Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vähäpäästöinen dieselauto kulkee 150 000–200 000 kilometriä samalla päästömäärällä, mikä menee pelkän sähköauton akun valmistamiseen. Tosi "vihreetä" politiikka siis sähköautot !

Vierailija
22.01.2019 |

"Sähköautossa, joka kykenee suorittamaan 500 km matkan yhdellä latauksella on noin 100 kWh:n akku, jonka valmistamisesta syntyy 15-20 tonnin ilmastopäästöt. Vähäpäästöinen dieselauto kulkee 150 000–200 000 kilometriä samalla päästömäärällä, mikä menee pelkän sähköauton akun valmistamiseen."

Alkaa pudota kyllä vihreiden sähköautobuumilta pohja pois.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiltä puuttuu kyllä logiikka. Vihreiden argumentit ei kestä tarkempaa analyysia.

Täytyykin mennä vihreiden kopeille keskustelemaan asiasta.

Vierailija
2/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka Naistenpäivä voisi ymmärtää mitään tekniikasta?

Kysy naiselta mikä horoskooppimerkki on 1. huhtikuuta ja kysy mikä on kcal?Vastaus kertoo kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka Naistenpäivä voisi ymmärtää mitään tekniikasta?

Kysy naiselta mikä horoskooppimerkki on 1. huhtikuuta ja kysy mikä on kcal?Vastaus kertoo kaiken.

Korjaus. ...kuinka naistenpuolue voisi ymmärtää tekniikasta?

Vierailija
4/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion tulisi tukea tavallisten autojen muuttamista kaasuautoiksi. Siinä tuo hyötysuhde lienee parempi?

Vierailija
5/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sähköautossa, joka kykenee suorittamaan 500 km matkan yhdellä latauksella on noin 100 kWh:n akku, jonka valmistamisesta syntyy 15-20 tonnin ilmastopäästöt. Vähäpäästöinen dieselauto kulkee 150 000–200 000 kilometriä samalla päästömäärällä, mikä menee pelkän sähköauton akun valmistamiseen."

Alkaa pudota kyllä vihreiden sähköautobuumilta pohja pois.

Kuulin tuosta juuri asiantuntijalta ja tuli minulle uutena tietona. Akkutehdas vaatii vierelleen voimalan, että virta riittää akkujen valmistamiseen.

Vierailija
6/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen diesel-autonkin valmistaminen jotain päästöjä aiheuttaa? Vähän vaikeaa on vertailu, kun ei sillä pelkällä akulla kukaan aja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta paljonko polttomoottorin valmistus tuottaa päästöjä verrattuna sähkömoottoriin?

Vierailija
8/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, mutta tehtaan on mahdollista ainakin yrittää toimia ympäristöyatävälliaesti. Lisäksi sähköautot pienentää päästöjä paikallisesti - riippuen tietysti tavasta jolla energia tuotetaan. Vähän sama kuin kaukolämmössä. Laitos on tehokkaampi kuin se että jokainen tuottaisi lämmön omalla tavallaan. Aurinkoenergialla toimiva liikenne voi olla lähes päästötöntä paikallisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sähköautossa, joka kykenee suorittamaan 500 km matkan yhdellä latauksella on noin 100 kWh:n akku, jonka valmistamisesta syntyy 15-20 tonnin ilmastopäästöt. Vähäpäästöinen dieselauto kulkee 150 000–200 000 kilometriä samalla päästömäärällä, mikä menee pelkän sähköauton akun valmistamiseen."

Alkaa pudota kyllä vihreiden sähköautobuumilta pohja pois.

Kuulin tuosta juuri asiantuntijalta ja tuli minulle uutena tietona. Akkutehdas vaatii vierelleen voimalan, että virta riittää akkujen valmistamiseen.

Teslan tapauksessa se voimala on SolarCityn paneelit.

Vierailija
10/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hallituksen kanssa samaa mieltä sähöautoilun tulevaisuudesta suomessa.

Suomessa autojen keski-ikä on 12 vuotta ja keskihinta 3800 euroa.

EI tuota mitään ongelmia siirtyä pikaisella aikataululla sähköautoilevaan suomeen, sillä jokaisella kansalaisella on senverran luottoa pankissa että pystyy ottamaan 35 000 euroa lainaa kulkuneuvoaan varten.

Enkä usko sähkön hinnan korotustenkaan tuottavan ongelmia autojen lataukseen ja latausinfra suomalaisten sähköautoille voidaan rakentaa haluttaessa vaikka ensi viikonlopun aikana.

Vaikuttaa toteuttamiskelpoiselta idealta :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien ininä on lempimusiikkiani. T. Teslan omistaja.

Vierailija
12/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhien ininä on lempimusiikkiani. T. Teslan omistaja.

Teslan omistajien sadattelu latauspisteillä, halvempien sähkösyöppöjen varattua latauspisteet, on ikävää kuunneltavaa tankkauksen aikana, joka kestää muutaman minuutin ja ei kun seuraavat 700 kilometriä kovaa ajoa :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautojen vihreydestä



-

Vierailija
14/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se sähkö on niiiiiin vihreää sähköautolla kun ajelee, mutta kun lämmität sillä samalla sähköllä taloasi, niin oletsuunnilleen saatanasta seuraaava, ja talon energiatodistuksessa komeilee kirjain ö. Kuis se nyt nåin meni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sähköautossa, joka kykenee suorittamaan 500 km matkan yhdellä latauksella on noin 100 kWh:n akku, jonka valmistamisesta syntyy 15-20 tonnin ilmastopäästöt. Vähäpäästöinen dieselauto kulkee 150 000–200 000 kilometriä samalla päästömäärällä, mikä menee pelkän sähköauton akun valmistamiseen."

Alkaa pudota kyllä vihreiden sähköautobuumilta pohja pois.

Jos joku dieselautoilija on valmis maksamaan polttoaineestaan vähän enemmän. Niin hän voi halutessaan ajaa biodieselillä. Esim. Neste My diesel joka on biojätteestä valmistettua 100% biodieseliä eikä vaadi autoon minkäänlaisia teknisiä muutoksia. Toivottavasti joskus saadaan kilpailijoilta vaihtoehto nesteen biodieselille jotta biodieselin hinta halpenisi edes hieman nykyisestä.

Tähän liityen on olemassa myös lähteitäkin. Tässä tapauksessa autona oli 24v vanha VW Caravelle.

2.7.2017 Mies tankkasi uusiutuvaa dieseliä vanhaan pakuunsa ja hämmästyi – näin kävi päästötestissä.

5.6.2017 VTT:n professori vahvistaa diesel-Mikan väitteen: lähipäästöt vähenevät uusiutuvalla dieselillä. Hiukkaspäästöt alenevat keskimäärin 30%.

Vierailija
16/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä tarvitaan nyt vähän isommat luvut ja pidemmät seurannat

Vierailija
17/17 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Follow the money. Ei tässä vouhotuksessa ja älyttömyydessä ole mistään muusta kyse kuin, että joku lobbaa kovaa  omaa bisnestään ja typerät poliitikot on päiväperhoja, joiden pitää kulkea trendien kärjessä päivittelemässä.

g

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi