Amorellan rekkoja ei saa takaisin ilman 50.000 euron laskua
https://yle.fi/uutiset/3-11561089
Viikkari vaatii rahaa vaikka ajoi laivan karille
Kommentit (63)
Ihmettelin myös. Mitä se rahdinkuski voi, jos laiva ajaa karille. Kuulostaa järjettömälle.
Vaatimus perustuu merikuljetuslakiin ja yhteishaverilakiin, joissa määritellään kustannusten jaosta.
Vierailija kirjoitti:
No noi voi lähettää laskun vikarille
Malliesimerkki vastaajasta joka ei lue juttua...
Viikkari on juuri maksun vaatija (muille laiskoille lukijoille, aktiivisille kommentoijille).
Joo mutta jos oli viikingin kaptefniharjoittelijan virhe?
Pienelläpainetut kannattaisi lukea. Jos autosi menee merenpohjaan laivan mukana niin se on sitten voivoi ;-)
Älkää menkö Viikkarille, se uppoaa kumminkin.
Mahtaa siinä mennä pienempi firma konkkaan. Mutta yrittäjällä on riskinsä, tuonkin skenaarion mahdollisuus kun oli tiedossa etukäteen.
Vastuu ja vika kolarista on niiden rekkafirmojen, ei Viikkarin. Ei olisi osunut poijuun jos ei olisi ollut rekkoja kyydissä.
Veronmaksajille tulisi 99% halvemmaksi perustaa satamaan juottohalli, jossa viina olisi ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajille tulisi 99% halvemmaksi perustaa satamaan juottohalli, jossa viina olisi ilmaista.
Ja se halliko kuskaisi rahdin lahden yli? Miten?
Miten rekan ajaminen ulos laivasta voi kustantaa 50k€? Eihän se laivan hinaus liity mitenkään laivan asiakkaisiin eli rekkakuskeihin. Ne rekathan vaan ajetaan sieltä ulos sitten kun laiva saatu maihin.
Vierailija kirjoitti:
Miten rekan ajaminen ulos laivasta voi kustantaa 50k€? Eihän se laivan hinaus liity mitenkään laivan asiakkaisiin eli rekkakuskeihin. Ne rekathan vaan ajetaan sieltä ulos sitten kun laiva saatu maihin.
No jos ne olisi ajettu ulos sieltä illman sitä hinaamista, niin huonosti olisi käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Miten rekan ajaminen ulos laivasta voi kustantaa 50k€? Eihän se laivan hinaus liity mitenkään laivan asiakkaisiin eli rekkakuskeihin. Ne rekathan vaan ajetaan sieltä ulos sitten kun laiva saatu maihin.
Vaatimus perustuu merikuljetuslakiin ja yhteishaverilakiin, joissa määritellään kustannusten jaosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten rekan ajaminen ulos laivasta voi kustantaa 50k€? Eihän se laivan hinaus liity mitenkään laivan asiakkaisiin eli rekkakuskeihin. Ne rekathan vaan ajetaan sieltä ulos sitten kun laiva saatu maihin.
No jos ne olisi ajettu ulos sieltä illman sitä hinaamista, niin huonosti olisi käynyt.
Olishan se muutenkin hinattava, ei liity mitenkään rekkoihin. Vai olisiko jätetty keskelle merta ellei rekkoja olisi kyydissä, niinkö meinaat?
Mahtaa moni firma miettii ottaako vikarilta kyytiä jatkossa
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa moni firma miettii ottaako vikarilta kyytiä jatkossa
Samat lait pätevät aivan kaikilla laivayhtiöillä.
Ei hajuakaan asiasta, mutta eikö mikään vakuutus kata tällaisia tilanteita yrittäjälle, vai onko jokainen lahden ylitys aina täysin yrittäjän vastuulla? Eikö rekkaa+rahtia vakuuteta merimatkalle?
Vierailija kirjoitti:
Ei hajuakaan asiasta, mutta eikö mikään vakuutus kata tällaisia tilanteita yrittäjälle, vai onko jokainen lahden ylitys aina täysin yrittäjän vastuulla? Eikö rekkaa+rahtia vakuuteta merimatkalle?
Kattaa, alusvakuutus. Mutta onko otettuna on toinen asia.
No noi voi lähettää laskun vikarille