Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvät ihmiset, lukekaa niitä kylttejä ja ilmoituksia seinillä

Vierailija
20.02.2020 |

Kun tulette asioimaan johonkin. Itse työskentelen asiakaspalvelutiskillä ja meillä on suuri kyltti seinällä näkyvällä paikalla, että ilmottautumista ei tarvita jos on aika varattuna ja silti porukat tulee ilmottautumaan ja toinen suurella tekstillä kirjoitettu A3 kokoinen lappu toimiston luukulla, että toimisto palvelee vain vuoronumerolla. Sitä ei voi olla näkemättä ja silti siihen tulee ihmisiä etuillen muita "ihan vaan nopeasti kysyn"-tyylillä.

Mikä siinä on niin vaikeaa katsoa vähän ympärilleen ja lukea selkeitä ohjeita kahdella kotimaisella kielellä? Kolmas mistä napisen on sitten ne vuoronumerot.
Laitteessa lukee selvästi mikä numero millekin asialle ja silti otetaan ne kaikki mahdolliset vuoronumerot mitä siitä saa ja sitten me odotellaan eri tiskeillä turhaan kun asiakas on hoitanut jo asiansa muualla. Tää kansa on tyhmentynyt hurjasti 20 vuoden aikana.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaistesi asiakkaita halveksuvien hapannaamojen takia ihmiset siirtyvät asioimaan internetissä jos mahdollista ja tämä taas syö henkilöstötarvetta asiakaspalvelutyössä ja siten lisää työttömyyttä.

Voidaan siis sanoa, että ap ja hänen asenteensa ovat syylliset kasvavaan työttömyyteen.

Vierailija
2/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi, kun jouduin vuoronumerolapun ottamaan, niin se perhanan vuoronumeromasiina oli melkein piilotettu johonkin pylvään taakse, ettei vaan ensi kertaa asioivat asiakkaat löydä sitä. Voit arvata asioinko siinä vuoronumeropaikassa enää koskaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppo olla näkemättä kylttejä. Niitä on niin paljon nykyään, ettei sitä millään kiinnitä huomiota kaikkiin.

Toki kyltin näkyvyyttä voi parantaa esimerkiksi poikkeavalla värillä, suurella koolla sekä sijoittamalla kyltti aikuisen ihmisen silmien korkeudelle sellaiseen paikkaan johon ihmiset luonnostaan katsovat.

Se kyltti, että ilmoittautumista ei tarvita voisi esimerkiksi olla keskellä tiskiä jonkun varren päässä sen sijaan, että se olisi seinällä. Niin ja kissankokoiset kirjaimet. Kirjainten väritys oranssi ja tausta vaaleansinisellä.

Vierailija
4/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pitkä ja kapea rappukäytävä ja seinällä iso muovikyltti ettei mitään saa säilyttää rappukäytävässä. Silti kaikki jopa useita öitä viipyvät vierailijat jättävät leveät lastenrattaansa sitä käytävää tukkimaan. Jos olisi rappu savua täynnä niin siinä olisi hetkessä iso pino rattaisiin kompastuneita ja kaatuneita ihmisiä pyristelemässä.

Monta kertaa olen halunnut tyrkätä ne pihalle mutta vielä ei ole pokka riittänyt.

Vierailija
5/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kylttejä oikeasti välttämättä vain huomaa. Itsellä ainakin usein jää huomaamatta, varsinkin jos ovat pieniä, sijaitsevat vaikka ilmoitustaululla, jossa on paljon muutakin tekstiä.

Ja jos oikeasti on pikkuruinen asia (esim. missä suunnassa on labra), niin tuntuu todella tyhmältä ottaa se vuoronumero sitä varten.

Vierailija
6/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo olla näkemättä kylttejä. Niitä on niin paljon nykyään, ettei sitä millään kiinnitä huomiota kaikkiin.

Toki kyltin näkyvyyttä voi parantaa esimerkiksi poikkeavalla värillä, suurella koolla sekä sijoittamalla kyltti aikuisen ihmisen silmien korkeudelle sellaiseen paikkaan johon ihmiset luonnostaan katsovat.

Se kyltti, että ilmoittautumista ei tarvita voisi esimerkiksi olla keskellä tiskiä jonkun varren päässä sen sijaan, että se olisi seinällä. Niin ja kissankokoiset kirjaimet. Kirjainten väritys oranssi ja tausta vaaleansinisellä.

Ei auta, kun luetaan vain se, mitä halutaan. Jos sitäkään.

