Jos nettikauppa ja postifirma tyrii lähetykset, saako siitä korvauksia?
Jos siis on joutunut selvittelemään asiaa puhelimessa vaikka kuinka paljon, sehän maksaa selvää rahaa. Mitä mieltä?
Kommentit (8)
Aina voi yrittää, mutta eiköhän siitä seuraa vaan lisää soittelua, etkä saa lopulta kuitenkaan korvausta.
Korvataan kai vain kadonneen lähetyksen arvo, ja turha väittää sitä kovin arvokkaaksi, jos ei ole vakuuttanut.
Kiitos vastauksista. Joo, opinpahan että Suomessa kannattaa ehkä sittenkin ostaa kamat kaupasta vaikka maksaisi vähän enemmän. Toimii niin paskasti systeemit täällä että ei ikinä voi luottaa saako järkevässä ajassa tuotteen...
paluumuuttaja/ap
No tuota, kyllä se verkkokauppa ainakin minulla on korvannut tai lähettänyt uuden tuotteen, vaikka posti olisikin hukannut.
Tilaan kaiken postimyynnistä. Nytkin lähden hakemaan kolmea pakettia. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Mutta tilaan vain suomalaisista verkkokaupoista.
Niin siis saat takaisin sen tuotteen hinnan ja postikulut mikäli ne olet jo maksanut. Muiden korvausten suhteen tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Korvataan kai vain kadonneen lähetyksen arvo, ja turha väittää sitä kovin arvokkaaksi, jos ei ole vakuuttanut.
Ei Posti korvaa "lähetyksen arvoa" vaan painon mukaan määritellyn (joku kauan aikaa ennen EUta määritelty kv-tariffi) korvauksen, joka on siis tyyliin 10€ kilo
Joskus paketit joutuu luuppiin, sille ei voi mitään.