Ei taida Li Anderssonin vetoomus tehota
Suomalaiset vanhemmat eivät taida nyt opetusministerin vetoomusta kuunnella.
Viime viikolla minun luokallani lähiopetuksessa koulussa oli 2/21. Juuri ne lapset, joiden vanhemmat oikeasti eivät pystyneet kotona lastaan pitämään.
Maanantaina on ilmoitusten mukaan tulossa 10/21! Eli 8 sellaista, joiden huoltajat vaan eivät jaksa/halua lastaan kotona pitää. Tai sitten suostutaan, kun lapsi niin kovasti kouluun haluaa.
Tämähän tarkoittaa sitä, että hoidan luokkani lähiopetuksen ja etäopetuksen joku, joka jotenkin ehtii. Ei puhettakaan enää mistään Meet-tapaamisista. Ja tästä seuraa se, että loputkin valuvat pikkuhiljaa koululle, kun pettyvät etäopetuksen tasoon.
Hurraa! Saadaan ainakin korona leviämään. Sinänsä se ja sama; kyse ei ole enää siitä, että sairastunko vaan milloin sairastun.
Kommentit (28)
Mistä tiedät perheiden tilanteen?0
.
Tuskin sitä sulle kertovat. Eikä tarvitse kertoa.
Ainakin mun pojan koulussa rehtori kysyy wilmassa että ilmottautuu ne joiden lapsi tulee kouluun.
Monella pieni lapsi yksin kotona koko päivän ja vanhemmat töissä(ei etänä).
Oma poikani ysillä ja näin tuon ilmoituksen wilmassa.
Iso koulu 1-9 luokkaa mutta rakennuksia ja pihoja on monta.
Opettajalle ei ilmoittauduta vaan rehtorille eli et voi tietää tilannetta.
Yllättävää on se että lapset ei tätä virusta levitä vaan eliitti aikuiset.
Meilläkään ei ole mahdollisuutta pitää lasta kotona kuin ensi viikko.
Meillä ei ole saanut mitään etäopetusta, vain tehtävät on ollut vilmassa ja niiden kanssa pitänyt pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät perheiden tilanteen?0
.
Tuskin sitä sulle kertovat. Eikä tarvitse kertoa.
Ainakin mun pojan koulussa rehtori kysyy wilmassa että ilmottautuu ne joiden lapsi tulee kouluun.
Monella pieni lapsi yksin kotona koko päivän ja vanhemmat töissä(ei etänä).Oma poikani ysillä ja näin tuon ilmoituksen wilmassa.
Iso koulu 1-9 luokkaa mutta rakennuksia ja pihoja on monta.Opettajalle ei ilmoittauduta vaan rehtorille eli et voi tietää tilannetta.
Meillä kyllä ohjeena oli ilmoittaa omalle opettajalle. Ja tiedän minä aika hyvin opettamani oppilaiden perheet. On istuttu oppimiskeskusteluissa ja juteltu muutakin kuin, miten matikka sujuu.
Että oikein hyvin olen perillä monien tilanteista. Ja kuten kerroin, niin jo viime viikolla koulussa olivatkin ne lapset, joiden vanhemmat tekevät töitä yhteiskunnan kannalta kriittistä työtä.
Tiedän myös ne vanhemmat, jotka tanssivat lapsensa sanan tahdissa.
Pitäisi voimakkaan miehen jyrähtää, niin se uskotaan paremmin kuin nuoren tytön heitukan pipinä.
"Wartime president" pitää olla vahva mies.
Kyllä lapsen oikeus opetukseen on tärkeintä eikä open fiilikset. Nyt ei oo kivaa kellään
Lapsilla on oikeus oppia ja saada opetusta. Etäopetustasi ei koettu hyväksi kun kouluun tulevat. Kun joudutaan kaikki paitsi opet työttömäksi niin silloin se kouluruoka pitää saada
Lapsista viis kun en haluu niitä kouluun
No en mäkään halua asiakkaita kauppaan ja sua kassalle. Pysy poissa!
Se oikeus loppuu kuin seinään, kun opetus keskeytetään. Saa pullamössövanhemmat pärjäillä kukin tyylillään.
Heh heeh heh. Nyt ilkutaan opettajaa kun ei jakseta niitä lapsia kotona, mutta odotetaanpas kun meillä alkaa kuolla väkeä kuin Italiassa. Tänään 800 kuollutta ja eilen yli 600. Alkaa ne loputkin muksut pysyä kotona. Itse en missään nimessä päästä lasta kouluun.
