Miksi ihmeessä matkaopas ei nouda kohteessa matkailijaa lentokoneelta?
Mistä ihmeestä turisti voisi tietää koneesta ulos kävellessään mihin hänen tulisi seuraavaksi mennä kun kaikki kyltit on ulkomaan kielillä. Eikö matkaoppaan tehtävä ole auttaa matkailijaa? Siitähän hänelle maksetaan
Kommentit (21)
Esimerkiksi Turkissa olen kokenut tällaista palvelua.
Ei se opas pääse sinne transit-alueelle.
Olen kyllä kuullut, että on ihmisiä juuttunut sinne pitkäksikin aikaa. Jos ei osaa pois, sitten vaan pitää jäädä sinne asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei se opas pääse sinne transit-alueelle.
Olen kyllä kuullut, että on ihmisiä juuttunut sinne pitkäksikin aikaa. Jos ei osaa pois, sitten vaan pitää jäädä sinne asumaan.
Miten niin ei pääse?
Mutta sellaista palvelua ei ainakaan Aurinkomatkoilla saa rahallakaan, että opas tulisi mukaan hotellille ja paluupäivänä kentälle. Ennen kuljetus ja opas kuuluivat hintaan. Tätä emme unohda! Ja laskivatko hinnat?
99% kielitaidottomistakin matkailijoista suoriutuu ulkomailla. Sen viimeisen prosentin ei ehkä kannata lähteä ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se opas pääse sinne transit-alueelle.
Olen kyllä kuullut, että on ihmisiä juuttunut sinne pitkäksikin aikaa. Jos ei osaa pois, sitten vaan pitää jäädä sinne asumaan.Miten niin ei pääse?
No ei tietenkään pääse. Eihän hän ole kentän palveluksessa eikä maksanut lippua.
😀 Minulla on kehitysvammainen ystävä. Hän ei osaa lukea, mutta selviää pakettimatkoilla ihan hyvin. Aika moni opaste on symboleilla.
Jos on rahaa niin voihan sitä "ostaa" kielitaitoisen matkakumppanin mukaan.
Varmasti monikin lähtisi palkattuna etelän lomalle yksityisoppaaksi/ tulkiksi. Rahalla saa ja lentäen pääsee...
Vierailija kirjoitti:
Jos on rahaa niin voihan sitä "ostaa" kielitaitoisen matkakumppanin mukaan.
Varmasti monikin lähtisi palkattuna etelän lomalle yksityisoppaaksi/ tulkiksi. Rahalla saa ja lentäen pääsee...
matkaopas on maksettu palvelemaan asiakasta
Vierailija kirjoitti:
Mutta sellaista palvelua ei ainakaan Aurinkomatkoilla saa rahallakaan, että opas tulisi mukaan hotellille ja paluupäivänä kentälle. Ennen kuljetus ja opas kuuluivat hintaan. Tätä emme unohda! Ja laskivatko hinnat?
Olin ensimmäisen kerran 20 vuoteen pakettimatkalla Las Palmasissa jouluna ja nimenomaan Aurinkomatkoilla, koska se oli 200€ halvempi kuin sama omatoimimatka netissä varattuna.
10€:n lisämaksusta opas oli kentällä vastassa, ohjasi bussiin ja siitä hotellin respaan. Samoin haki paluumatkalle hotellilta, vei kentälle ja vahti, että kaikki pääsivät transit-alueelle. Olo oli kuin päiväkodissa konsanaan. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se opas pääse sinne transit-alueelle.
Olen kyllä kuullut, että on ihmisiä juuttunut sinne pitkäksikin aikaa. Jos ei osaa pois, sitten vaan pitää jäädä sinne asumaan.Miten niin ei pääse?
Transit-alueella pitää olla boarding-paasi. Sellaisen saa vain jos on lähdössä lennolle. Matkaoppaat eivät myöskään ole lentokentän työntekijöitä, joten kulkulupia ei taida saada pelkällä oppaan statuksella.
Sellainen trolli tällä kertaa.
Ulkopuolisilla ei ole mitään asiaa lentokenttien niin kutsutuille turva-alueille.
Aloittajan kannattaa matkustaa holhoajansa kanssa tai jäädä kotiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se opas pääse sinne transit-alueelle.
Olen kyllä kuullut, että on ihmisiä juuttunut sinne pitkäksikin aikaa. Jos ei osaa pois, sitten vaan pitää jäädä sinne asumaan.Miten niin ei pääse?
Transit-alueella pitää olla boarding-paasi. Sellaisen saa vain jos on lähdössä lennolle. Matkaoppaat eivät myöskään ole lentokentän työntekijöitä, joten kulkulupia ei taida saada pelkällä oppaan statuksella.
Niillä on yleensä valokuvallinen henkilökortti rintamuksessa jolla varmasti pääsee kentällä mihin vain haluaa. Älä yritä provota täällä!
USAssa ainakaan ei paase lahellekaan portteja ilman lippua joten teemme aina treffit laukkuhihnoille oli matkatavaraa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se opas pääse sinne transit-alueelle.
Olen kyllä kuullut, että on ihmisiä juuttunut sinne pitkäksikin aikaa. Jos ei osaa pois, sitten vaan pitää jäädä sinne asumaan.Miten niin ei pääse?
Transit-alueella pitää olla boarding-paasi. Sellaisen saa vain jos on lähdössä lennolle. Matkaoppaat eivät myöskään ole lentokentän työntekijöitä, joten kulkulupia ei taida saada pelkällä oppaan statuksella.
Niillä on yleensä valokuvallinen henkilökortti rintamuksessa jolla varmasti pääsee kentällä mihin vain haluaa. Älä yritä provota täällä!
No ei todellakaan pääse, he eivät ole lentokentän henkilokuntaa!
Mutta erikseen voi ostaa Meet&Greet palveluita jotka noutavat sinut koneen ovelta ja hoitavat sinut passintarkastukseen ja matkatavarahihnalle jonojen ohi.
En tarvi oppaita kun matkustelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se opas pääse sinne transit-alueelle.
Olen kyllä kuullut, että on ihmisiä juuttunut sinne pitkäksikin aikaa. Jos ei osaa pois, sitten vaan pitää jäädä sinne asumaan.Miten niin ei pääse?
Transit-alueella pitää olla boarding-paasi. Sellaisen saa vain jos on lähdössä lennolle. Matkaoppaat eivät myöskään ole lentokentän työntekijöitä, joten kulkulupia ei taida saada pelkällä oppaan statuksella.
Niillä on yleensä valokuvallinen henkilökortti rintamuksessa jolla varmasti pääsee kentällä mihin vain haluaa. Älä yritä provota täällä!
Tämä oli melkein hauska, mutta ei sittenkään.
Matkailija kirjoitti:
99% kielitaidottomistakin matkailijoista suoriutuu ulkomailla. Sen viimeisen prosentin ei ehkä kannata lähteä ulkomaille.
Tiedän 50+ naisen joka ei osaa kieliä ja on silti matkustanut yksin Australiaan (lapsensa luo kylään). En tiedä oliko 1 vai 2 vaihtoa, mutta hyvin selvisi perille. Oli tehty varmuudeksi mukaan jotain "avunpyyntö" lappuja (ja ois ollu puhelimitse perheeltä apua saatavilla kentällä ollessa), mutta oli kuulemma pärjännyt ihan omin avuin.
Riippuu vähän siitäkin, mistä matkailija on maksanut matkatoimistolle.