Mitä jos lentäjä sekoaa ja päättääkin lentää avaruuteen
Miten käy kestääkö kone ja kuinka pitkäksi aikaa happi riittää.
Kommentit (15)
15 kilometrin korkeudessa alkaa ilma olla liian harvaa, että matkustajakoneen moottorit voisivat kehittää enää nousuun riittävää työntövoimaa.
Ei pääse kovin liki tavallisella matkustajakoneella.
Moottoreilta loppuu happi eikä koneet muutenkaan taitaisi kestää.
Suihkumuuttoreilla lennetty kiinteäsiipisten koneiden ennätys on vuodelta 1977 jolloin neuvostoliittolainen hävittäjä Mikoyan-Gurevich MiG-25 saavutti 37 650 metrin lentokorkeuden. Sen moottorit olivat kaukana matkustajakoneissa nähdyistä.
Tuolla on taulukko lentokorkeuksista:
https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_altitude_record#Jet_aircraft
Ei taida normi matkustajakoneet edes päästä juuri yli 12 kilometrin korkeuteen? Korkealla tulisi lentää paljon nopeammin, jotta se harva ilmakehä kannattelisi konetta, mutta ilman happipitoisuus ei enää riitä moottoreille, joten kone sakkaa ja putoaa. Hyvällä tuurilla lentäjä saisi koneen hallintaansa ja oikaistuksi, muuten tippuu maahan. Hullu lentäjä lentäisin vain päin vuorta tms.
Mua vaan naurattaa koko ajatus kun on mahdotonta.
Ahtamattomalla mäntämoottorikoneella käytännöllinen lentokorkeus rajoittuu neljän kilometrin tietämiin ja matkustajakoneensa noin 12. Korkealla ilma on niin ”harvaa” että siipi ei riitä tuottamaan enää tarvittavaa nostovoimaa, eikä moottorit riittävää nopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse kovin liki tavallisella matkustajakoneella.
Moottoreilta loppuu happi eikä koneet muutenkaan taitaisi kestää.
Suihkumuuttoreilla lennetty kiinteäsiipisten koneiden ennätys on vuodelta 1977 jolloin neuvostoliittolainen hävittäjä Mikoyan-Gurevich MiG-25 saavutti 37 650 metrin lentokorkeuden. Sen moottorit olivat kaukana matkustajakoneissa nähdyistä.
Tuolla on taulukko lentokorkeuksista:
https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_altitude_record#Jet_aircraft
Ja avaruuden katsotaan alkavan 100 km korkeudesta.
Ei se nouse. Sakkaamaan voi saada ja maa kutsuu nopeasti.
En ole alan asiantuntija, mutta tietääkseni siellä on mukana aina muitakin kuin se yksi lentokapteeni. Eli jos kapteeni kilahtaa, kyllä siihen puuttuu apupilotti & al.
Vierailija kirjoitti:
Ei pääse kovin liki tavallisella matkustajakoneella.
Moottoreilta loppuu happi eikä koneet muutenkaan taitaisi kestää.
Suihkumuuttoreilla lennetty kiinteäsiipisten koneiden ennätys on vuodelta 1977 jolloin neuvostoliittolainen hävittäjä Mikoyan-Gurevich MiG-25 saavutti 37 650 metrin lentokorkeuden. Sen moottorit olivat kaukana matkustajakoneissa nähdyistä.
Tuolla on taulukko lentokorkeuksista:
https://en.wikipedia.org/wiki/Flight_altitude_record#Jet_aircraft
Tuollaisia "avaruuslentojahan" Venäjä kaupitteli muutama vuosi sitten niille, joilla on liikaa rahaa. Taisi joku suomalainenkin käydä?
Jos lentäjä haluaa tehdä (laajennetun) itsarin, niin voihan noinkin sattua.
Vähän aikaa sitten sattuikin, jos muistatte.
Vierailija kirjoitti:
En ole alan asiantuntija, mutta tietääkseni siellä on mukana aina muitakin kuin se yksi lentokapteeni. Eli jos kapteeni kilahtaa, kyllä siihen puuttuu apupilotti & al.
Perämies on siellä vain tyydyttämässä kapteenin homoseksuaalisia himoja, kuten tittelistä voi päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole alan asiantuntija, mutta tietääkseni siellä on mukana aina muitakin kuin se yksi lentokapteeni. Eli jos kapteeni kilahtaa, kyllä siihen puuttuu apupilotti & al.
Perämies on siellä vain tyydyttämässä kapteenin homoseksuaalisia himoja, kuten tittelistä voi päätellä.
Ja se autopilotti on sellainen pumpattava, kuten eräässä elokuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole alan asiantuntija, mutta tietääkseni siellä on mukana aina muitakin kuin se yksi lentokapteeni. Eli jos kapteeni kilahtaa, kyllä siihen puuttuu apupilotti & al.
Perämies on siellä vain tyydyttämässä kapteenin homoseksuaalisia himoja, kuten tittelistä voi päätellä.
Sinua ei vissiin kukaan rakasta kun pitää olla tällaista kirjoittelemassa sunnuntaipäivänä?
Mielenkiintoinen kysymys. Toivottavasti joku asiantuntijatyössä oleva kertoo meille.