Minä en ole laittamassa lasta kouluun, mutta kieltämättä vähän pelottaa jos koko kevät mennään tällä "tee sivut 117-118" ja "Lue teksti monisteesta 4B ja piirrä kuva" -tasoisella opetuksella. Ainakin toivoisin että koulusta viestitään mitä on tarkotus oppia ja mikä on odotettu osaamistaso, jos meidät jätetään näiden kanssa yksin huseeraamaan. Hetkittäin myös sitä opettajan opasta tulee ikävä, jos kirjan tehtävänanto on niin epäselvä ettei kukaan perheessä keksi mitä siinä on tarkoitus tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole laittamassa lasta kouluun, mutta kieltämättä vähän pelottaa jos koko kevät mennään tällä "tee sivut 117-118" ja "Lue teksti monisteesta 4B ja piirrä kuva" -tasoisella opetuksella. Ainakin toivoisin että koulusta viestitään mitä on tarkotus oppia ja mikä on odotettu osaamistaso, jos meidät jätetään näiden kanssa yksin huseeraamaan. Hetkittäin myös sitä opettajan opasta tulee ikävä, jos kirjan tehtävänanto on niin epäselvä ettei kukaan perheessä keksi mitä siinä on tarkoitus tehdä.
Jos kirjan tehtävänanto on sekava, niin tehkää seuraava tehtävä. Tehkää vaikka koko kirja loppuun, ei tämä nyt niin vakavaa ole. Lisää valistusta opettajilta, kansankynttilöiltä.
Opet hei, miksi meidän pitikään olla laranteenissa?
Miten sovelletaan? Voiko pertata jälkeen päin jos ei pysytä kärryillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole laittamassa lasta kouluun, mutta kieltämättä vähän pelottaa jos koko kevät mennään tällä "tee sivut 117-118" ja "Lue teksti monisteesta 4B ja piirrä kuva" -tasoisella opetuksella. Ainakin toivoisin että koulusta viestitään mitä on tarkotus oppia ja mikä on odotettu osaamistaso, jos meidät jätetään näiden kanssa yksin huseeraamaan. Hetkittäin myös sitä opettajan opasta tulee ikävä, jos kirjan tehtävänanto on niin epäselvä ettei kukaan perheessä keksi mitä siinä on tarkoitus tehdä.
Jos kirjan tehtävänanto on sekava, niin tehkää seuraava tehtävä. Tehkää vaikka koko kirja loppuun, ei tämä nyt niin vakavaa ole. Lisää valistusta opettajilta, kansankynttilöiltä.
Opet hei, miksi meidän pitikään olla laranteenissa?
Miten sovelletaan? Voiko pertata jälkeen päin jos ei pysytä kärryillä?
Ei tässä siitä ole kyse, vaan eriarvoisuuden välttämiseksi tehty ratkaisu tarkoittaa että nyt suositusten mukaan toimivat jäävät ilman opetusta ja röyhkeimmät ja laiskimmat sitä opetusta saa. Siis niiden lisäksi jotka oikeasti tarvitsevat. In Finland we have this thing called "reilu meininki".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole laittamassa lasta kouluun, mutta kieltämättä vähän pelottaa jos koko kevät mennään tällä "tee sivut 117-118" ja "Lue teksti monisteesta 4B ja piirrä kuva" -tasoisella opetuksella. Ainakin toivoisin että koulusta viestitään mitä on tarkotus oppia ja mikä on odotettu osaamistaso, jos meidät jätetään näiden kanssa yksin huseeraamaan. Hetkittäin myös sitä opettajan opasta tulee ikävä, jos kirjan tehtävänanto on niin epäselvä ettei kukaan perheessä keksi mitä siinä on tarkoitus tehdä.
Jos kirjan tehtävänanto on sekava, niin tehkää seuraava tehtävä. Tehkää vaikka koko kirja loppuun, ei tämä nyt niin vakavaa ole. Lisää valistusta opettajilta, kansankynttilöiltä.
Opet hei, miksi meidän pitikään olla laranteenissa?
Miten sovelletaan? Voiko pertata jälkeen päin jos ei pysytä kärryillä?
Ei tässä siitä ole kyse, vaan eriarvoisuuden välttämiseksi tehty ratkaisu tarkoittaa että nyt suositusten mukaan toimivat jäävät ilman opetusta ja röyhkeimmät ja laiskimmat sitä opetusta saa. Siis niiden lisäksi jotka oikeasti tarvitsevat. In Finland we have this thing called "reilu meininki".
Meillä ainakin annetaan etätehtävät ja kontaktoidaan kotonaolijoita. Kouluun tulevat tekevät sitten ne samat tehtävänsä koululla, ohjaaja auttaa. Minusta reiluin systeemi kaikille.
Ensin muutetaan selviä sääntöjä, sitten suositellaan ja vedotaan, pelleilyn puolelle menee. Työnantajastahan se on kiinni, sä menet töihin jos käsketään ja lapsi kouluun, ei siinä vetoomukset auta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapsen oikeus opetukseen on tärkeintä eikä open fiilikset. Nyt ei oo kivaa kellään
Ei. Nyt ohi menee kyllä ihmisten oikeus elää. Se lapsi ei mene siitä rikki, jos 9-vuotisesta perusopetuksesta pari kuukautta on laadultaan huonompaa. Sen sijaan se lapsi menee rikki jos astmaatikko äiti kuolee.
Nyt järkeä päähän!
Voitaisiin siirtyä lopullisesti etätehtäviin. Saataisiin valittavat opettajat oikeisiin töihin.
Seuraavaksi kouluopetus keskeytetään. Ja jatketaan
" joskus"