Lätkävandaalit haluavat tuhota kansallista taidetta eli Mantan patsaan - nätisti sanomisesta pskamyrsky
Eli ei olisi sannut apulaispormestari kertoa että patsas ei ole kiipeilyteline ja etät siinä on vaarassa paitsi patsas niin myös ihmiset. Patsasta ei saa edes lakittaa kiipeämällä enää.
Kommentit (32)
Ja hän oli myös huolissaan kotimaansa arvokkaista buddhapatsaista ja ikivanhoista kansallisaarteista joita taleban räjäytteli tylsyyksissään? Hyvä kun jaksaa niin kovin huolehtia.....
Kerrankin kansaa kiinnostaa taide. Ja heti tullaan sanomaan nou nou.
Antakaa lasten nauttia taiteesta. Viette vaikka aidon Mantan museoon ja teette kopion siihen puistoon tilalle, jos noin huolettaa.
Vierailija kirjoitti:
Manta on ollut suomalaisen juhlimisen ikonisia paikkoja jo reilut sata vuotta.
Sitä ei yksi afgaanitantta muuta.
Muuttaisiko asiaa jos asian olisi ottanut esiin ihan kantasuomalainen henkilö?
Vela -72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manta on ollut suomalaisen juhlimisen ikonisia paikkoja jo reilut sata vuotta.
Sitä ei yksi afgaanitantta muuta.
Muuttaisiko asiaa jos asian olisi ottanut esiin ihan kantasuomalainen henkilö?
Ei.
No kyllä se pikkasen tökkii, että heikäläiset juhlii mm. bacha bazi -perinteellä, mutta silti on muka varaa arvostella jostain suihkulähteellä kylpemisestä.
Jos menisin tässä juhliessani polttamaan maan tasalle muutaman talon huonekaluineen maan tasalle niin olisiko se hyväksyttävää? Tai miksi ei saman tien koko kaupunki. Talothan ovat vain esineitä, joten minulla on nyt juhlijana oikeus tehdä niin. Patsaat ja suihkulähteet ovat vain merkityksettömiä asioita sinulle joten siksi sinulla on oikeus tehdä mitä niille haluat, no arvaa mitä, sinun talosi on täysin merkityksetön minulle.
Voiko joku muka väittää ettei muka suuttuisi jos menisin polttamaan heidän talonsa maan tasalle? Ei varmasti. Joten miksi täällä siis valitetaan siitä että asetetaan kieltoja patsaille. Joko annetaan oikeus jokaiselle tuhota kaikki mihin voi koskea, tai sitten jätetään arvokkaat asiat rauhaan!
Ei monilla suomalaisilla tunnu olevan mitään kunnoitusta tai arvostusta omaa kulttuuriperintöään kohtaan, kun aikuisten täytyy saada käyttää patsaita kiipeilytelineinä. Kuvottavaa.
Samalla on myös surullista joutua myöntämään, että sama oman kulttuurin halveksunta ulottuu myös kantasuomalaisiin pormeistareihin, kukaan heistä ei inahtanutkaan, kun roskasakki pyrki tuhoamaan patsaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei monilla suomalaisilla tunnu olevan mitään kunnoitusta tai arvostusta omaa kulttuuriperintöään kohtaan, kun aikuisten täytyy saada käyttää patsaita kiipeilytelineinä. Kuvottavaa.
Samalla on myös surullista joutua myöntämään, että sama oman kulttuurin halveksunta ulottuu myös kantasuomalaisiin pormeistareihin, kukaan heistä ei inahtanutkaan, kun roskasakki pyrki tuhoamaan patsaan.
Kulttuuriperintöön kuuluu Havis Amandan patsaan luona juhliminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei monilla suomalaisilla tunnu olevan mitään kunnoitusta tai arvostusta omaa kulttuuriperintöään kohtaan, kun aikuisten täytyy saada käyttää patsaita kiipeilytelineinä. Kuvottavaa.
Samalla on myös surullista joutua myöntämään, että sama oman kulttuurin halveksunta ulottuu myös kantasuomalaisiin pormeistareihin, kukaan heistä ei inahtanutkaan, kun roskasakki pyrki tuhoamaan patsaan.
Kulttuuriperintöön kuuluu Havis Amandan patsaan luona juhliminen.
Luona, ei päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei monilla suomalaisilla tunnu olevan mitään kunnoitusta tai arvostusta omaa kulttuuriperintöään kohtaan, kun aikuisten täytyy saada käyttää patsaita kiipeilytelineinä. Kuvottavaa.
