Onko asiakaspalvelun taso huonontunut?
Musta tuntuu että noilla nykysillä nuorilla ei oo minkäänlaisia käytöstapoja enää? :S Vai onko tää vaan sattumaa että nykyään asiakaspalvelu on huonoa??
Kommentit (17)
Ei todellakaan ole, vaan asiakaspalvelu on parantunut. Tai ainakin minusta tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulen, sitä parempaa palvelua saan ja tietenkin myös tiedän mitä haluan, joten palvelu on hyvää.
Mun lapsuuudenkaveri on insinööri elisalla töissä. En mä kehtaaa sinne alkaa soittelee. Varmaan urkkinu kaikkki mun tiedot kuinka paljon tulee pornoa katseltua. Se on kato sitä sinkkumiehen elämäää. Muistan kun yhessä hakattiiin 386 sta yhesssä. "hei !!! Täs on suomenkielinen windowssi,.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuuudenkaveri on insinööri elisalla töissä. En mä kehtaaa sinne alkaa soittelee. Varmaan urkkinu kaikkki mun tiedot kuinka paljon tulee pornoa katseltua. Se on kato sitä sinkkumiehen elämäää. Muistan kun yhessä hakattiiin 386 sta yhesssä. "hei !!! Täs on suomenkielinen windowssi,.
Ja tämä liittyi alotukseen millä tavalla...?
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsuuudenkaveri on insinööri elisalla töissä. En mä kehtaaa sinne alkaa soittelee. Varmaan urkkinu kaikkki mun tiedot kuinka paljon tulee pornoa katseltua. Se on kato sitä sinkkumiehen elämäää. Muistan kun yhessä hakattiiin 386 sta yhesssä. "hei !!! Täs on suomenkielinen windowssi,.
Muiistan kirppiksellä siinä oli omenakone vieressä. Hyvä ettten ottanu sitä mitä nyt olen kattonu kehitystä: hyväää on ollu kun saadaan käyttäjäkunta koukutetttua tuoteilleeen omine virityksineeen.
Syy on osittain siinä, että jotkut asiakaspalvelijat luulevat olevansa jumalia ja tietävänäsä kaiken.
Sanovat asioita noin vaan, hatusta heittämällä, ajattelematta yhtään, että ko. asiasta asiakas itse voikin tietää enemmän.
Myös asiakkaisen neuvominen ja ohjaus saa asiakaspalvelijan luulemaan, että hän tietää ja osaa kaiken ja että asiakas on tyhmä. Käyttäytyminen yliolkaisesti, jopa tiuskivasti ja toiselle silmiä pyörittäen on törkeää, maksavaa asiakasta kohtaan, etenkin kun asiakas itse on rauhallinen ja asiallinen ja yritää vaan saada asiansa hoidettua loppuun.
Onnekis nuo ovat kuitenkin yksittäistapauksia, mutta tavallaan pilaavat koko ammattikunnan maineen.
Introvertistä ei välttämättä ole asiakaspalveluun, ei myöskään ihmisestä joka ei osaa sopeutua erilaisiin tilanteisiin, erilaisiin ihmisiin, eiväktä ole palvelualttiita.
Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän mua vtuttaa nuo mukahauskat asiakkaat.
En viitsi enää edes hymyillä.
Olen itsekin vahvasti sitä mieltä, nuorille töitä ja me kyynistyneet muorit eläkkeelle.
Onneksi kohta pääsenkin😁
Riippuu paikoist, missä asioi.
Kyllä valitettavasit joillakin nuorilla on asiakaspalveluhommat hakusessa.
Hiljaisina hetkinä istutaan korkealla jakkaralla tiskin takana, joko padia tai kännyä selaten, eikä siinä mitään, jos luvan kanssa istuu eikä töitä ole.
Mutta jos edelleen katsoo vaan sitä kännyä, kun asiakas tiskille tulee, ei nosta päätää, ei nouse jakkaralta, ja kun asiakas sanoo, anteeksi voinko häiritä, niin nuori vastahakoisesti nousee ylös, eikä edes tervehdi.
Hymyä tule, vaan vastahakoinen asenne. Palvelu on velttoa eikä sanoja ole hyvä / olkaa hyvä löydy, kun haluttu tuote asiakkaale ojennetaan.
Päinvastaisia on toki enemmän, mutta näitäkin riittää. Kannattaa antaa palautetta työnantajalle, sillä silloin tuonkin paikan saa nuori, joka haluaa olla asiakaspalvelija ja on ansainnut paikkansa.
Suomalaiset ovat nihkeitä suorastaan laiskoja antamaan palautetta palveluista.
Koskee sekä kiittävää palautetta hyvästä palvelusta kuin kritiikkiä huonosta palvelusta.
Epäystävällista ja töykeää palvelua ei kenenkään tarvitse sietää.
Asiakas maksaa palvelusta, joten tavallaan myös asiakas on palkanmaksaja, sillä yrityksen omistaja saa tulonsa niistä asiakkaista, jotka hänen liikkeessään asioivat
Karen??? :D
Ja mä en oo vielä vanha, en tiedä saako sitten parempaa palvelua kun alkaa olee vanha tms.
Ei, vaan oon vaan saanu etenki ketjufirmoista lähiaikoina niin huonoo palveluu....