Tuo aloituksen vuodatus sopii myös kaupan maailmaan. Omaa vuoroa ei haluta odottaa, vaan tungetaan väkisin väliin juurikin tuolla asenteella, että nopeasti vaan kysyn, vaikka myyjällä olisi juuri asiakaspalvelutilanne menossa. Hintalapuista luetaan vain hinta, ei sitä, mitä tuotetta tarjous koskee. Parhaimmillaan kuvitellaan yhden tarkasti yksilöidyn hintalapun tarkoittavan puolta myymälää. Sitten järjestetään huutokonsertti kassalla, kun aina vaan huijataan. Näistä saisi romaanin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan samaistua ap:een. Olen itsekin ollut laboratoriossa asiakasneuvonnassa ja tosiaan isolla luki jo ovella ensimmäisen kerran, että ei tarvitse ilmottautua mikäli aika on varattu. Silti järjestään jokainen tuli minulle ilmoittautumaan. Eikä siinä mitään, mutta kun minulla oli muitakin töitä ja tuo ilmoittautuminen poistettiin juuri siksi, että ehtisin muut työni tekemään siinä. Pahimmillaan saatettiin kiukutella, kun jouduttiin jonottamaan niin pitkään ilmoittautumaan. Ja parhaita oli ne, jotka lukivat lapun, mutta tulivat silti kysymään, että eikö tosiaan tarvitse ilmoittautua, jos on aika. Ja tätä, kun näet ihan joka päivä työssäsi niin pitemmän päälle se käy kuulkaa raskaaksi.

Ja sitten ne, jotka ottavat jokaikisen vuoronumerolapun, kun ei tiennyt minkä ottaa ja sitten jonotetaan kysymään, että mikähän olisi pitänyt ottaa. Tuo kaikki oikeasti hidastaa tosi paljon sitä laboratorion sujuvuutta ja kasvattaa jonoja, kun painellaan niitä vuoronumeroita turhaan. 

Vierailija
8/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilta bongattua: "Sulje ovi, kiitos". Ei vaan mene ovi kiinni miesten pukuhuoneessa. Kyseessä vielä miesten puoli ja oven sulkeminen perässään on toistettu armeijassa monta kertaa. "Älä istu laitteissa sarjojen välillä". Siellä sitä vaan perseellään ollaan, sitä voi harrastaa kotisohvallakin eikä tarvitse tulla salille. Siellä on muitakin kävijöitä jotka voivat käyttää niitä laitteita sinun sarjojesi välillä, pitäisi olla selvä ilman kylttiäkin. "Palauta painot telineisiin käytön jälkeen". Eihän ne sinne vaan mene. Samoin ainakin miesten puolella vessassa käynnin jälkeen omien paskojen siivoaminen ei onnistu millään. Pitäisi olla äiti mukana viemässä ne painot paikoilleen ja siivoamassa sotkut kun aikuiset miehet eivät itse siihen pysty. Opetelkaa käytöstapoja ääliöt. M49v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuttua. Röntgenosastolla revitään sähköovi rikki, kun ei tajuta ovan avauspainiketta (kahvan vieressä, 10x20 cm, oranssi, teksti "oven avaus"), syöksytään ensimmäiseen käytävänpätkään oikealle etsimään ilmoittautumista (joka on suoraan edessäpäin) ja ilta-aikaan pyöritään hädissään ympyrää, kun sivukäytävät ovat kiinni, se suoraan edessä oleva toimisto on kiinni (ja sen edessä värikäs standi, jossa iso nuoli osoittaa ovikelloa ja teksti "istu alas odottamaan"). Ollaan harkittu värillisiä vilkkuvaloja sen standin ympärille.

Vierailija
10/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyltit on tarkoitettu lampaille, ei tolkun ihmisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntosalilta bongattua: "Sulje ovi, kiitos". Ei vaan mene ovi kiinni miesten pukuhuoneessa. Kyseessä vielä miesten puoli ja oven sulkeminen perässään on toistettu armeijassa monta kertaa. "Älä istu laitteissa sarjojen välillä". Siellä sitä vaan perseellään ollaan, sitä voi harrastaa kotisohvallakin eikä tarvitse tulla salille. Siellä on muitakin kävijöitä jotka voivat käyttää niitä laitteita sinun sarjojesi välillä, pitäisi olla selvä ilman kylttiäkin. "Palauta painot telineisiin käytön jälkeen". Eihän ne sinne vaan mene. Samoin ainakin miesten puolella vessassa käynnin jälkeen omien paskojen siivoaminen ei onnistu millään. Pitäisi olla äiti mukana viemässä ne painot paikoilleen ja siivoamassa sotkut kun aikuiset miehet eivät itse siihen pysty. Opetelkaa käytöstapoja ääliöt. M49v

Ihan samaa kotona, ja sitten mies ihmettelee miksi vaimo nalkuttaa...

