VM: Bensiinin ja dieselin hinta pitäisi nostaa lähes 4,30 euroon litralta, jotta päästöt puolittuisivat
Kommentit (27)
Eikös tällä kaavalla myös autoilijoilta kerättävät veroeurot (miljardit) puolittuisi?
Olisi kyllä hyvä idea. Ei olisi kaikki persaukiset tientukkeena aamulla kun me hyvätuloiset ajelemme toimistolle johtamaan firmaa ja tahkoamaan massia.
Onhan tuo koronaviruskin tehnyt ilmastolle ihan hyvää. Kiinassakaan ei ole saasteongelmia suurkaupungeissakaan juuri nyt.
Taksikortit pois eduskunnan väeltä, niin nekin päästöt katoaisi. Apostolinkyyti, polkupyörät ja potkutlaudat ydinkeskustaan heille ja muualle saavat mennä yleisillä.
Eipä varmaan tarvitse ihmetellä, mikäli bensaralli itärajalla alkaa kiihtyä.
Vierailija kirjoitti:
Taksikortit pois eduskunnan väeltä, niin nekin päästöt katoaisi. Apostolinkyyti, polkupyörät ja potkutlaudat ydinkeskustaan heille ja muualle saavat mennä yleisillä.
Yleinen, julkinen kulkuneuvo se taksikin on. Kuten myös esim. lentokone.
Tuon jälkeen Suomi onkin sitten konkurssissa.
Kenelläkään ei ole varaa liikkua mihinkään, työssäkäynti on 100% kannattamatonta ja ruoan hinta moninkertaistuu.
Jos ei muuta, niin terve järki puuttuu täydellisesti tämän hetken hallitukselta.
Etenkin, kun liikenteen päästöt ovat hyttysen p*ska itämeressä.
Ja sitten ihmetellään, miksi asuntojen arvot romahtavat Hesan ulkopuolella niin, että koko Suomen talous on menossa samaa vauhtia kohti syvintä mustaa monttua. Ei kukaan voi sen jälkeen asua Hesan ulkopuolella eikä tehdä töitä. Mutta onneksi vihreät omalla viisaudellaan pelastavat maailman. Larppaajien haaveet toteutuvat kun palaamme keskiajalle.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä hyvä idea. Ei olisi kaikki persaukiset tientukkeena aamulla kun me hyvätuloiset ajelemme toimistolle johtamaan firmaa ja tahkoamaan massia.
Onhan tuo koronaviruskin tehnyt ilmastolle ihan hyvää. Kiinassakaan ei ole saasteongelmia suurkaupungeissakaan juuri nyt.
Sulla johtajana yksinäistä kun duunareilla ei ole varaa tulla työmaalle.
Jos dieselin hintaa ruvetaan oikein nostamaan, niin sehän iskee silloin myös raskaaseen liikenteeseen. Siinä kallistuu äkkiä kaikki muukin.
Päästöjä pitää kyllä vähentää, mutta minusta tuntuu, että tämä polttoaineiden hinnan nostaminen on aloitettu siksi, että sillä ropisee rahaa jonkun laariin. Päästöjen vähentäminen on vain viherpesty mielikuva.
Mielenkiintoisempaa on se, että lääkkeiden tuotanto aiheuttaa enemmän päästöjä kuin autojen tuotanto. Tällöin pitäisi puolittaa lääkkeiden käyttö, koska sillä on suurempi vaikutus kuin autojen tuotannolla.
Jos pelkkiä päästöjä mietitään, niin tehdään polttoaineen myymisestä laitonta. Toki päätöksellä muita seurauksia, mutta nyt olikin puhe päästöistä.
Missä se konkretia oli tuossa juttussa? Oli piilotettu ettei sitä löydy edes tuosta valtiovarain ministeriön selvityksestä toisin kuin otsikossa väitetään. Ei tuosta jäänyt muuta kuin kauhukuvan maalaus otsikolla jonka faktoja ei pyst jutusta tarkistamaan, mieleen.
Vaikea puolittaa ajoja. Kun en enää käy autolla kuin töissä.
jaaaaa
ei kiinnosta.
ilmaista dieseliä saa kuorma-autojen tankista.
Tää juttu alkaa muistuttaa jotain synkkää tulevaisuuden dystopiaa. Kuinka h....töissä tämmöisiä kukaan tolkun ihminen edes miettii tosissaan. Mun työmatka on 85km päivittäin, sopii miettiä menenkö töihin jos hintoja korotellaan reippaasti. Oonko mä eksynyt johonkin piilokamerajutskaan, jossa ihmisille uskotellaan mitä älyttömämpiä juttuja ja nauretaan reaktioille? Joku älytön jenkkituotanto taas vai?
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä hyvä idea. Ei olisi kaikki persaukiset tientukkeena aamulla kun me hyvätuloiset ajelemme toimistolle johtamaan firmaa ja tahkoamaan massia.
Onhan tuo koronaviruskin tehnyt ilmastolle ihan hyvää. Kiinassakaan ei ole saasteongelmia suurkaupungeissakaan juuri nyt.
No sitten ei sulla olis työntekijöitä siellä firmassas. Saisit johtaa ihan keskenäs-itseäsi.
No varmana puolittuisi. Ei enää varaa mennä töihin eikä julkistakaan ole.