Onko epäkohteliasta pyytää asiakaspalvelijaa ulos?
Kommentit (14)
Ajattele asiaa sen asiakaspalvelijan näkökulmasta. Hän on töissä, ei pokailemassa miehiä/naisia. On erittäin kiusallista jos joku taliaivo alkaa kärttää numeroa tai vinkua kahviseuraksi. Yleensä ihmiset eivät halua sekoittaa työtä ja hupia, etenkään jonkun ventovieraan kyseessä ollessa.
Voi olla ettet todellakaan ole hänen tyyppiään, hän on varattu ja mikä pahinta, todennäköisesti et usko kerrasta vaan kärtät tai vaadit perusteluja mikset kelpaa. Lopuksi alat huutaa ja hooritella, haukut rumaksi ja lihavaksi. Sitten jäät hengaamaan johonkin lähelle ja tuijotat aspa-rassua kreepysti. Eli kiitos ei kaikkien aspojen puolesta, menee äkkiä kiusalliseksi tai kreepyksi.
Ei ole epäkohteliasta! Pyydä ihmeessä jos vaan siltä tuntuu. Enemmän pitäisi ihmisten tutustua toisiinsa livenä eikä aina vain jonkun sovellusten ja treffipalveluiden kautta. Minusta olisi ihanaa jos mua joskus pyydettäisiin!
Kuvittele itsesi asiakaspalvelijaksi. Mieti kaikella tavalla eniten itseäsi inhottavaa ja epäseksuaalisena pitämääsi ihmistä (sukupuolella ei väliä). Kuvittele hänen tulevan pyytämään sinua ulos, kun olet työssä. Jos edellä mainittu on sinusta ok, pyydä vaan.
Kuuluu hyviin käytöstapoihin pyytää asiakaspalvelijaa ulos. Voit antaa asiakaspalautetta pidemmän kaavan mukaan ja samalla saat luotua kestävämpiä asiakassuhteita. Asiakkuuden kannalta kimuranteimpia kohtia on helpompi pohtia ja edelleenkehittää rennossa ilmapiirissä, kuin hektisessä arkisessa bisnesympäristössä. Opitte tuntemaan toistenne toimintatavat syvemmin ja voitte luoda aivan uusia yhteistoimintatapoja, jotka hyödyttävät molempia osapuolia. Pidemmän tähtäimen toimintasuunnitelmia ja sopimuksiakin pääsee syntymään helpommin.
Tämä sama koskee luonnollisesti myös toista osapuolta. Tutustumalla asiakkaaseen paremmin voitte kehittää osaamistanne ja ymmärrystänne asiakaspalvelunne merkityksestä toiselle osapuolelle. Tämä merkitsee tietenkin sitä, että asiakaspalvelija (palveluntarjoaja) on velvoitettu pyytämään asiakkaan ulos, edellä luetulluin syin, mutta myös, koska palveluntarjoajana Te olette vastuussa asiakastapahtuman puitteista, joissa toiminta tapahtuu.
On. Töissä haluan keskittyä työntekoon enkä mihinkään ylimääräiseen. Voin kuvitella tilanteen kiusallisuuden.
Who cares? Jos se aspapaikka on ainoa mesta nähdä häntä niin go for it. Muuten joutuisi venaamaan jossain tinderissä tai baarissa tai kadun kulmassa. Liian epävarmaa.
Asiakaspalvelija ei voi pyytää sinua ulos, vaikka kuinka haluaisi. Sinun on siis tehtävä jotain, jos toivot että jotain tapahtuu. Mutta tee se hienotunteisesti, esim. kirjoittamalla puhelinnumerosi lapulle ja antamalla se hänelle.
Sujauta sille lappu jossa kysyt sitä
Niin että sanot asiakaspalvelijalle "voisitko poistua, mieluummin ulos asti"?
Kuulostaa todella creepyltä, jos jotakuta tuntematonta tyyliin hänen töissä ollessaan ulos alat pyytelemään.
No on ja ei, riippuu tilanteesta ja 'kemiasta'. Ihmisiä ne asiakaspalvelussa työskentelevätkin ovat, kyllä heillä on jotakuinkin samat halut ja tarpeet kuin meillä muillakin. Mutta jos olet joku sellainen creep joka yrittää pokata jokaisen tarjoilijan tai kaupan kassan, niin ehkä sitten ei...
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelija ei voi pyytää sinua ulos, vaikka kuinka haluaisi. Sinun on siis tehtävä jotain, jos toivot että jotain tapahtuu. Mutta tee se hienotunteisesti, esim. kirjoittamalla puhelinnumerosi lapulle ja antamalla se hänelle.
Miksei muka voi? Ei minua haittaisi, jos pankkivirkailija, kirjaston virkailija, kaupan kassa tai kukaan muukaan pyytäisi minua ulos. Ei kuulu sen työnantajalle, mitä työntekijät vapaa-aikanaan tekevät.
on, mutta pyydä silti