Vierailija
12/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin kyltteihin turtuu kun niitä on seinät kaikkialla täynnä ja kaikki informaatio pyritään antamaan lyhyin käskykyltein ettei kenenkään vaan tarvitsisi kommunikoida asiakaspalvelijan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan samaistua ap:een. Olen itsekin ollut laboratoriossa asiakasneuvonnassa ja tosiaan isolla luki jo ovella ensimmäisen kerran, että ei tarvitse ilmottautua mikäli aika on varattu. Silti järjestään jokainen tuli minulle ilmoittautumaan. Eikä siinä mitään, mutta kun minulla oli muitakin töitä ja tuo ilmoittautuminen poistettiin juuri siksi, että ehtisin muut työni tekemään siinä. Pahimmillaan saatettiin kiukutella, kun jouduttiin jonottamaan niin pitkään ilmoittautumaan. Ja parhaita oli ne, jotka lukivat lapun, mutta tulivat silti kysymään, että eikö tosiaan tarvitse ilmoittautua, jos on aika. Ja tätä, kun näet ihan joka päivä työssäsi niin pitemmän päälle se käy kuulkaa raskaaksi.

Ja sitten ne, jotka ottavat jokaikisen vuoronumerolapun, kun ei tiennyt minkä ottaa ja sitten jonotetaan kysymään, että mikähän olisi pitänyt ottaa. Tuo kaikki oikeasti hidastaa tosi paljon sitä laboratorion sujuvuutta ja kasvattaa jonoja, kun painellaan niitä vuoronumeroita turhaan. 

Kiitos! <3 T. Labratyöntekijä

Vierailija
14/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa kerran töissä vähittäiskaupan erikoisliikkeessä. Paikalle palkattiin kerran konsultti joka otti kuvan kassan alueesta. Se tuttu ja selkeän tuntuinen ympäristö paljastuikin aika sekavaksi. Kuvasta laskettiin parikymmentä elementtiä joiden kaikkien oli tarkoitus vetää huomio itseensä. Voiko asiakasta syyttää siitä ettei hän jää tavaamaan niitä kaikkia vaan tulee puhumaan kassalla olevan ihmisen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole usein/pitkään aikaan/koskaan käynyt paikassa, niin on epävarma ja ehkä silmät ei erota sitä kylttiä. Jos tällaista turhaa kyselyä ja ilmoittautumista tapahtuu, kannattaisi kiinnittää huomiota siihen, miten ne kyltit, numerokoneet ja muut sijaitsevat - jos ne ovat työntekijän mielestä hyvin, ne eivät välttämättä ole asiakkaan silmin katsottuna tarpeeksi näkyvillä. Numerolappukoneita harvoin on merkitty esimerkiksi huomiovärillä, ne sulautuvat valkoisuuteen ja ovat joskus kaukanakin sisäänkäynnistä.  

Vierailija
16/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, luen aina kyltit ja muut lippulappuset seiniltä, ja odotan kiltisti vuoroani vuoronumerolappu kädessäni. KAivelen kaiken valmiiksi asiointia varten, jos tarvitaan ajokorttia/Kelakorttia/ pankkikorttia tai muuta asiaan kuuluvaa. 

Ei kylttie ja lappusten lukemisesta ole hyötyä, jos en itse pidä puoliani.  Jos joku asiakas päättää "äkkiä vaan kysyä" joudun minä häätämään hänet pois. Sinä voit siellä tiskin takana joko jatkaa minun palveluani tai anteeksi pyydellen antaa sen ylitseni kävelevän hepun kysyä "nopeaa" asiaansa. 

Loukkaantumisen määrä, mitä ihmiset osoittavat minua kohtaan, jopa se tiskin toisella puolella oleva, on käsittämätöntä., En huuda, en ole ilkeä, vaan totean rauhallisesti ja selkeästi "ei, et saa tulla kysymään mitään sillä minä olen nyt vuorollani hoitamassa asiaani". 

