Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lähes Suomen kaikki maantiesillat, monet maantiet ja kaupunkikeskustat on yht'äkkiä menneet rikki..

Vierailija
11.08.2020 |

..kun kaikkialla on hirveästi rakennus- ja korjaustöitä meneillään?

Ei tällaista näkynyt Virossa eikä Norjassa tässä kesälomalla pyöriessä. Miten niissä maissa pärjätään ilman jatkuvaa remonttirumbaa, ikuisia tietöitä ja nostukurkien viidakkoa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen tiet on niin rapakunnossa koska Suomella ei ole varaa ylläpitää niitä hyvin, sitten korjauksia tehdään viimetingassa ettei jokapaikka lahoa ja yhteiskunta romahda kun kulkeminen ei enää suju.

Ja miksi Suomella ei ole varaa? No koska me maksamme ne Viron hyvät tiet.

Norjalla on taas öljyä omasta takaa millä pietä tiet.

Vierailija
2/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noita siltoja ole juuri viime aikoina maailmalla romahdellut? Kai se olisi parempi täälläkin odotella vaan sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muualla maailmassa rakennusala on sitä varten, että rakennetaan kaikenlaisia hyödyllisiä juttuja ja sillai että ne kestää.

Suomessa rakennusala on sitä varten että sillä voidaan tehdä bisnestä ja suhmuroida yhteiskunnan rahoja kaverien taskuun epämääräisillä urakoilla. Tehdään ensin ylikalliilla sutta ja sekundaa, jotta voidaan palkata kaverit taas sitten myöhemmin korjaamaan näitä jälkiä.

Vierailija
4/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen tiet on niin rapakunnossa koska Suomella ei ole varaa ylläpitää niitä hyvin, sitten korjauksia tehdään viimetingassa ettei jokapaikka lahoa ja yhteiskunta romahda kun kulkeminen ei enää suju.

Ja miksi Suomella ei ole varaa? No koska me maksamme ne Viron hyvät tiet.

Norjalla on taas öljyä omasta takaa millä pietä tiet.

Työvoima Norjassa on kallista, mutta valtio on upporikas. Virossa työ on edullista. Pien hinta ei näyttele suurta roolia.

Työvoima on Suomessakin kallista. Korjausvelka näkyy. Toisaalta, autoilun määrä on räjähtänyt käsiin. Laiskat suomalaiset haluavat ajaa kaikkialle eikä missään saisi olla tietöitä.

Vihreät ehdottaa Nyt pahimpien ruuhkapaikkojen lisämaksuttamista ja sillä rahalla parannetaan kevyen ja julkisen liikenteen edellytyksiä. Tietkin pysyy paremmassa kondiksessa. Kaikki voittaa.

Vierailija
5/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne tehdään viiteen kertaan

Zinc

Vierailija
6/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tehdään ns. ry*siksi, siksi moni työ on jo alkujaan luokatonta. Julkisella sektorilla kilpailutetaan tekijä ja se joka halvimmalla tekee, saa homman. No, lopputulos on se, että tiet kestää vuoden pari, sitten ollaan lähtöruudussa jälleen. Sehän on urakoitsijankin etu, töitä riittää kun hinkataan samaa työmaata vuodesta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki korjaustyöt on jätetty tekemättä ja rahat on kulutettu kulttuurien rikastamiseen

Vierailija
8/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tierahat kipattiin juuri Italiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki korjaustyöt on jätetty tekemättä ja rahat on kulutettu kulttuurien rikastamiseen

Jonka jälkeen keksittiin torjua taantumaa aloittamalla halvalla velkarahalla kaikki rästiin jääneet projektit samanaikaisesti, jolloin rakennusurakoitsijat toki saavat sanella hinnan kysynnän pompatessa pilviin. Suomalaisten työllisyyttä tällä ei tietenkään myöskään hirveästi paranneta, kun nuo samat urakoitsijat käyttävät työmiehinään lähinnä ulkomaalaista halpatyövoimaa.

Tuloksena siis valtava valtionvelka, ennallaan pysyvä työttömyys, turhat ylimitoitetut rakennushankkeet, usein huono työnjälki, vuosikausia kestävät urakat ja niistä koituvat haitat mm. kaupunkien keskustojen yrittäjille.

Eipä mennyt ihan putkeen tämäkään.

Vierailija
10/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vähemmän liikennettä koronan takia, joten helpompi rakentaa ja korjata. Ja tietyöt on muutenkin kesän töitä, kun ei ole pakkasta ja lunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän maissa taitaa routavaurioitakin tulla vähän vähemmän? Tai näin olen ainakin kuullut isojen poikien puhuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän