Mitä mieltä olette tällaisesta toiminnasta kun kyseessä on remonttifirma?
Meillä kävi 1,5 viikkoa sitten yksi remonttifirma tekemässä arvion asunnostamme. Sovittiin, että saamme kustannusarvion remontista 4 päivän kuluttua. Eipä kuulunut arviota. Eilen otin yhteyttä sähköpostitse ja firmasta luvattiin laittaa arvio iltaan mennessä ja ei kuulunut mitään taaskaan. Olen ihan kypsä koko firmaan, mutta koska tiedän tuon firman olevan oikeasti HYVÄ niin tunne on ristiriitainen. En tiedä ovatko haalineet liikaa töitä vai onko tuo vain yleinen käytäntö alalla? Mutta pistänkö heille vielä postia vai unohdanko koko firman?
Kommentit (13)
kyse on todennäköisesti siitä että firman vähistä työntekijöistä jollain avainhahmolla on yksityispuolella ongelmia - lapsi pitkään sairaana tai koulussa ongelmia tai vastaavaa - eikä paukkuja juuri nyt riitä teille.
Siinä tapauksessa sun kannattaa miettiä, että haluatko hyvän firman töihin vaikka siihen menisikin onkin aikaa vai jonkun minkä tahansa jengin nyt heti.
Jos töitä olisi liikaa tai heitä ei huvittaisi tulla teille töihin koska pitävät sua tai työtä hankalana, he vain laskisivat sellaisen tarjouksen, että ette heitä palkkaisi - tai jos kuitekin palkkaisitte, kärsimys olisi sen arvoista. Niinpä mä veikkaan tuota yksityispuolen ongelmaa.
ovat ainakin lapsettomia. Ehkä sitten eivät vain halua tulla tekemään meille remonttia.
Miksi sitten ylipäätänsä lähtevät tekemään arviota asuntoon asti, jos ei kiinnosta? Johan heille on varmasti selitetty minkälaisesta remontista on kyse ennen kuin ovat käyneet arvioimassa?
Vierailija:
Yrityksillä kun on oikeus valita asiakkaansa.Toinen yleinen syy tällä alalla on se, että he eivät tuhlaa rahaa toimistohenkilökunnan palkkaamiseen. Joku siis tekee tarjoushommat silloin kun ehtii ja myynti on sillä tavoin viivästynyt ja vähän retuperällä.
mutta jos kyseessä ei olekaan ihan perusmuutto, tarvitaan pikkunosturia tai muuta vastaavaa, tarjousta ei tehdä, koska moisia muuttoja ei mielellään oteta.
ketjun alkuperäisessä aiheessa oli kyse?
Minusta sen antaa kyllä yrityksestä ikävän vaikutelman, jos ilmoittelee asiakkaalle, että emme ole kiinnostuneita suorittamaan sinun pyytämääsi työtä.
Jonkin verran meillä käytetään tuota ulos-hinnoittelua, mutta yleensä asiakas joko ei saa vastausta tai sitten hänelle ilmoitetaan, että emme pääse paikalle haluttuun aikaan ja kalenteri on tukossa.
Tai ehkä kerran vielä kysyisin tarjouksen perään ja jos ei kuuluisi mitään niin ottaisin toisen firman. Tuskin se on ainoa hyvä remonttifirma tässä maassa. En tietysti tiedä millaista remonttia olette tekemässä.
minusta on vain kummallista, että tulevat paljon aikaa vievälle arviointikäynnille, tekevät kaiken perusteellisesti ja sitten alkaa tuo tarjousten lupaaminen siihen ja siihen aikaan ja mitään ei kuulu. Luulisi olevan heille ajanhukkaa tuollainen :O
Ja meillä on nyt kyse pintaremontista.
antavat ekan tarjoiksen esim 30 000, sitten " reiluna" laskevat hintaa 20 000. Vaikka toisella firmalla se normaalihinta on 15 000
näin tyhmää huijataan
isommat tarjoukset menevät kiireellisyydessä pienten edelle.
Ehkä odottavat että isompi tarjouskilpa ratkeaa ennen kuin tarjoavat teidän remppaa.
siinä meneekin sitten paaaaljon kauemmin :-(
halua tehdä, jos on isompaa keikkaa tiedossa.
Yrityksillä kun on oikeus valita asiakkaansa.
Toinen yleinen syy tällä alalla on se, että he eivät tuhlaa rahaa toimistohenkilökunnan palkkaamiseen. Joku siis tekee tarjoushommat silloin kun ehtii ja myynti on sillä tavoin viivästynyt ja vähän retuperällä.