Osaatko katua ja hävetä sitä että olet etuoikeutettu paskiainen?
Muiden röyhkeä sortaja ja riistäjä? Paha ihminen? Osaatko rypeä tunnontuskissasi? Kokea pistelyä ja synnin poltetta?
Kommentit (10)
Mulla ei ole synnin poltetta, kun en ole uskovainen, mutta nautin kyllä kovasti siitä, että olen etuoikeutettu paskiainen :) voin vain istua tässä tietokoneella ja selata tyhmien ihmisten avautumisia, voin syödä kaapista ruokaa tai käydä kävelyllä aurinkoisessa syyssäässä, ei ole velvollisuuksia mihinkään muuhun.
Miksi etuoikeutetun paskiaisen pitäisi hävetä?
Mä myötähäpeän niiden puolesta jotka toistuvasti ryssii omat asiansa ja tunnen empatiaa niitä kohtaan joilla on huono tuuri. Lopun ajan oon tyytyväinen omaan onneeni ja ryven omissa vastoinkäymisissä.
Intersektionaalinen feminismi on vapauttanut mut näistä synneistä. Mulla on niin paljon syrjintäpisteitä, että mua ei voi pitää etuoikeutettuna.
Näin on näreet.
Miksipä tämä häpeämällä ja katumisella muuttuisi eli ei maksa vaivaa.
No ei sitä nyt hävetä tarvitse, mutta kannattaa tiedostaa, että kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin.
En ole etuoikeutettu oikeastaan millään tavalla. Ehkä vain siksi että olen syntynyt suomeen.
Mielenkiintoinen avaus.
Kuuntelin juuri podcastin jossa rinnastettiin uskontojen uhrikäsitteet nykyajan uhri utumiseen.
Etuoikeutettujen asema etuoikeutettuna on itsessään jo syntiä ja vähemmistön uhri utuminen
asemansa vuoksi muodostuu pyhäksi, jota ei saa enää arvostella tulematta itse tuomituksi.
MIkä tahansa joukko joka kokee itsensä syrjityksi, nousee netin kautta hyvin nopeasti asemaan jossa heidän kritisoimisena on poliittisesti epäkorrektia ja poliitikon tekemänä poliittinen itsemurha.
Uususkonnon kantavia teemoja on hä peä, synnin tekemisen tuomitseminen.
Mu stien kritisoiminen on syntiä.
Pakola isten motiivien arvosteleminen on syntiä.
Naisten alistetun aseman kyseenalaistaminen, syntiä.
Muunsukupuolisten henkisen kunnon miettiminen, syntiä.
"Alistetuista" ryhmistä on tullut pyhiä, joita ei voi arvostella ja niistä jotka arvostelevat, tulee syntipukkeja, aivan kuten uskonnoissakin uhr ataan karitsa tai Jeesus yhteisön hyväksi.
Uhrin antamisen (somessa tuhoamisen) jälkeen yhteisö kokee taistelleensa hyvän puolesta pahaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen avaus.
Kuuntelin juuri podcastin jossa rinnastettiin uskontojen uhrikäsitteet nykyajan uhri utumiseen.
Etuoikeutettujen asema etuoikeutettuna on itsessään jo syntiä ja vähemmistön uhri utuminen
asemansa vuoksi muodostuu pyhäksi, jota ei saa enää arvostella tulematta itse tuomituksi.
MIkä tahansa joukko joka kokee itsensä syrjityksi, nousee netin kautta hyvin nopeasti asemaan jossa heidän kritisoimisena on poliittisesti epäkorrektia ja poliitikon tekemänä poliittinen itsemurha.
Uususkonnon kantavia teemoja on hä peä, synnin tekemisen tuomitseminen.
Mu stien kritisoiminen on syntiä.
Pakola isten motiivien arvosteleminen on syntiä.
Naisten alistetun aseman kyseenalaistaminen, syntiä.
Muunsukupuolisten henkisen kunnon miettiminen, syntiä.
"Alistetuista" ryhmistä on tullut pyhiä, joita ei voi arvostella ja niistä jotka arvostelevat, tulee syntipukkeja, aivan kuten uskonnoissakin uhr ataan karitsa tai Jeesus yhteisön hyväksi.
Uhrin antamisen (somessa tuhoamisen) jälkeen yhteisö kokee taistelleensa hyvän puolesta pahaa vastaan.
Pahaa ei tosin voi oerustella hyväksi. Kerran paha on aina paha. Omasta taakastaan pääsee vasta sovittamalla itse aiheutetun pahan ja esivanhemmilta perityn, mikäli nämä eivät ole sovittaneet omaansa itse.
Siis mitä. Taidat olla pahasti päästäs vialla. Mikä ramattu sun pääs on sekottanut. Synti kuuluu kai teologiaan.