Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Miksi britit ääntävät nimen "St, John" [sindzin] eikä [seint dzon]?
Kommentit (2)
Koska Iso Britannia on luokkayhteiskunta ja siellä yläluokkaan kuuluminen osoitetaan osittain idiolektin hallitsemiselle. Eli se, että osaa lausua tietyt sanat niiden kirjoitusasun vastaisesti kertoo, mistä luokasta olet kotoisin. St John on yksi tällainen nimi, joita annetaan yläluokan miehille. Ks. myös Featherstonehaugh, Brougham, Cholmondeley.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
"St. John" siis.