Samalla on myös surullista joutua myöntämään, että sama oman kulttuurin halveksunta ulottuu myös kantasuomalaisiin pormeistareihin, kukaan heistä ei inahtanutkaan, kun roskasakki pyrki tuhoamaan patsaan.
Kulttuuriperintöön kuuluu Havis Amandan patsaan luona juhliminen.
Patsaan luona juhliminen on ihan eri asia kuin patsaan käyttäminen kiipeilytelineenä ja tuhoaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei monilla suomalaisilla tunnu olevan mitään kunnoitusta tai arvostusta omaa kulttuuriperintöään kohtaan, kun aikuisten täytyy saada käyttää patsaita kiipeilytelineinä. Kuvottavaa.
Samalla on myös surullista joutua myöntämään, että sama oman kulttuurin halveksunta ulottuu myös kantasuomalaisiin pormeistareihin, kukaan heistä ei inahtanutkaan, kun roskasakki pyrki tuhoamaan patsaan.
Kulttuuriperintöön kuuluu Havis Amandan patsaan luona juhliminen.
Luona, ei päällä.
Perinteisiin on kuulunut myös juhlia sen täällä, ihan patsaan alkuajoista lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei monilla suomalaisilla tunnu olevan mitään kunnoitusta tai arvostusta omaa kulttuuriperintöään kohtaan, kun aikuisten täytyy saada käyttää patsaita kiipeilytelineinä. Kuvottavaa.
Samalla on myös surullista joutua myöntämään, että sama oman kulttuurin halveksunta ulottuu myös kantasuomalaisiin pormeistareihin, kukaan heistä ei inahtanutkaan, kun roskasakki pyrki tuhoamaan patsaan.
Kulttuuriperintöön kuuluu Havis Amandan patsaan luona juhliminen.
Patsaan luona juhliminen on ihan eri asia kuin patsaan käyttäminen kiipeilytelineenä ja tuhoaminen.
Patsaan päällä on kiipeilty reilut sata vuotta eikä ole mihinkään tuhoutunut.
Ap on joko molempia puolia pelaava trolli tai harvinaisen helppoon provoiluun langennut lyhytpinnainen hönö. Turhaa loukkaantumista joka tapauksessa.
Kaupungin syyttely laiminlyönneistä alkaa siinä paikassa, kun Manta romahtaa juhlijoitten alla ja "uhrit" kiidätetään ensiapuun. Tai joku kännipäissään hukkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei monilla suomalaisilla tunnu olevan mitään kunnoitusta tai arvostusta omaa kulttuuriperintöään kohtaan, kun aikuisten täytyy saada käyttää patsaita kiipeilytelineinä. Kuvottavaa.
Samalla on myös surullista joutua myöntämään, että sama oman kulttuurin halveksunta ulottuu myös kantasuomalaisiin pormeistareihin, kukaan heistä ei inahtanutkaan, kun roskasakki pyrki tuhoamaan patsaan.
Kulttuuriperintöön kuuluu Havis Amandan patsaan luona juhliminen.
Toisaalta sitä ei enää edes lakiteta kiipeämällä sen päälle vaan nosturin avulla. Kuitenkin mm-kultayönä sen päällä seisoi reilu kymmenen aikuista miestä yhtä aikaa. Apulaispormestari huomautti että patsas on yli sata vuotta vanha, ontto ja hauras. Sen kunnosta on syytä olla huolissaan, jos sitä käytetään kiipeilytelineenä ja oletetaan sen kestävän jopa yli tuhannen kilon painokuorman kerrallaan ilman mitään turvallisuusriskejä. Eikö mielestäsi turvallisuutta taikka vanhojen muistomerkkien suojelua pidä ottaa huomioon perinteiden ohella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei monilla suomalaisilla tunnu olevan mitään kunnoitusta tai arvostusta omaa kulttuuriperintöään kohtaan, kun aikuisten täytyy saada käyttää patsaita kiipeilytelineinä. Kuvottavaa.
Samalla on myös surullista joutua myöntämään, että sama oman kulttuurin halveksunta ulottuu myös kantasuomalaisiin pormeistareihin, kukaan heistä ei inahtanutkaan, kun roskasakki pyrki tuhoamaan patsaan.
Kulttuuriperintöön kuuluu Havis Amandan patsaan luona juhliminen.
Toisaalta sitä ei enää edes lakiteta kiipeämällä sen päälle vaan nosturin avulla. Kuitenkin mm-kultayönä sen päällä seisoi reilu kymmenen aikuista miestä yhtä aikaa. Apulaispormestari huomautti että patsas on yli sata vuotta vanha, ontto ja hauras. Sen kunnosta on syytä olla huolissaan, jos sitä käytetään kiipeilytelineenä ja oletetaan sen kestävän jopa yli tuhannen kilon painokuorman kerrallaan ilman mitään turvallisuusriskejä. Eikö mielestäsi turvallisuutta taikka vanhojen muistomerkkien suojelua pidä ottaa huomioon perinteiden ohella?
Kovasti on toitotettu Mantan haurautta mutta kaipaisin yksityiskohtia miksi siitä olisi yhtäkkiä tullut kovin hauras.
Vierailija kirjoitti:
Vela -72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manta on ollut suomalaisen juhlimisen ikonisia paikkoja jo reilut sata vuotta.
Sitä ei yksi afgaanitantta muuta.
Muuttaisiko asiaa jos asian olisi ottanut esiin ihan kantasuomalainen henkilö?
Ei.
Ok. Miksi sitten otit esiin Nasiman etnisen taustan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei monilla suomalaisilla tunnu olevan mitään kunnoitusta tai arvostusta omaa kulttuuriperintöään kohtaan, kun aikuisten täytyy saada käyttää patsaita kiipeilytelineinä. Kuvottavaa.
Samalla on myös surullista joutua myöntämään, että sama oman kulttuurin halveksunta ulottuu myös kantasuomalaisiin pormeistareihin, kukaan heistä ei inahtanutkaan, kun roskasakki pyrki tuhoamaan patsaan.
Kulttuuriperintöön kuuluu Havis Amandan patsaan luona juhliminen.
Toisaalta sitä ei enää edes lakiteta kiipeämällä sen päälle vaan nosturin avulla. Kuitenkin mm-kultayönä sen päällä seisoi reilu kymmenen aikuista miestä yhtä aikaa. Apulaispormestari huomautti että patsas on yli sata vuotta vanha, ontto ja hauras. Sen kunnosta on syytä olla huolissaan, jos sitä käytetään kiipeilytelineenä ja oletetaan sen kestävän jopa yli tuhannen kilon painokuorman kerrallaan ilman mitään turvallisuusriskejä. Eikö mielestäsi turvallisuutta taikka vanhojen muistomerkkien suojelua pidä ottaa huomioon perinteiden ohella?
Kovasti on toitotettu Mantan haurautta mutta kaipaisin yksityiskohtia miksi siitä olisi yhtäkkiä tullut kovin hauras.
Liikaa juhlintaa, Manta väsyy. Etkö kunnioita vanhaa rouvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei monilla suomalaisilla tunnu olevan mitään kunnoitusta tai arvostusta omaa kulttuuriperintöään kohtaan, kun aikuisten täytyy saada käyttää patsaita kiipeilytelineinä. Kuvottavaa.
Samalla on myös surullista joutua myöntämään, että sama oman kulttuurin halveksunta ulottuu myös kantasuomalaisiin pormeistareihin, kukaan heistä ei inahtanutkaan, kun roskasakki pyrki tuhoamaan patsaan.
Kulttuuriperintöön kuuluu Havis Amandan patsaan luona juhliminen.
Toisaalta sitä ei enää edes lakiteta kiipeämällä sen päälle vaan nosturin avulla. Kuitenkin mm-kultayönä sen päällä seisoi reilu kymmenen aikuista miestä yhtä aikaa. Apulaispormestari huomautti että patsas on yli sata vuotta vanha, ontto ja hauras. Sen kunnosta on syytä olla huolissaan, jos sitä käytetään kiipeilytelineenä ja oletetaan sen kestävän jopa yli tuhannen kilon painokuorman kerrallaan ilman mitään turvallisuusriskejä. Eikö mielestäsi turvallisuutta taikka vanhojen muistomerkkien suojelua pidä ottaa huomioon perinteiden ohella?
Kovasti on toitotettu Mantan haurautta mutta kaipaisin yksityiskohtia miksi siitä olisi yhtäkkiä tullut kovin hauras.
Liikaa juhlintaa, Manta väsyy. Etkö kunnioita vanhaa rouvaa?
No Manta on siinä juhlinnassa hyvin passiivinen joten mikä sitä väsyttää?
Viksu nainen!!