Mikää yhtälöiden merkitys matematiikasssa on?
Kommentit (13)
Tajuuan sen jos x lle ja yllle annetaan jokin arvo ja ilmiö miteeen ne käyttäytyy mutta se muoto.
Se on tapa kirjoittaa käytännön ongelma matematiikan kielellä.
Vierailija kirjoitti:
Se on tapa kirjoittaa käytännön ongelma matematiikan kielellä.
tai kuvantaa jonkun systeemin toimintaa.
Se tarkoittaa sellaista kahden lausekkeen tarkastelua ovatko ne yhtäsuuret tosia vai feikkejä. Siinä lasketaan sitä. Se on vaan loogista tarkastelua ja harjaannuttaa lasta noin abstaraktilla tasolla perinpohjaiseen ajatteluun loogisesti.
Tosielämässä logiikan lait eivät päde kaikilla tasoilla vaan on sellaisia osa-alueita joissa sen laskemalla todennäköisyydellä ei vielä pitkälle pötkitä. Esim voidaan laskea valohiukkasen todennäköinen reitti jonnekin mutta varmasti emme tiedäkään käytännössä minne se poukkoaa..
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa sellaista kahden lausekkeen tarkastelua ovatko ne yhtäsuuret tosia vai feikkejä. Siinä lasketaan sitä. Se on vaan loogista tarkastelua ja harjaannuttaa lasta noin abstaraktilla tasolla perinpohjaiseen ajatteluun loogisesti.
Tosielämässä logiikan lait eivät päde kaikilla tasoilla vaan on sellaisia osa-alueita joissa sen laskemalla todennäköisyydellä ei vielä pitkälle pötkitä. Esim voidaan laskea valohiukkasen todennäköinen reitti jonnekin mutta varmasti emme tiedäkään käytännössä minne se poukkoaa..
Ts jokin voi olla loogisesti totta jopa matemaattisesti tarkasteltuna mutta analyyttisesti epätotta. Matematiikka tutkii omalla sarallaan puhtaan loogisia ratkaisuja ja totuuksia asioitten välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa sellaista kahden lausekkeen tarkastelua ovatko ne yhtäsuuret tosia vai feikkejä. Siinä lasketaan sitä. Se on vaan loogista tarkastelua ja harjaannuttaa lasta noin abstaraktilla tasolla perinpohjaiseen ajatteluun loogisesti.
Tosielämässä logiikan lait eivät päde kaikilla tasoilla vaan on sellaisia osa-alueita joissa sen laskemalla todennäköisyydellä ei vielä pitkälle pötkitä. Esim voidaan laskea valohiukkasen todennäköinen reitti jonnekin mutta varmasti emme tiedäkään käytännössä minne se poukkoaa..
Ts jokin voi olla loogisesti totta jopa matemaattisesti tarkasteltuna mutta analyyttisesti epätotta. Matematiikka tutkii omalla sarallaan puhtaan loogisia ratkaisuja ja totuuksia asioitten välillä.
Yhtälöt siis.
Jatkan: Matematiikan harjoitteleminen valmistaa lapsen ajattelua saavuttamaan korkea abstarhointitaso ajattelussaan, jolloin hän harjaantuu tunnistamaan ongelmia, ratkomaan niitä jne. Tarkoituksena on siirtää lapsen tiedollista kehitysvaihetta konkreettisesta operaationaalisesta ajattelusta abstraktille tasolle siis. Tämä on se laajempi kehityspäämäärä koko sen opettelemisessa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan: Matematiikan harjoitteleminen valmistaa lapsen ajattelua saavuttamaan korkea abstarhointitaso ajattelussaan, jolloin hän harjaantuu tunnistamaan ongelmia, ratkomaan niitä jne. Tarkoituksena on siirtää lapsen tiedollista kehitysvaihetta konkreettisesta operaationaalisesta ajattelusta abstraktille tasolle siis. Tämä on se laajempi kehityspäämäärä koko sen opettelemisessa.
Kun lapsena ovat konkreettiset palikat niin matematiikka opettaa operoimaan kuvitteellisia käsitteillä sujuvasti jolloin maneeri siirtyy lapsen ominaisuudeksi osata abstarhoida yleisemminkin.
Yhtälö on kuin vaaka, jonka pitää olla tasapainossa.
Niistä pystyy ratkaisemaan haluttujen tuntemattomien muuttujien arvot.
Erottaa insinöörit muista.