein mitä tahansa.
Mallin suosio kertoo varmasti ennen kaikkea Suomen teiden nykykunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Autoveroa miltein puolet! Kertoo syyn miksi meillä on vanha ja saastuttava autokanta.
Sitten tätä veroa kierretään rekisteröimällä auto kuorma- autoksi. Ei ole mitään järkeä Suomen sosialismissa.
Tämä, ottaen vielä huomioon että esim. uudet fordin ecomotit alittavat jopa EU6.2 päästönormit, mutta ehkä se on kiva tuprutella saasteita vanhoilla rotiskoilla. Ei ihmetytä että autokanta on 12 vuotta vanhaa ja vanhenee koko ajan.
Yksi vielä tietenkin on rekisteröidä huoltoautoksi jolloin kulut ovat aivan naurettavan pieniä, vanerista tehty isohko laatikko, jonka kannessa on kiinni ruuvipenkki riittää tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoveroa miltein puolet! Kertoo syyn miksi meillä on vanha ja saastuttava autokanta.
Sitten tätä veroa kierretään rekisteröimällä auto kuorma- autoksi. Ei ole mitään järkeä Suomen sosialismissa.
Tämä, ottaen vielä huomioon että esim. uudet fordin ecomotit alittavat jopa EU6.2 päästönormit, mutta ehkä se on kiva tuprutella saasteita vanhoilla rotiskoilla. Ei ihmetytä että autokanta on 12 vuotta vanhaa ja vanhenee koko ajan.
Yksi vielä tietenkin on rekisteröidä huoltoautoksi jolloin kulut ovat aivan naurettavan pieniä, vanerista tehty isohko laatikko, jonka kannessa on kiinni ruuvipenkki riittää tähän.
Vieläkö tämä onnistuu? Mitä edellytyksiä huoltoautolla on?
Nyt on hyvä aika ostaa, kun ei ole sähköautopakkoa tai polttomoottorikieltoa.
päästöt alkaen 281g/km
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoveroa miltein puolet! Kertoo syyn miksi meillä on vanha ja saastuttava autokanta.
Sitten tätä veroa kierretään rekisteröimällä auto kuorma- autoksi. Ei ole mitään järkeä Suomen sosialismissa.
Tämä, ottaen vielä huomioon että esim. uudet fordin ecomotit alittavat jopa EU6.2 päästönormit, mutta ehkä se on kiva tuprutella saasteita vanhoilla rotiskoilla. Ei ihmetytä että autokanta on 12 vuotta vanhaa ja vanhenee koko ajan.
Yksi vielä tietenkin on rekisteröidä huoltoautoksi jolloin kulut ovat aivan naurettavan pieniä, vanerista tehty isohko laatikko, jonka kannessa on kiinni ruuvipenkki riittää tähän.
Vieläkö tämä onnistuu? Mitä edellytyksiä huoltoautolla on?
Tosiaan taitaa olla muuttunut, tästä jo aikaa kun mietiskelin. Eli nykyään vissiin menee pakun veroilla, ellei ole vanhempi kuin 3.5.1993, kait. Noihin on muutenkin aika paljon säädöksiä joten tarkkana kannattaa olla, muutetaanko ajoneuvoluokkaa vai ei on aika määräävä. Takaisin maastohenkilöautoksi noita taidetaan nykyään eniten muuttaa että saa sen 8 istumapaikka vrt 2.
Silloin kun tsekkailin niin olisi riittänyt muovisen työkalusalkun pulttaamisella pohjaan ja laittamalla sinne käsityökaluja.
Tämähän tuli jo uniinkin, joten lisää selvittelyä.
Henkilöautona: 98 108 euron perushinnassa on autoveroa 40 528 euroa.
Raptor-kevytkuorma-auton hinta on 63 280 euroa veroineen.
2 paikkaisena pakettiautona 75 132 euroa.
C1-kurssin hinta 495 €, ei paha...
Yksi tietysti olisi bensa motilla ja muuttaisi sen etanoliksi jolloin vapautuisi kaikista käyttövoimaveroista uuden tieliikennelain mukaan. -21 mallia pitäisi tulla 5.2 litrasella v8:lla remmiahtimella höystettynä.
http://merkkihuolto.autotie.fi/Autovero/ford/Ranger
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom vapauttaa etanolikäyttöiset pakettiautot (N1) ja kevyt kuorma-autot (N2) käyttövoimaverosta 24.2.2020 lähtien.
IS ajoi Raptorilla: Pelkkä tyhjäkäynti panee piskuiset japsiavolavat laskemaan alleen
Yhdysvalloissa myytiin syyskuussa 1,5 miljoonaa uutta autoa, joista 212 000 oli Fordeja – ja näistä reilut 82 000 oli myydyin avolava, Ford F-150. Siis lähes koko Suomen vuotuinen automyynti, kuukaudessa, yhdellä ainoalla automallilla!