Lue keskustelun säännöt.
Kriisipuhelimeen pääsee hyvin harvoin.
26.08.2019 |
"Vuonna 2018 Kriisipuhelimeen tuli yli 162 500 soittoa. Pystymme vastaamaan reiluun 54 300 soittoon eli noin joka kolmanteen. Kriisipuhelin antaa keskusteluapua kriisissä oleville ja se on perustettu ehkäisemään itsemurhia. Kriisipuhelimessa päivystää noin 750 koulutettua vapaaehtoista ja kriisityön ammattilaista 27 päivystyspisteessä ympäri Suomea. Päivystäjät keskittyvät niihin keskusteluihin, joissa soittaja hakee keskusteluapua kriisiin."
Eli 2/3 soittajista ei päässyt läpi, eikö esimerkiksi vaikka hallitus voi antaa järjestölle rahaa kouluttaa enemmän vapaaehtoisia ja ammattilaisia koska noin paljon jää puheluita rannalle.
Kommentit (2)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minulle vastattiin neljännellä kerralla. En tiedä, miten nuo vastaamattomat soitot on tilastoitu. Jollei numeroa oteta muistiin, ei voida tietää, kuinka moni soittaa useamman kerran, ja jos numero otetaan muistiin, on turha puhua siitä, että nimettömänä saa soittaa.
Minun soittooni vastannut ihminen oli ihana. Ongelmiani hän ei kuitenkaan pystynyt ratkomaan, ja koska pelkkä kuunteleminen ja puhuminen ei ole vähääkään hyödyksi, olen ajautumassa kohti itsemurhaa samalla tavalla kuin ennen puheluakin. Niille, jotka voivat hyötyä jonkun rauhallisen, asiansa osaavan, neutraalisti suhtautuvan tuntemattoman ihmisen juttuseurasta, palvelu on kuitenkin äärimmäisen tärkeä. Tiedän muutaman pohjattoman rahanreiän, joihin upotetuista varoista palvelua voisi rahoittaa niin, että sitä riittäisi kaikille tarvitseville, mutta päättäjät ovat eri mieltä.