Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nummelaan muutto jos lapset hoidossa Leppävaarassa

Vierailija
08.01.2008 |

Onko ketään, kenen lapsilla pitkä hoitomatka? Esim. 30 min suunta autolla? Miten olette sopeutuneet?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus sitten se, että Leppävaarassa on tunkua hoitoon, joten antaisitte ne paikat jollekin tarvitsevalle...

Vierailija
2/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnat ei yleensä suostu maksamaan kuntalisää tms. toiseen kuntaan ( Kelan yksityisenhoidon tuki pysyy ennallaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tarvitsevat hoidon englanninkielellä, myös koulun jatkossa. nummelassa ei ole.

Vierailija
4/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä autossa on istuessa, ei ole mikään ongelma. Kuopuskin siirtyy aikanaan samaan paikkaan.



Vierailija
5/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies vantaalla, lentokentän lähellä. Alkaako lasten autossa istuttaminen tympiä/kaduttaa? Miten lapset tottuneet?

Vierailija
6/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee miehelle kanssa pitkät työmatkat. Mutta oma työmatka kivempi mennä omien lasten kanssa, koska se myös yhteistä aikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ottaisin yhden puhelun noista englanninkielisistä asioista Espoon kaupungille. Ensinnäkään ei ole mitenkään taattua, että Espooseen pääsee ulkopaikkakuntalaiset kouluun, kyllä espoolaiset ovat kuitenkin etusijalla. Sitten toisekseen olen kuullut, että Leppävaarassa olevaa englanninkielistä systeemiä ollaan ajamassa alas ja kaikki Espoon englanninkielinen opetus tulee siirtymään ajan kanssa yhteen kouluun.



Itse en tuommoisen varaan siis muuttoani laskisi. Toki ruuhkattomana aikana on ihan kiva ajella Nummelasta Leppävaaraan (ja siitä tietty vaikka minne töihin), mutta jos ja kun koulu voi olla kohta eri paikassa ja voipa olla ettei sinne edes ulkopaikkakuntalaisia oteta, niin mites sitten toimitte?



Vierailija
8/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leppävaarassa ja Nummelassa kivat palvelut, harrastusmahdollisuudet ja Vihdin tietä pääsee Vantaan kulmille ainakin yhtä nopeasti kuin jostain Espoon huokeammilta alueilta ... Onko hyviä ehdotuksia asuma-alueiksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

melba:


Sinuna ottaisin yhden puhelun noista englanninkielisistä asioista Espoon kaupungille. Ensinnäkään ei ole mitenkään taattua, että Espooseen pääsee ulkopaikkakuntalaiset kouluun, kyllä espoolaiset ovat kuitenkin etusijalla. Sitten toisekseen olen kuullut, että Leppävaarassa olevaa englanninkielistä systeemiä ollaan ajamassa alas ja kaikki Espoon englanninkielinen opetus tulee siirtymään ajan kanssa yhteen kouluun.

Itse en tuommoisen varaan siis muuttoani laskisi. Toki ruuhkattomana aikana on ihan kiva ajella Nummelasta Leppävaaraan (ja siitä tietty vaikka minne töihin), mutta jos ja kun koulu voi olla kohta eri paikassa ja voipa olla ettei sinne edes ulkopaikkakuntalaisia oteta, niin mites sitten toimitte?

Espoossahan on monta koulua jotka tarjoavat perusopetusta englanniksi, Postipuu, Kilonpuisto ja Olarissa muutama ... ja kansainvälinen ainakin.

Vierailija
10/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni nuo kaikki ajetaan alas ja perustetaan yksi englanninkielinen koulu. En nyt muista mihin, ystäväni sitä juuri selvitti, mutta jos pitäisi sanoa, niin jonnekin ehkä sinne keskuspuiston tienoille???



Ja millä ihmeellä meinaatte saada lapset kuntarajan yli kouluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin sähköposteistani ja Suurpellon alueelle tulee se koulu.

Vierailija
12/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se kv. koulu? Onko kallis?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten ap laskenut, että kuinka paljon tuommoinen kulkeminen tulee maksamaan ja mahdolliset korkeammat veroprosentit? Jos teette niin, että muutatte jonnekin Suurpellon tai jonkun Helsinkiläisen kansainvälisen koulun läheisyyteen ja toinen teistä kulkee julkisella töihin, niin siinä jo yksistään säästää 400 euroa kuussa suurinpiirtein. Jos teillä on jonkinmoiset tulot molemmilla, niin Espoon ja Vihdin kuntien veroprosenttiero on äkkiä noin 100 euroa kuussa. Siten kannattaa miettiä, että jos 500 euroa kuussa olisikin laittaa enemmän lainan lyhennykseen, niin se olisi peräti 85000 lisää lainaa. Onko Vihdissä tosiaan niin paljon halvempaa, että tulee kannattavaksi?



Ja edelleen kysyn, että miten meinaatte ne kuntarajat unohtaa?

Vierailija
14/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

900neliöö=n.100 000e ja joku VANHA omakotitalo 250 000e ylöspäin!



palveluita ei ole. Kunta vaan säästää. ei edes katuvaloja illalla! kouluja ja päiväkoteja suljetaan, tehään laitoksia, mitkä valmiiksi pieniä...Joulukuussa oli 100 lasta odottamassa hoitopaikkaa!



ja oikeesti, Nummelassa ei oo mitään kauppoja! monopolimeinikiä vaan...ja aika sisäänpäin kääntynyt mesta, valitettavasti..pieni paikka kun on.



T:ei enään muuttaisi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä me sieltä ainakin kauppoja löydettiin, kavereidemme lapset oli päivähoidossa jne. En ymmärrä mikä siinä paikassa olisi vikana?

Vierailija
16/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja putki näyttää hyvältä, en muuttaisi. Me kuskataan nyt lasta vastaavanlaiseen hoitopaikkaan ja harkitaan muuttamista omakotitalosta kerrostaloon, jotta lapset pääsee koulun lähelle asumaan.

Vierailija
17/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö siellä ei siis ole kauppoja?!

Missäköhän me sitten käytiin eilen kun olimme Nummelassa ja kävimme marimekossa, prismassa, city marketissa ja jne... !?

Hitto kun mielestä olimme Nummelassa juuh kyllä sielläpä hyvinkin olimme ja kaupoissa.

Miten on mahdollista, että sun mielestä siellä ei ole kauppoja??

Kannattaisiko käydä tekemässä tutkimusretki Nummelaan, mietippä!

Vierailija
18/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha kuvitella löytävänsä täältä katuvaloja illalla palamasta. Ja vesi joudutaan klooraamaan ainakin tän vuoden loppuun asti niiden vesitorniin mädäntyneiden oravien takia. Suosittelen pysymistä Espoossa!

Vierailija
19/19 |
08.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On totta, että lasten kannalta olisi parasta pysyä täällä Espoossa! Kerrostaloasumiseen vaan asennoitumaan ... :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän