Miten täydellisesti 3,5-vuotiaan pitäisi jo puhua.
Tarkoitan mitkä kirjaimet hänen pitäisi jo osata ääntää, vai pitäisikö jo osata kaikki?
Kommentit (4)
mutta meillä on syksyllä edessä ulkomaille muutto, ja mietin, ettei siellä varmaankaan ole puheterapiaa tarjolla. En siis tiedä tarvitsemmeko edes, mutta helposti varmaan esim r jää oppimatta. En tiedä. Ehkä huolin turhia. Kiitos kun rauhoititte mieltäni asiasta, itse kun en näistä oikein tiedä.
ap
niin miksei meidän pienokaiselle. Varsinkaan kun herra ommamielettömän itsetunnon, eikä ole asiasta moksiskaan, toisin kuin herkkä siskonsa ;) (Vuoden nanhempi ja r puuttuu) Ja eihän kaiken tarvitsekaan aina olla täydellisen samanlaisia. Piei persoonallinen vivahde...
poika vasta alkoi puhua 3,5 v ja on nyt eskarilaisena jo täysin muiden tahdissa. Vain ärrää harjoitellaan.
Vesseli puhuu kuin papupata, mutta kriittiset s ja r puuttuvat, sekä muutamat muut konsonantit kuulostavat samalta. Itseään ei tunnu häiritsevän tippaakaan ;)