Mainosten mies on tyhmä ja nainen fiksu
Tässä olen taas aamun työmatkan kuunnellut raadiota ja alkaa jo nyppiä tuo jatkuvasti toistuva roolitus, kai joku muukin on ajatellut asiaa?
On mies-nais -pari, jossa mies ihmettelee tai tuskailee äimänkäkenä jotain ongelmaa ja usein osoittaa jotain perin älyllisesti haasteellisia ominaisuuksiaan siinä samalla, mutta onneksi sitten reipas ja itsenäinen nainen tulee huokailemaan ja silmiään pyörittelemään että ei, ei noin, mikset vaan tee fiksusti kuten minä!
Joksenkin rasittavaa näin naisenakin. Eikö nainen saa olla tyhmä tai hauska, olisi kai seksististä?
Kommentit (21)
Sama homma elokuvissa ja tv-sarjoissa. Varsinkin isä on aina hölmö, jota fiksu vaimo ja pikkuvanhat lapset vain häpeävät.
Vierailija kirjoitti:
Sama homma elokuvissa ja tv-sarjoissa. Varsinkin isä on aina hölmö, jota fiksu vaimo ja pikkuvanhat lapset vain häpeävät.
Sitä pitäisi kai kysyä miehiltä, jotka keksivät, rahoittavat, kirjoittavat ja ohjaavat elokuvat, tv-sarjat sekä mainokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama homma elokuvissa ja tv-sarjoissa. Varsinkin isä on aina hölmö, jota fiksu vaimo ja pikkuvanhat lapset vain häpeävät.
Sitä pitäisi kai kysyä miehiltä, jotka keksivät, rahoittavat, kirjoittavat ja ohjaavat elokuvat, tv-sarjat sekä mainokset.
Siinäpä se: patriarkaatti ylistämällä alistaa naisia.
Vierailija kirjoitti:
Median omistaa ***********
Ei sopinut illuminati tähän
Kai siksi, että naiset tekevät ostopäätökset.
Paitsi automainoksissa, mutta siinäkin naiset ovat avainasemassa. He istuvat pelkääjän paikalla ja katsovat miestään ihailevasti. Oli mielenkiintoista kun muutama päivä sitten näytettiin 70-luvun Lada -mainoksia. Ihan sama roolitus ja sama naisen ihaileva katse. Olikin todella nykyaikainen mainos. Jotkut asiat eivät muutu.
Vierailija kirjoitti:
Kai siksi, että naiset tekevät ostopäätökset.
Paitsi automainoksissa, mutta siinäkin naiset ovat avainasemassa. He istuvat pelkääjän paikalla ja katsovat miestään ihailevasti. Oli mielenkiintoista kun muutama päivä sitten näytettiin 70-luvun Lada -mainoksia. Ihan sama roolitus ja sama naisen ihaileva katse. Olikin todella nykyaikainen mainos. Jotkut asiat eivät muutu.
Tällä mainostaktiikalla on jo päinvastainen vaikutus minuun! Mutta jos sitä on jo vuosikymmeniä käytetty niin ilmeisesti se puree moniin.
Ei tuo sukupuoliroolidynamiikka häiritsisi jos se olisi vain yksi malli muiden joukossa, eikä sääntö josta ei poiketa. Löytyisikö miestenkin mielipiteitä tähän?
ap
Koska miehiä ei haittaa ja he tekevät ostopäätöksensä muilla perusteilla, naiset taas omaksuvat elämänsä mainoksista (naistenlehdistä, blogeista, naisten sarjoista/elokuvista).
Joo varsinkin beelyn mainos todella rasittava, jossa tyhmä isä on koirankopissa polvillaan ja koko perhe solvaamassa vieressä, koska nyt perheellä ei ole varaa koiraa kun isä meni ostamaan auton sen sijaan, että olisi vuokrannut sen beelyltä. Niin typerä mainos! Jos auton osto poissulkee koiran ottamisen, niin eipä siihen autoonkaan silloin todellakaan ole varaa. Ja vielä vähemmän koiraan on varaa jos vuokraa autoa beelyltä! Ootteko kattonu niitä hintoja? Perheelle sopiva farmari on vähintään 300€+/kk ja ite ostat bensat lisäks. Vähän sama kuin asuisi vuokralla vs maksaisi omaa asuntoa. Helppoa joo mutta mitään ei lopulta jää käteen. Tyhmää. Isähän oli siinä mainoksessa fiksu!
