Käykö muutkaan diesel - autot enää kaupaksi (kuin tuo luksus - Mersu)??? Siis maasturit, farkut, tila-autot...
Onko niin ettei uuteen autoon kannata enää ottaa dieseliä?
Kommentit (14)
Ei. Osta vain jos ajat sillä tyyliin 20 vuotta.
Kannattaa tietysti. Itse ajelen lisäksi polttoöljyllä ,on halpaa.
Jotkut ajavat esim. käytetyllä ranskanperunoiden keitinöljyllä josta saa kivat tuoksut pakokaasuun.
Jos aiot ostaa auton takapihalle sijoitusmielessä, niin en suosittele ostamaan dieseliä enkä oikeastaan autoa lainkaan. Oletko harkinnut osakkeita?
Muista en tiedä, mutta itse ostin auton AJAMISTA varten enkä myytäväksi, kun en ole mikään käytettyjen autojen kauppias.
Eniten autoa samalla rahalla saa käytetyssä ökydieselissä.
Esim. kymppitonnin mersu näyttää uudelta ja antaa luksuskyytiä monin verroin pitenpäään uuteen pellekirppuun verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Eniten autoa samalla rahalla saa käytetyssä ökydieselissä.
Esim. kymppitonnin mersu näyttää uudelta ja antaa luksuskyytiä monin verroin pitenpäään uuteen pellekirppuun verrattuna.
Se on totta mutta tuossakin uutisessa mies yrittää myydä Mersuaan eikä millään saa kaupaksi! Ei kovin rohkaisevaa jos auto pitää ajaa aivan loppuun kun siitä ei muuten pääse eroon.
Dieselin päästöistä huutelee lähinnä ne, joiden ainoa kokemus on jostain ikivanhasta nokivasarasta. Nykydieselit on melko puhtaita. Kansanedustajat kieltää kansalta autoilun ja itse kulkevat dieseltakseilla.
Uusien autojen rekisteröinnissä diesel on ollut selvässä laskussa ja sähkö/hybridit vastaavassa nousussa. Jos itse ostaisin uuden auton, en ostaisi polttista. Tämä muutos tapahtuu, halusimme tai emme. Kaikki suurimmat autonvalmistajat keskittyvät tähän muutokseen. Itse voi valita onko edelläkävijä vai perässähiihtäjä. Toki omien taloudellisten mahdollisuuksien rajoissa. Mutta jos on varaa valita, kannattaa mennä jo hybridisuuntaan ainakin.
Jos auto on dieselbemari niin itsesyttyminen kyllä hoitaa asian ajan kanssa. Vakuutus toki kannattaa pitää voimassa.
Kaverin hybridi kuluttaa saman verran polttoainetta kuin meidän diesel. Hyvä diili?
Biodiesel on kaikkien aikojen markkinointivitsi :D. Vain Suomessa ihmisille on mennyt läpi se, että se on täysin "päästötöntä". Vain Suomessa lasketaan, että sen hiilijalanjälki on nolla, koska se luokitellaan jätteeksi. Ja unohdetaan armollisesti fakta, että mikä hiilijalanjälki sillä on, että kaadetaan sademetsää, kuljetetaan palmuöljyä ympäri maapallon, käytetään sitä ruuantuotannossa ja kuljetetaan taas jätteenä jonnekin päin maapalloa.
Muissa maissa lasketaan palmuöljyn todellinen hiilijalanjälki, mutta kun Suomessa Fortum ja tyhmät ihmiset :D
Vierailija kirjoitti:
Biodiesel on kaikkien aikojen markkinointivitsi :D. Vain Suomessa ihmisille on mennyt läpi se, että se on täysin "päästötöntä". Vain Suomessa lasketaan, että sen hiilijalanjälki on nolla, koska se luokitellaan jätteeksi. Ja unohdetaan armollisesti fakta, että mikä hiilijalanjälki sillä on, että kaadetaan sademetsää, kuljetetaan palmuöljyä ympäri maapallon, käytetään sitä ruuantuotannossa ja kuljetetaan taas jätteenä jonnekin päin maapalloa.
Muissa maissa lasketaan palmuöljyn todellinen hiilijalanjälki, mutta kun Suomessa Fortum ja tyhmät ihmiset :D
Hys hys. Annetaan suomalaisten uskoa palmuöljyn pelastavaan voimaan :)
Sitähän me jo syömmekin joka ruuassa. Nyt se pelastaa meidän maapallonkin, kun jätämme vain excel-laskelmista koko palmuöljyn elinkaaren huomioimatta. Helppoa ja uppoo tyhmimpään kansanosaan!
Me ajateltiin ajaa meidän kaksi dieselautoa loppuun. Toista yritettiin myydä mutta tilanne on nyt se että liki ilmaiseksi pitäisi antaa jos eroon siitä haluaisi. Mieluummin ajetaan sitten itse.
Tilalle tulee sitten seuraava käytetty dieselauto - kun kerran niitä liki ilmaiseksi saa 😁
Vierailija kirjoitti:
Uusien autojen rekisteröinnissä diesel on ollut selvässä laskussa ja sähkö/hybridit vastaavassa nousussa. Jos itse ostaisin uuden auton, en ostaisi polttista. Tämä muutos tapahtuu, halusimme tai emme. Kaikki suurimmat autonvalmistajat keskittyvät tähän muutokseen. Itse voi valita onko edelläkävijä vai perässähiihtäjä. Toki omien taloudellisten mahdollisuuksien rajoissa. Mutta jos on varaa valita, kannattaa mennä jo hybridisuuntaan ainakin.
Ostin vuosi sitten dieselin koska näillä nurkilla ei ollut tarjolla mitään sopivaa hybridiä. Volvo D5 eli kaksilitrainen turbodiesel jossa tehoa 178kW ja vääntöä 480NM. Dieseliä kuluu maantiellä reilusti alle 6l/100km, kaupungissa paljon enemmän.
Tämä on kuitenkin korkeahkolla todennäköisyydellä viimeinen polttomoottoriauto jonka ostan. Aion kuitenkin ajaa tällä ainakin kymmenen vuotta eli reilut 200k km.
Seuraavaksi menee vaihtoon kakkosauto joka on enempi kaupunkiauto ja siinä jonkinlainen hybdidi on todennäköinen vaihtoehto. Kehitys menee eteenpäin mutta ei niin että kaikki paalaavat polttomoottoriautonsa tammikuussa ja ostavat tilalle sähköautoja.
Kommentti: Demonisoitu diesel
https://www.is.fi/autot/art-2000006357078.html
"myyntipalstat ovat itse asiassa pullollaan kaikkien kokoluokkien keski-ikäisiä kelpo autoja, jotka eivät maksaisi pyyntihinnoiltaan paria, kolmeatuhatta euroa enempää.
Onko vanhempien dieselautojen myyminen muodostunut tavallista haastavammaksi, ja hinnat ovat siksi painuneet huomattavan alas?"