Voiko siitä tulla joku merkintä, että soittaa terveyskeskukseen eri asioista viikon välein kuukauden ajan?
Olen soittanut terveyskeskukseen heinä-elokuussa keskimäärin viikon välein. Olen yhtäkkiä ollut motivoitunut hoitamaan vuosikausia jatkuneita vaivoja, ja jostain olen keskittynyt yhteen asiaan kerrallaan. Olisi ollut fiksumpaa hoitaa kaikki asiat yhdellä puhelulla, mutta olen kuitenkin päätynyt soittamaan jokaisesta asiasta erikseen, ja tänään tuntui, että sairaanhoitaja (minun terveyskeskuksessani toimii aina sama yhteyshenkilö) huokasi puhelimessa, kun esittelin itseni.
Voiko tästä tulla joku merkintä, kuten "huomionhakuinen" tms?
Kuten sanoin, olen yhtäkkiä motivoitunut hoitamaan kaikkia terveysongelmiani, jotka ovat vuosien varrella kasautuneet. Nyt hävettää, kun olen soitellut niin monesta asiasta, ja aina uudelleen ja uudelleen.
Otetaanko minua jatkossa edes tosissaan? Onko sairaanhoitajia paikalla, jotka tietävät, kuinka tällaisiin asiakkaisiin suhtaudutaan?
PS. Olen siis nuori ihminen. En luulosairas, mutta vaivainen.
Kommentit (16)
Omakantasi vilkuttaa punaisella, eikä sinulle kohta tarjota mitään hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Näkyy jokainen yhteydenotto omakannassa, kirjaavat kaikki ylös.
Tämän tiesinkin. Mutta kirjataanko esimerkiksi henkilötietoihin joku merkintä? Kuten huumeidenkäyttäjien "H-merkintä"?
Ap
Oma vika kirjoitti:
Omakantasi vilkuttaa punaisella, eikä sinulle kohta tarjota mitään hoitoa.
Oletko tosissasi?
Ap
Kirjoittavat koneelle lisätietoja-kohtaan ”tää on se hullu soittelija”.
Jokainen puhelu kirjataan. Mutta hienoa että olet motivoitunut, jatka samaan malliin.
T. Sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyy jokainen yhteydenotto omakannassa, kirjaavat kaikki ylös.
Tämän tiesinkin. Mutta kirjataanko esimerkiksi henkilötietoihin joku merkintä? Kuten huumeidenkäyttäjien "H-merkintä"?
Ap
Ei kirjata, ei edes narkomaanien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen puhelu kirjataan. Mutta hienoa että olet motivoitunut, jatka samaan malliin.
T. Sairaanhoitaja
Kiitos tästä vastauksesta!
En kuitenkaan jatka ihan samaan malliin, koska nyt on kaikki kirjaimellisesti hoidossa. Hyvä näin, nyt voin taas pitää kymmenen vuotta taukoa pommittamisesta.
Ap
Mitä nämä vaivat ovat mitkä haluat nyt hoitaa ja oletko päässyt hoitoon
Vierailija kirjoitti:
Mitä nämä vaivat ovat mitkä haluat nyt hoitaa ja oletko päässyt hoitoon
Olen saanut hoitoa, eli labroja, lähetteitä ja lääkkeitä.
Minulla on kroonisia sairauksia, joita en ole hoitanut yli viiteen vuoteen, ja lisäksi muita somaattisia oireita joihin haluan selityksen.
Saan siis hoitoa, ja ahdistaa, että jatkuuko hoidonsaanti vain toistaiseksi.
Ap
Ei kirjata erillistä merkintää. Melkeinpä päinvastoin. Jos varaat ajan polvikipuun ja vastaanotolla luettelet kaikki mahdolliset vaivat niin se kyllä kirjataan, mutta ei niistäkään mitään merkintää tule.
Vierailija kirjoitti:
Näkyy jokainen yhteydenotto omakannassa, kirjaavat kaikki ylös.
OmaKantaan ei kirjata suoraan mitään. Joka hoitopaikka kirjaa omaan ohjelmaansa ja teksti siirtyy Kantaan jos se täpätään Kantaan siirtyväksi
Ennen kuin tietokoneet tulivat mukaan kuvioihin terveydenhuoltopuolellakin, ei kaikkia asiakkaiden soittoja esim. terveysasemille kirjattu mihinkään, kuten nyt jos ihminen soittaa terveysasemalle, niin jokaikinen puhelu kirjataan asiakkaan omakantaan ylös, kysyipä asiakas vaikkapa mitä tahansa. Eli älytöntä hoitohenkilökunnan ajankäytön tuhlaamista, kun he joutuvat kirjaamaan ylös kaikki asakkaan puhelinsoitotkin omakantaan. Sitten kun ja jos eivät heti asiakkaan soiton jälkeen ehdi kirjailla asiakkaan omakantaan soittoa ja sen aihetta, niin myöhemmin sitten sairaanhoitaja kirjoittelee miten sattuu suurinpiirtein soiton aiheen, jonka sitten itse asianomainen voi lukea oma kanta-sivuiltaan. Ihan hölmöä.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittavat koneelle lisätietoja-kohtaan ”tää on se hullu soittelija”.
"Älkää vastatko 😂😂😂 "
Selkeästi pitävät mua ihan hulluna kun epäilen syyhyn ja soitan siitä viikottain. Ihan vain siksi että olisin diagnoosin saatuani hoitanut perheeltä syyhyn ennenkuin koulut alkaa ja leviää joak muksuun kun meillä paljon lapsia. Varaa ei ole huvikseen hoitaa (kulut yli 800e hoidosta). Diagnoosi aika varma mutta haluaisin että lääkäri varmistaa. Mut aikaa saisi monen viikon päähän vaikka vetoan siihen että koulut alkaa ja tämä leviää kuin kulovalkea. No nyt sitten annetaan levitä vaan kun suhtautuminen vaan pahenee joka soitolta.
Yhdessä sairaanhoitopiirissä seurataan lääkärikäyntejä, jos niitä on kovin tiheässä, koska tälle potilasryhmälle halutaan tarjota tehokkaampaa hoitoa. Ensin tutkittiin ketä nämä usein lääkärissä kävijät olivat. He olivat pääasiassa monisairaita vanhuksia, joilla oli paljon vaivoja, jolloin heille pystyttiin tarjoamaan esimerkiksi pitempiä lääkärinaikoja useamman vaivan hoitamiseksi samanaikaisesti.
Mitään "hankala tai luulosairas potilas" merkintää ei siis tule kenellekään. Sairaanhoitaja huokasi varmaan ihan omien syidensä ei sinun takiasi.
Näkyy jokainen yhteydenotto omakannassa, kirjaavat kaikki ylös.