Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytettyä autoa meinaisin ostaa kun

Vierailija
31.12.2019 |

nykyinen vaatisi hinnakasta remonttia ja on jo melkein 20 vuotta vanha niin ei ole intoa. Max 2000e olisi rahaa laittaa käytettyyn mutta arkailen paljon harkita mitään kun pelkää huijareita ja tuolla rahallakin saa vain näitä 300tkm ajattuja ja 14-15 vuotta vanhoja autoja niin pelkää sitäkin että moottori hajoaa kuukauden sisällä vaikka olisi kuinka huoltoja tehty. Liikkeestä meinaisin ostaa kun niissä on kuluttajasuojalaki mutta päteekö se tosin enää näihin 300tkm ajettuihin. Pakko kyllä auto olla jos haluaa johonkin mennä, varsinkin jos töitä sattuu saamaan kun ei missään pk-seudulla asu missä hyvä julkinen liikenne.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy edes muutaman kuukauden olla ilman autoa, niin saa pari tonnia enemmän rahaa laitettua autoon... 4-5k alkaa jo riittämään kohtuulliseen autiin.

Vierailija
2/4 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetoi pari tonnia lisää vaikka lainalla, muuten maksat sen pari tonnia huoltoina ja korjauksina vuoden tai parin sisään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle tonnilla saat alle 200 000 kilsaa ajetun auton kun ostat sen yksityiseltä, etkä miltään jobbarilta.

Pyyntihinnoissa esim. Nettiautossa on aina ilmaa mukana, joten ei kannata ostaa autoa pyyntihinnalla.

Käytetyn auton osto on onnenkauppaa, ellet saa avuksi henkilöä joka osaa tarkistaa sen kunnon.

Sama homma ostat sen sitten liikkeestä tai yksityiseltä.

Hiljattain suoritettu katsastus antaa joitakin viitteitä auton kunnosta ja Trafilta ostettava auton historiatiedot siitä, onko kärry kiertopalkinto, kolariautosta parsittu, maahantuotu etc.

Jos kone käy tasaisesti savuttamatta (savun väristä voit päätellä jotain, Googleta), kiihtyy ja jarruttaa nykimättä ja nesteet pysyvät milla paikoillaan, jäähdytysneste jäähdyttimessä ja öljyt koneessa Jäähdytysneste puhdasta, eikä kuplia säiliössä, eikä mustaa savutusta), olet jo hieman viisaampi.

Katso auton alle, tutki pakoputken kunto, ei ranevirityksiä, eikä asiaankuulumattomia hitsauksia ja tutki samalla takalokarin kaarien kunto ja helmapellit, ettei niissä ole ruostevaurioita tai huonoja korjauksia.

Jos ne kunnossa, konepellin alta tutkit palkkien ja peltiosien kuntoa. NIissä ei saa olla vääntymiä, iskuja tai hitsauksia ja sama peräkontin puolella, Vauriot viittaavat kolarikorjaukseen.

Työvaatteet messiin, reilusti auton alle tutkimaan alustan kuntoa taskulampun kanssa ja jos kaupat syntyvät, varaan muutamia satkuja jarru/iskari/koiranluu, raidetangonpää ym remonttiin, niin on vähän pelivaraa, sillä käytettyyn autoon joudut vuorenvarmasti tekemään remonttia ennen seuraavaa katsastusta.

Niin voit kyllä joutua tekemään uuteenkin autoon :-)

Vierailija
4/4 |
31.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle tonnilla saat alle 200 000 kilsaa ajetun auton kun ostat sen yksityiseltä, etkä miltään jobbarilta.

Pyyntihinnoissa esim. Nettiautossa on aina ilmaa mukana, joten ei kannata ostaa autoa pyyntihinnalla.

Käytetyn auton osto on onnenkauppaa, ellet saa avuksi henkilöä joka osaa tarkistaa sen kunnon.

Sama homma ostat sen sitten liikkeestä tai yksityiseltä.

Hiljattain suoritettu katsastus antaa joitakin viitteitä auton kunnosta ja Trafilta ostettava auton historiatiedot siitä, onko kärry kiertopalkinto, kolariautosta parsittu, maahantuotu etc.

Jos kone käy tasaisesti savuttamatta (savun väristä voit päätellä jotain, Googleta), kiihtyy ja jarruttaa nykimättä ja nesteet pysyvät milla paikoillaan, jäähdytysneste jäähdyttimessä ja öljyt koneessa Jäähdytysneste puhdasta, eikä kuplia säiliössä, eikä mustaa savutusta), olet jo hieman viisaampi.

Katso auton alle, tutki pakoputken kunto, ei ranevirityksiä, eikä asiaankuulumattomia hitsauksia ja tutki samalla takalokarin kaarien kunto ja helmapellit, ettei niissä ole ruostevaurioita tai huonoja korjauksia.

Jos ne kunnossa, konepellin alta tutkit palkkien ja peltiosien kuntoa. NIissä ei saa olla vääntymiä, iskuja tai hitsauksia ja sama peräkontin puolella, Vauriot viittaavat kolarikorjaukseen.

Työvaatteet messiin, reilusti auton alle tutkimaan alustan kuntoa taskulampun kanssa ja jos kaupat syntyvät, varaan muutamia satkuja jarru/iskari/koiranluu, raidetangonpää ym remonttiin, niin on vähän pelivaraa, sillä käytettyyn autoon joudut vuorenvarmasti tekemään remonttia ennen seuraavaa katsastusta.

Niin voit kyllä joutua tekemään uuteenkin autoon :-)

Yksityiseltä kun ostaa ei ole kuluttajansuojalakia apuna jos autosta selviää vika joka oli olemassa ostohetkellä mutta myyjä ei kertonut siitä, yksityisen kohdalla se on käytännössä voivoi ei voi mitään, liike taas joutuu vastuuseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme