Miksi Finnair sijoittaa lapset ja vanhemman eri penkkiriveillr
Lennän kahden pienen lapsen kanssa Finnairilla huomenna. Finnair on sijoittanut minut eri penkkiriville kuin lapset. Miksi Finnairin järjestelmä ei automaattisesti sijoita lapsia ja aikuisia samalle riville?!!
Tätä tapahtuu ainoastaan Finnairilla (ei ole ensimmäinen kerta)ja ärsyttää alkaa kyselemään muilta matkustajilta jos vaihtavat paikkaa. Viime kerralla eräs henkilö alkoi valittamaan...
Kommentit (29)
Siis miten sijoittanut? Mikset ole itse valinnut paikkoja? Jos teitä on kolme ja vapaana on ollut 2+1 paikkaa, olisiko sinusta ollut järkevämpi, että jompikumpi lapsista istuu yksin?
Finnairin paikanvarausjärjestelmässä on jokin virhe, joka välillä tekee tällaista.
Ihan itse olen paikkani etukäteen valinnut, kukaan ei ole sijoittanut perhettäni mitenkään.
Millainen mulk*u rupeaa valittamaan, jos vanhempi yrittää vaihtaa pienen lapsensa viereen? Haluaako se tyyppi väkisin yksin olevan oienen riesakseen?
Saman olen kokenut monesti. Jos haluaa olla lasten kanssa vierekkäin pitää maksaa siitä. Ainoa toimiva tapa. Tosin pari kertaa sekin pettänyt, joten olen hakenut korvauksia jälkikäteen.
Tapahtunut mulle myös toisilla lentoyhtiöillä Euroopan sisäisillä lennoilla. Yksi halpisyhtiö kerran ihan tarkoituksella näytti hajottavan koko perheen vaikka varausjärjestelmä näytti myös vapaita vierekkäisiä paikkoja. Tarkoitus näytti olevan saada maksamaan parikymppiä lisää per henki vierekkäisistä paikoista. Finnairin kohdalla saattaa olla ihan viaton virhekin... Tai sitten olen naivi.
Mene kentälle ajoissa, kysy lähtöselvityksestä voivatko korjata. (Puhelinpalvelukin saattaisi auttaa mutta taitaa olla aika tyyristä jos oikein muistan.) Jos on kovin nuorista lapsista kyse niin saattaa olla jopa velvollisuuskin, mutta en mene vannomaan.
Pahimmassa tapauksessa luulisi jonkun matkustajankin suostuvan vaihtamaan paikkaa, sillä tuskin kukaan ehdoin tahdoin haluaa lennolla vieraan muksun lapsenpiiaksi.
Rahalla saat ostettua viereiset paikat, yksinkertaista. Oletko koskaan miettinyt, että myös se matkustaja jota pyydät siirtymään on saattanut ostaa ko. paikan itselleen ja ei siksi halua siirtyä.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtunut mulle myös toisilla lentoyhtiöillä Euroopan sisäisillä lennoilla. Yksi halpisyhtiö kerran ihan tarkoituksella näytti hajottavan koko perheen vaikka varausjärjestelmä näytti myös vapaita vierekkäisiä paikkoja. Tarkoitus näytti olevan saada maksamaan parikymppiä lisää per henki vierekkäisistä paikoista. Finnairin kohdalla saattaa olla ihan viaton virhekin... Tai sitten olen naivi.
Mene kentälle ajoissa, kysy lähtöselvityksestä voivatko korjata. (Puhelinpalvelukin saattaisi auttaa mutta taitaa olla aika tyyristä jos oikein muistan.) Jos on kovin nuorista lapsista kyse niin saattaa olla jopa velvollisuuskin, mutta en mene vannomaan.
Pahimmassa tapauksessa luulisi jonkun matkustajankin suostuvan vaihtamaan paikkaa, sillä tuskin kukaan ehdoin tahdoin haluaa lennolla vieraan muksun lapsenpiiaksi.
