Pari "pientä" yksityiskohtaa Pasilan asemalta... laitureilla ei ole katoksia siinä päässä, josta mennään ylös ja laitureiden ovet eivät avaudu itsestään
Luulisi, että tuollaisessa miljardiprojektissa tällaiset asiat olisi kunnossa.
Ne ovet ovat erityisesti ihan älyttömät, kun ruuhka-aikanakin jokainen joutuu niitä raskaita ovia availemaan ja jono hidastuu.
Kommentit (11)
Kysy jussilta! Vastaus on maa.han.muutto!!!
Vierailija kirjoitti:
Kysy jussilta! Vastaus on maa.han.muutto!!!
Avoimet ovet vs. suljetut ovet !
Liukuportaat usein rikki ja niiden kapasiteetti on ruuhka-aikana riittämätön.
Ruuhka-aikaan jonot purkautuisivat nopeammin, jos ihmiset käyttäisivät liukuportaiden molempia puolia.
Ymmärrän, että ei ruuhka-aikaan vasen puoli jätettään vapaaksi kiireellsille ihmisille, mutta ruuhka aikaan kannattaisi seisoa rinnakkain. Tämä säästäisi aikaa enmpi , kuin automaattisesti aukeavat ovet.
Vierailija kirjoitti:
Ruuhka-aikaan jonot purkautuisivat nopeammin, jos ihmiset käyttäisivät liukuportaiden molempia puolia.
Ymmärrän, että ei ruuhka-aikaan vasen puoli jätettään vapaaksi kiireellsille ihmisille, mutta ruuhka aikaan kannattaisi seisoa rinnakkain. Tämä säästäisi aikaa enmpi , kuin automaattisesti aukeavat ovet.
Vielä paremmin vetäisi, kun ruuhka-aikana ne jotka eivät kävele liukuportaita ylös, eivät ensimmäisenä ylipäätään ryntäisi junasta liukuportaisiin.
ja ovethan avautuvat väärään suuntaan laiturilta tullessa, pitäisi tietenkin avautua työntämällä, ei vetämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuhka-aikaan jonot purkautuisivat nopeammin, jos ihmiset käyttäisivät liukuportaiden molempia puolia.
Ymmärrän, että ei ruuhka-aikaan vasen puoli jätettään vapaaksi kiireellsille ihmisille, mutta ruuhka aikaan kannattaisi seisoa rinnakkain. Tämä säästäisi aikaa enmpi , kuin automaattisesti aukeavat ovet.
Vielä paremmin vetäisi, kun ruuhka-aikana ne jotka eivät kävele liukuportaita ylös, eivät ensimmäisenä ylipäätään ryntäisi junasta liukuportaisiin.
ja ovethan avautuvat väärään suuntaan laiturilta tullessa, pitäisi tietenkin avautua työntämällä, ei vetämällä.
Totta! Nyt tajusin, että tuo on juuri se syy, miksi se junalta portaisiin meno tuntuu niin hankalalta! :)
Ovet tosiaankin aukeavat väärään suuntaan. Mutta ruuhka-aikanahan sillä ei ole väliä, koska ovi on koko ajan auki edellisen pitäessä sitä auki seuraavalle.
Vierailija kirjoitti:
Ovet tosiaankin aukeavat väärään suuntaan. Mutta ruuhka-aikanahan sillä ei ole väliä, koska ovi on koko ajan auki edellisen pitäessä sitä auki seuraavalle.
Miksi siinä ei voisi olla sellaiset automaattiset paljeovet, jotka pysyvät itsestään auki niin kauan kuin sensori näkee porukkaa olevan tulossa?
Myös kauppakeskuksen wc on hirveä. Ensinnäkin se on piilotettu ja todella vaikea löytää ohjeidenkin kera. Toisekseen pisuaarit ovat siinä kaiken kansan nähtävillä. Kolmanneksi siellä on heti sisäänkäynnillä erikseen lasten vessat, mutta niitä ei ole merkitty mitenkään.
Oletko havainnoinut asemalaiturilla ympäristöäsi? Väliaikaisen aseman vuoksi vanhat katokset purettiin etuosasta pois ja ne rakennetaan kyllä takaisin.
Pienenä vinkkinä sanoisin, että laiturin hissien jälkeen tulee koko aseman alittava tunneli, joka oikaisee todella mukavasti ja säästää aikaa, tosin riippuen minne olet menossa.
Jopa Kouvolan asemalla on sähköiset ovet...