Sinun hommasi on luoda rajat ja toimia kylttien mukaan. Me asiakkaat heijastamme ainoastaan vain sitä, mihin te olette heidät opettaneet. Säännöt koskevat myös teitä työtänne tekeviä.

Vierailija
17/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan samaistua ap:een. Olen itsekin ollut laboratoriossa asiakasneuvonnassa ja tosiaan isolla luki jo ovella ensimmäisen kerran, että ei tarvitse ilmottautua mikäli aika on varattu. Silti järjestään jokainen tuli minulle ilmoittautumaan. Eikä siinä mitään, mutta kun minulla oli muitakin töitä ja tuo ilmoittautuminen poistettiin juuri siksi, että ehtisin muut työni tekemään siinä. Pahimmillaan saatettiin kiukutella, kun jouduttiin jonottamaan niin pitkään ilmoittautumaan. Ja parhaita oli ne, jotka lukivat lapun, mutta tulivat silti kysymään, että eikö tosiaan tarvitse ilmoittautua, jos on aika. Ja tätä, kun näet ihan joka päivä työssäsi niin pitemmän päälle se käy kuulkaa raskaaksi.

Ja sitten ne, jotka ottavat jokaikisen vuoronumerolapun, kun ei tiennyt minkä ottaa ja sitten jonotetaan kysymään, että mikähän olisi pitänyt ottaa. Tuo kaikki oikeasti hidastaa tosi paljon sitä laboratorion sujuvuutta ja kasvattaa jonoja, kun painellaan niitä vuoronumeroita turhaan. 

Jos kaikki asiakkaat tekevät järjestäen väärin ilmoittautumisen, niin vika ei ehkä sittenkään ole asiakkaiden. Tiedän, että kuulostaa järjenvastaiselta, mutta ehkä keksitte vielä paremman keinon, kannattaa miettiä.

Vierailija
18/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pitkä ja kapea rappukäytävä ja seinällä iso muovikyltti ettei mitään saa säilyttää rappukäytävässä. Silti kaikki jopa useita öitä viipyvät vierailijat jättävät leveät lastenrattaansa sitä käytävää tukkimaan. Jos olisi rappu savua täynnä niin siinä olisi hetkessä iso pino rattaisiin kompastuneita ja kaatuneita ihmisiä pyristelemässä.

Monta kertaa olen halunnut tyrkätä ne pihalle mutta vielä ei ole pokka riittänyt.

Meillä huoltoyhtiö kerää kaiken tuollaisen pois rapusta asap., puhelinsoitto riittää ja alle tunnissa lähtee.

Omaisuutensa saa noutaa huoltoyhtiön varastolta maksettuaan kulut 60 €.

Vierailija
19/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Älä istu laitteissa sarjojen välillä". Siellä sitä vaan perseellään ollaan, sitä voi harrastaa kotisohvallakin eikä tarvitse tulla salille. Siellä on muitakin kävijöitä jotka voivat käyttää niitä laitteita sinun sarjojesi välillä, pitäisi olla selvä ilman kylttiäkin.

Eikö se harjoitus mene pilalle, jos teet ensin ensimmäisen sarjan ja sitten et pääsekään jatkamaan sopivan tauon jälkeen seuraavaa sarjaa? Vai mitä mahdoit tarkoittaa? Itse teen esim. jalkaprässissä 3x15 toistoa ja pidän sarjojen välissä 30 sek tauon joiden ajaksi kyllä jään istumaan siihen ja nousen vasta kun olen tehnyt nuo kaikki kolme sarjaa.

Vai tarkoititko ettei niissä laitteissa tule istuskella muuten vain? 

Vierailija
20/59 |
20.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pitkä ja kapea rappukäytävä ja seinällä iso muovikyltti ettei mitään saa säilyttää rappukäytävässä. Silti kaikki jopa useita öitä viipyvät vierailijat jättävät leveät lastenrattaansa sitä käytävää tukkimaan. Jos olisi rappu savua täynnä niin siinä olisi hetkessä iso pino rattaisiin kompastuneita ja kaatuneita ihmisiä pyristelemässä.

Monta kertaa olen halunnut tyrkätä ne pihalle mutta vielä ei ole pokka riittänyt.

Meillä huoltoyhtiö kerää kaiken tuollaisen pois rapusta asap., puhelinsoitto riittää ja alle tunnissa lähtee.

Omaisuutensa saa noutaa huoltoyhtiön varastolta maksettuaan kulut 60 €.

Noihin kompastuessa ne rattaat pomppivat raput alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän