Vetyteknologia etenee suunnitelllusti
Toivottavasti yleistyy nopeasti ja lopettaa nämä patteriauto hölmöilyt.
https://tekniikanmaailma.fi/nikolan-tre-polttokennoauto-rynnii-eurooppa…
Suurimman tehon samoin kuin toimintamatkan voi aikanaan valita useammasta vaihtoehdosta. Alimmillaan teho on 372 kilowattia ja väkevimmän mallin moottori kehittää kaksinkertaisen määrän kilowatteja eli yli tuhat hevosvoimaa. Toimintamatkaksi kaavaillaan vetysäiliöiden koon mukaan 500–1 200 kilometriä.
Myös Eurooppaan pystytetään polttokennokuorma-autojen tarvitsema infrastruktuuri. Työ aloitetaan vuoden 2022 kieppeillä ja suurin osa Euroopan markkinoista katetaan vedyn jakelulla vuonna 2030.
Kommentit (6)
Hyundai Nexo on jo myynnissä. Hinta n. 60000e. Toimintasäde n. 650km.
No jopas on suuret lupaukset kuin Toroidionilla.
Ei lisää uskottavuutta.
Vedyn valmistuksen hyötysuhde on huono, varastointi ja kuljetus vaikeaa ja kallista.
En pidättelisi hengitystä vetytekniikkaa odotellessa.
Omat tuloni riittää johonkin 10 000e hintaluokassa olevaan autoon, eikä siellä olla edes vielä lähelläkään sähkö-/kaasuautoja, puhumattakaan mistään vetyautoista.
Assburger kirjoitti:
No jopas on suuret lupaukset kuin Toroidionilla.
Ei lisää uskottavuutta.
Vedyn valmistuksen hyötysuhde on huono, varastointi ja kuljetus vaikeaa ja kallista.
Painesäiliöt ovat ihan normaalia tekniikkaa nykypäivänä. Vedyn varastointi tai kuljetus ei ole mikään ongelma muille kuin sinulle.
Assburger kirjoitti:
No jopas on suuret lupaukset kuin Toroidionilla.
Ei lisää uskottavuutta.
Vedyn valmistuksen hyötysuhde on huono, varastointi ja kuljetus vaikeaa ja kallista.
En pidättelisi hengitystä vetytekniikkaa odotellessa.
Vety maksaa suunnilleen saman kuin bensa tai diesel. Eli ei se kovin kallista ole nytkään.
Toimivampaa tekniikkaa kuin patteriautot, hinta vielä kallista mutta tulee yleistyessään halpeneen.