Mikä hitto on naivi?
Minulla on pedo-platinum tili jolla voin ostaa paikan lasten vierestä kun omia lapsia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Rahalla saat ostettua viereiset paikat, yksinkertaista. Oletko koskaan miettinyt, että myös se matkustaja jota pyydät siirtymään on saattanut ostaa ko. paikan itselleen ja ei siksi halua siirtyä.
Varmaan sen rahan arvoista yrittää selvitä jonkun hätääntyneen kaksivuotiaan vieressä koko matka.
Lapset sijoitetaan vanhempiensa taakse ihan vain siksi, että potkisivat vanhempiensa penkkejä eikä muiden ihmisten.
Meillä kerran tytär joutui kaksi rivi taaemmaksi kuin minä. Hän oli tuolloin 2v. Näin jouduttiin menemään 4h lento😢
Finnairilla on kerran kotona tehdyn lähtöselvityksen jälkeenkin (jossa vielä mulla ja kahdella alle 5-vuotiaalla oli vierekkäiset paikat) joku ostanut kaksi meidän paikoista lisämaksulla. Aina on täydessä koneessakin joku silti suostunut vaihtamaan mun kanssa paikkoja, kun lapset on sijoitettu eri riville. Yleensä se, jonka viereen lapset on sijoitettu.
Istuinpaikat koneeseen voi varata etukäteen maksua vastaan.
Tietokone laskee painojakauman ja paikat täytetään turvallisuussyistä tietyllä tavalla.
Lentoemännillä on myös tiedot kuka istuu milläkin paikalla.
esim. etukäteen tilatut ruuat. Vakava allergia, liikuntarajoite ym.
HUOM! hyvin tärkeää on myös jos jonkun paikka on tyhjä mutta kirjautunut lennolle,
silloin matkatavarat poistetaan ja lastataan uudestaan-varmistettaan ettei ole pommia matkatavaroissa-pommin tuoja jäänyt pois lennolta.
Siinä muutama syy sinulle, miksi koneessa ei pidä vaihtaa paikkoja.
Olet siis liian pihi maksamaan muutamaa euroa siitä että valitsette paikkanne ja odotatte että muut matkustajat hyppivät ympäri konetta.
On siinä taas Suomen Karen.
Kannattaa kysyä puhelinpalvelusta tai lähtöselvityksestä. Jos lapset alle 12—vuotiaita, heidät pitäisi sijoittaa vanhempien viereen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla saat ostettua viereiset paikat, yksinkertaista. Oletko koskaan miettinyt, että myös se matkustaja jota pyydät siirtymään on saattanut ostaa ko. paikan itselleen ja ei siksi halua siirtyä.
Varmaan sen rahan arvoista yrittää selvitä jonkun hätääntyneen kaksivuotiaan vieressä koko matka.
Mä aina kuuntelen kuulokkeista musaa tai katson leffaa. En edes noteerais mitään lasta siinä vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Millainen mulk*u rupeaa valittamaan, jos vanhempi yrittää vaihtaa pienen lapsensa viereen? Haluaako se tyyppi väkisin yksin olevan oienen riesakseen?
Ihminen, joka on kenties maksanut omasta paikastaan että saa varmasti sellaisen paikan minkä haluaa. Paikan valintaan voi olla monia erilaisia syitä, moni haluaa istua lähellä WC:tä (jos on esimerkiksi sairaus että WC:ssä voi joutua käymään usein), joku toinen taas haluaa istua käytäväpaikalla, toinen ikkunapaikalla, toinen lentokoneen keskiosassa jne.
Kyllä siinä on kysymys ainoastaan lisärahastuksesta. Valitse paikat ja maksa lisää tai sinut sijoitetaan matkakumppanisi kanssa eri puolille konetta. Aika moni maksaa lisää.
Maksat siitä, että saat vaihdettua paikat.