Paras ystäväni on paras ystävä myös ihmisen kanssa joka vihaa minua
En kestä tätä. Yritän olla se kypsä, joka ei ärsyynny vaikka tilanne on älyttömän epäreilu. Tämä vihamies oli ennen ystäväni niin töissä kuin vapaa-ajalla, mutta osoittautui myöhemmin järkyttäväksi työpaikkakiusaajaksi ja selän takana pahan puhujaksi. Paras ystäväni ystävystyi töiden ja minun kauttani tähän vihamieheen. Vihamies käyttäytyy kuin teini riidellessään. Iskee vyön alle, muistelee vanhoja, vähättelee omaa osuuttaan, on tekopyhä ja edesauttoi jopa kiukunpuuskassaan (ja satuttamisen tarpeessaan) eroani seurustelusuhteesta. Hohhoijaa. Vuosien väännön ja minuun kohdistuneen henkisen kidutuksen ja syrjinnän jälkeen lopetin työt. Vaikka erosin itse, koen tulleeni savustetuksi työpaikasta ja yrityksestä jota itse olin perustamassa. Työasioiden kanssa ei suurin ongelma ole. En jäänyt märehtimään vaan perustin uuden, saman alan yrityksen ja asiakaskunta muuttui nopeasti jopa suuremmaksi ja vakituisemmaksi kuin edellisessä. Henkilökohtaisesti suurin ongelma on siitä yli pääseminen, että paras ystäväni pitää tuota, suoraan sanottuna ihmishirviötä, rakkaana ja ihanana ihmisenä, vaikka tietää mitä kaikkea hän on minulle tehnyt ja minusta puhunut. Seurannut jopa vierestä. Ei helvetti nyt.
Kommentit (8)
Ei ole ystävällesi sitten vielä totuus paljastunut. Älä huoli - aika korjaa tilanteen varmasti.
Ehkäpä pidät ystävääsi nyt hieman käsivarren päässä omista asioistasi, ainakin niistä, joita et ole valmis jakamaan tälle vihamiehelle.
terveeseen parisuhteeseen ei kyllä ulkopuolinen kauheasti vaikuta. harmittaisi muakin tollanen, mutta parisuhde ei ollu ihan kokonaan vihamiehen vika
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ystävällesi sitten vielä totuus paljastunut. Älä huoli - aika korjaa tilanteen varmasti.
Ehkäpä pidät ystävääsi nyt hieman käsivarren päässä omista asioistasi, ainakin niistä, joita et ole valmis jakamaan tälle vihamiehelle.
Joo samaa mieltä! Älä vaan jaa tollaselle ystävälle mitään jos et oo varma ettei lörpöttele vihamiehelle
Mä olen vähän samankaltaisessa tilanteessa. Nyt tämä yhteinen ystävä on kutsumassa myös entisen ystäväni lapsensa lakkiaisiin. Tulee olemaan vaivaannuttavaa. Jäisin pois, ellen olisi tuon lapsen kummi. Minäkään en voi ymmärtää, miksi ystäväni haluaa olla tuon toisenkin ystävä, vaikka tietää, miten on muita kohdellut.
Jos ystäväsi vanhemmat ovat vihanneet toisiaan ja hän on napsinut rusinat molempien pullasta hyödyntäen tilannetta, niin nythän hänellä on suorastaan kotoisat oltavat.
Kappalejako vakuuttaisi puolestasi. Nyt ei.
Siis miksi tämä ihminen vihaa sinua? Mitä kauheaa olet tehnyt hänelle jotta hän alkoi vihata sinua eikä vaan ollut tykkäämättä? Hyvin harva ketään oikeasti vihaa, siihen tarvitaan jo kunnon motiivi, eikä vaan se että naama ärsyttää. Jos sai sinut jopa savustettua pois omasta kampaamostasi, niin pitää olla jotain tosi pahaa takana.
Aivan järkyttävää kohtelua! Itse en sietäisi tuollaista parasta ystävää