Ja en todellakaan odota ihmeitä, odotan sitä, että myyjät on perus kohteliaita, sekä kuuntelee asiakasta. Tätä ei oo ollu, vaan myyjä on päsmäröiny, jopa ns. pyrkiny "nolaamaan" "tietämällä Paljon paremmin" nokka pystyssä. Olen kyllä aina antanu palautetta, vaikka usein sitä ei ole jostain syystä haluttu edes ottaa vastaan. Oon tosi tarkka nykyään ja annan aina palautetta hyvästä ja huonosta palvelusta. :)
Oon myös itse toiminu mystery shoppaajana, joten kiinnitän ehk siltäki pohjalta huomioo.
Asiakkaiden taso on huonontunut. Aletaan heti huutaa, kun joku ei mene oman mielen mukaan. Pahimmillaan kyseessä on asia, jota ei edes voi ratkaista. Esim. tammikuussa halutaan tietää paljonko kuluvan vuoden sähkölasku tulee olemaan -tyyppisesti.
Siinähän huudat. Jonkun arvion voi antaa historiaan pohjautuen, mutta tarkka ennustaminen etukäteen...
Toivottavasti ei ikinä enää tarvitse vastata yhteenkään asiakaspuheluun.
Se olisikin mukavaa jos nykyään jäisi aikaa asiakaspalvelulle, joka on työn perustehtävä. Siihen kun ympätty parin muun ihmisen työt lisäksi, aika hiljaista on asiakaspalvelun kanssa.
Suomalaiset ehkä myös laiskoja, mut uskon et enempi kyse siit ettei kehdata antaa palautetta!
Mikä on just ristiriitasta ku ottaa huomioon just ton, et asiakas kuitenki on se joka sen palkan maksaa lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Ja en todellakaan odota ihmeitä, odotan sitä, että myyjät on perus kohteliaita, sekä kuuntelee asiakasta. Tätä ei oo ollu, vaan myyjä on päsmäröiny, jopa ns. pyrkiny "nolaamaan" "tietämällä Paljon paremmin" nokka pystyssä. Olen kyllä aina antanu palautetta, vaikka usein sitä ei ole jostain syystä haluttu edes ottaa vastaan. Oon tosi tarkka nykyään ja annan aina palautetta hyvästä ja huonosta palvelusta. :)
Oon myös itse toiminu mystery shoppaajana, joten kiinnitän ehk siltäki pohjalta huomioo.
No kerropa joku esimerkki nii ehk me si ymmärretää...
Olin Hairstoressa, etsimässä hiustenhoitotuotteita. Mulla oli korissa 2 kpl Olaplex-tuotteita (shampoo ja hoitoaine, yht. 60 euroa) ja niiden lisäksi etsin hiustenmuotoilutuotetta. Kysyin myyjältä apua, kysyin että millasia teillä on. Myyjä suosittelee joitakin tuotteita, ja kerron ykssityiskohtaisesti mitä etsin. Mietin vähän enkä ole vielä päättänyt ja myyjä katsoo jo valmiiksi valittuja tuotteitani ja sanoo pöyristyneenä "Mut minkä ihmeen takia sä ostat Olaplexejä?????????" Samalla silmiä pyöritellen. Vastasin että "Koska mä oon todennut ne hyviksi?" Johon myyjä vastaa "Siis KUKA on suositellut muka noita sulle?????" Johon vastaan "Ööö.. Kampaajat, tutut, ihan kaikki melkeinpä sekä olen käyttänyt näitä jo vuosia ja on lempituote?" Johon kampaaja vastaa järkyttyneenä "Just.....!!!!"
Jne. :D Ja nyt kävin toisen kerran liikkeessä, n. 8 saman näköistä nuorta naista tuijottaa kun astun sisään liikkeeseen, yksi näistä on tämä olaplex-kauhistelija, joka lähtee heti takahuoneeeen kun astun sisään, kukaan myyjistä ei tervehdi vaan juoruilee keskenään. Kysyn apua, tällä kertaa toiselta työntekijältä- ja taas sama juttu, Mua ei kuunnella, mun päälle puhutaan, mun omia toiveita ja haluja kauhistellaan ja lopputulos on se, että myyjä ei ole edes ymmärtänyt mitä mä haen, koska ei ole kuunnellut mua. Ja liikkeessä ei yhtään muuta asiakasta, vaan 8 myyjää seisoo juoruilemassa.
Toki joillakin ihmisillä puuttuu pelisilmä, ja ns. sydämen sivistys. Esim. apteekissa käydessä myyjä saattaa möläyttää, että niin, täähän on tää perssalva, joo.
Toisaalta asiakkaat eivät välttämättä ymmärrä, että asiakaspalvelijoilla ei ole rajattomasti resursseja tai osaamista, ja että työnantajan määräämiä sääntöjä tulee noudattaa. Näin etenkin ns. halpamarketeissa; tullaan kyselemään suunnilleen mittatilauksena valmistettua design-tuotetta, mutta tuote ei saa kuitenkaan maksaa melkein mitään, ja sitten rähjätään myyjälle, kun ei löydy valikoimasta sopivaa ostettavaa. Eli kyllä joidenkin asiakkaidenkin käytöksessä olisi toivottavaa.
Susta on tullut karen. Vaadit asiakaspalvelijoilta asioita, joihin heillä ei ole mitään vaikutusvaltaa tai sitten odotat jostain käsittämättömästä syystä asiakaspalvelijan nuoleskelevan sinua.
Ei, en ole asiakaspalvelutyössä enkä nuori.