Olisko niin, että miehillä on vielä rahtunen itsetuntoa jäljellä, ja triggöitymiskynnys huomattavasti alempi kuin osalla naisia. Siis pikkusen suurpiirteisempiä, kuin elokuvien repliikkejä laskevat yliopistofeministit.
Vaihtoehdot on vähissä mainosten käsikirjoittajilla.
Kertoo siitä, että naisille on yhä kerrottava, että he pystyvät, osaavat, taitavat. Miehet tietävät, että osaavat - sitä on heille toitotettu lapsest asti. Miehet eivät ota itseensä tästä aseenteellisesta asetelmasta, koska se on ikäänkuin leikkiä (mainos), jolla naiset saadaan tyytyväisiksi ja myönteiseksi mainostetulle tuotteelle.
Siksi tällainen laskelmoitu asetelma.
N.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo siitä, että naisille on yhä kerrottava, että he pystyvät, osaavat, taitavat. Miehet tietävät, että osaavat - sitä on heille toitotettu lapsest asti. Miehet eivät ota itseensä tästä aseenteellisesta asetelmasta, koska se on ikäänkuin leikkiä (mainos), jolla naiset saadaan tyytyväisiksi ja myönteiseksi mainostetulle tuotteelle.
Siksi tällainen laskelmoitu asetelma.
N.
Ei ole toitotettu mutta on annettu pienestä pitäen elää vapaasti ja oppia myös erehdysten kautta. Tytöille se ei samaan aikaan ollut yhtä sallittua. En miehenä samaistu näihin mainosten tumpelomiehiin, joten ne eivät ärsytä. Eivät kyllä herätä ostohaluakaan, jos jotain jää mieleen, niin se on lähinnä negatiivinen ja säälittävä kuva mainostavasta yrityksestä tai yhteisöstä (esim. Teollisuusliitto tai SAK).
Se Beelyn mainos oli niin surkea, että ei ikinä tulisi pieneen mieleenikään harkita heidän palveluitaan. Muutenkin nuo "hassunhauskat" miehiä h3rjaavat mainokset saa yritykset b0ikottilistalle.
Toisaalta, naiset kun muussa elämässä ovat just niitä "mihin tarvitaan ydinvoimaa kun sähkö tulee pistorasiasta"? b*mboja niin on se hyvä, että edes fiktiossa pääsevät joskus pät3mään, tosielämässä kun kyvyt eivät siihen riitä.
T. N35
Tämä on ns. kieroa huumoria ;) Kun tarkkaillaan todellista elämää, nainen on yleisesti se saapas, mies viisas. Tämän asetelmna kääntämminen ylösalaisin mainoksissa vaan vahvistaa sääntöä :D
Vierailija kirjoitti:
Se Beelyn mainos oli niin surkea, että ei ikinä tulisi pieneen mieleenikään harkita heidän palveluitaan. Muutenkin nuo "hassunhauskat" miehiä h3rjaavat mainokset saa yritykset b0ikottilistalle.
Toisaalta, naiset kun muussa elämässä ovat just niitä "mihin tarvitaan ydinvoimaa kun sähkö tulee pistorasiasta"? b*mboja niin on se hyvä, että edes fiktiossa pääsevät joskus pät3mään, tosielämässä kun kyvyt eivät siihen riitä.
T. N35
Miksi jonne on taas olevinaan nainen? Eikö jonnen omilla sanoilla ole painoa?
Vierailija kirjoitti:
Kai siksi, että naiset tekevät ostopäätökset.
Paitsi automainoksissa, mutta siinäkin naiset ovat avainasemassa. He istuvat pelkääjän paikalla ja katsovat miestään ihailevasti. Oli mielenkiintoista kun muutama päivä sitten näytettiin 70-luvun Lada -mainoksia. Ihan sama roolitus ja sama naisen ihaileva katse. Olikin todella nykyaikainen mainos. Jotkut asiat eivät muutu.
Tyhmä isi, tyhmä isi...
The Good Old Times:
https://purpleclover.littlethings.com/entertainment/694-sexist-ads/item…
Miksi tavaraa pitää myydä sillä, että tehdään kenestäkään tyhmä?