Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Päivittäinen päänsärky
10.05.2020 |
Oon 14 vuotias tyttö ja mulla on todettu migreeni. Mulla on yleensä migreenikohtaus n. 2 kertaa kuukaudessa, mutta nyt se on yleistynyt. Nykyään mulla on päänsärkyä lähes joka päivä. Kannattaisko mennä lääkäriin?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Päänsäryn taustatekijöinä on hyvä kartoittaa onko niska-hartiaseudun jäykkyyttä? Nukutko riittävästi 8-10 h yössä? Juotko tarpeeksi vettä? Onko ruokailuväli säännöllinen? Myös säännöllinen liikkuminen ja niska-hartiaseudun liikkuvuus voi helpottaa särkytiloja. Näkö on hyvä myös tarkistuttaa jos päänsärky lisääntyy yllättäen - näön tarkkuuden pinnistely voi lisätä päänsärkyä huomaamatta.
https://www.terveyskyla.fi/aivotalo/sairaudet/p%C3%A4%C3%A4ns%C3%A4rky täällä on hyviä ohjeita päänsärkyyn liittyen.
Toki, jos edellä mainitut asiat ovat kunnossa ja särky edelleen jatkuu tai on yleistymään päin, on hyvä arvioida tilannetta lääkärillä.