Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Finnair sijoittaa lapset ja vanhemman eri penkkiriveillr

Vierailija
11.07.2020 |

Lennän kahden pienen lapsen kanssa Finnairilla huomenna. Finnair on sijoittanut minut eri penkkiriville kuin lapset. Miksi Finnairin järjestelmä ei automaattisesti sijoita lapsia ja aikuisia samalle riville?!!

Tätä tapahtuu ainoastaan Finnairilla (ei ole ensimmäinen kerta)ja ärsyttää alkaa kyselemään muilta matkustajilta jos vaihtavat paikkaa. Viime kerralla eräs henkilö alkoi valittamaan...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käly aina sanoo, että hänelle käy erinomaisesti, että joku muu viihdyttää hänen pieniä lapsiaan lennon ajan ja hän itse voi rauhassa lukea vaikka kirjaa.

"Yllättäen" lentoyhtiö ei ole vielä koskaan lopulta halunnutkaan sijoittaa lapsia hajalleen kauas äidistä.

Vierailija
22/29 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse varaan mukaani aina pienen viltin, lasit, kirjan ja kuulokkeet.

Luen koko matkan kirjaa.

Kun joku haluaa vaihtaa paikkaa, vastaan ei kiitos ha homma on sillä selvä.

Jos oot nuuka, älä täällä valita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun käly aina sanoo, että hänelle käy erinomaisesti, että joku muu viihdyttää hänen pieniä lapsiaan lennon ajan ja hän itse voi rauhassa lukea vaikka kirjaa.

"Yllättäen" lentoyhtiö ei ole vielä koskaan lopulta halunnutkaan sijoittaa lapsia hajalleen kauas äidistä.

Ei niitä lapsia kukaan muu viihdytä. Ihan itse saa selviytyä.

Vierailija
24/29 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissataan aika paljon, ja millään muulla yhtiöllä kuin Finskillä ei ole tätä käynyt eli perhe on aina mulla firmoilla sijoitettu vierekkäin ilman lisämaksua. En ymmärrä, miten se on Finskillä muka niin kamalan vaikeaa, kun muilla yhtiöillä onnistuu tosta noin vaan... 🤔🙄

Vierailija
25/29 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolmivuotias on just sen kokoinen, että potkii tahattomasti edessä olevaa ellei aktiivisesti yritä estää. Onnea vaan sille mulk*lle, joka istuu sen vieressä ja ottaa vastaan edessä olevan vihat.

Vierailija
26/29 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmillä lennoilla olen rahalla varmistanut optimaalisen istumapaikan. En todellakaan innostuisi vaihtamaan paitsi, jos tilalle tarjottaisiin vielä parempaa paikkaa. 

Vierailija
27/29 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi istutetaan erilleen vanhemmastaan, kyse on järjestelmävirheestä:

https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/201802052200720320

Vierailija
28/29 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi istutetaan erilleen vanhemmastaan, kyse on järjestelmävirheestä:

https://www.iltalehti.fi/matkajutut/a/201802052200720320

Juu, järjestelmävirhehän se.. Se on yritys saada ihmiset maksamaan extraa paikoista. Pientä lasta ei saa laittaa erilleen vanhemmistaan, mutta sitä tehdään usein.

Meillä tapahtunut usein tätä, mutta olen aina saanut koneessa vaihdettua paikkoja vapaaehtoisten kanssa. Finnairilta sitten haen hyvitystä.

Vierailija
29/29 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näyttää hirveästi ahdistuvan siitä ajatuksesta että koneessa joku tulisi pyytämään vaihtamaan paikkoja. Eihän siihen ole pakko suostua kullannuput! Varsinkaan jos on painava syy haluta olla juuri sillä paikalla. Tai jos on maksanut siitä omasta paikastaan. Tai jos ei huvita alkaa siirrellä käsimatkatavaroitaan tai mikä se syy nyt onkin, tottakai niitäkin on oikein valideja.

Ihan ystävällisesti voi sanoa "ikävä kyllä en voi/halua vaihtaa paikkaa, kysykää henkilökunnalta voisivatko he auttaa". Itsekin olen joutunut tällä tavoin kieltäytymään silloin kun ehdotettu paikka puolestaan olisi erottanut minut omasta matkaseurastani. Ihan ymmärtäväisesti siihen on suhtauduttu aina ja kysytty seuraavalta.

Lapsiperheen takia suostuisin kyllä vaihtamaan huonompaankin paikkaan, sen verran löytyy solidaarisuutta itsekin lasten kanssa aikoinaan reissanneena. Mutta pakko ei kenenkään ole, se on lentoyhtiön moka ja heidän vastuullaan.