Nettikauppa-kivijalka 9-1.
Siis jos haluat valita itsellesi sopivimman maksamatta turhasta.
Samassa ajassa kuin ostat kivijalasta sattumankaupalla tavaran, saat netistä satakertaisen määrän tietoa ja vaihtoehtoja. Liikkeessä olet klopin armoilla joka pyrkii myymään mahdollisimman kalliin nurkissaan lojuvan, tavarasta mitään tietämättä ja asiakkaan edusta piittaamatta.
Kommentit (7)
Netistä saat myös satakertaisesti väärää informaatiota. Ei ole kerta eikä kaksi, kun sinne kivijalkakauppaan on tultu nettiostos kainalossa, 14 päivän palautusoikeus mennyttä ja sitten ilmoitetaan, että koska myytte tätä merkkiä, teidän täytyy ilmaiseksi opastaa/asentaa/milloin mitäkin. Kun toteaa ystävällisesti, että asennus maksaa 80 e, saa kuulla myyvänsä tuotteita kiskurihinnalla, vaikka ei toistaiseksi edes huomannut myyneensä mitään. Joskus asiakas kuvittelee ostaneensa tietyn tuotteen netistä ja suuttuu siellä kivijalkakaupassa kuullessaan, että kyseessä oli toissavuoden malli, ei se uusin, jossa on nimen perässä X.
Mutta osta ihmeessä netistä, sinulla on siihen oikeus.
Nykyajan "myyjistä" on enemmän haittaa kuin hyötyä. Esim. kodinkoneita ja urheiluvälineitä ostaaessani olen huomannut että jo kolmannessa liikkeessä tiedän enemmän kuin liikkeen märkäkorva.
Esimerkkejä: Ohjustankoa pyörään ostamassa XXL:stä. Oli jo kädessäni, myyjän kommentti: "Mikä se on".
Kattohuopaa ostamassa Lanternasta: "Ei meillä ole", vastasi teini "bitumikate"vuoren takaa.
Ja sitten kun tuote ei olekkaan sopiva niin saat ruveta arvuuttelemaan vastaako ne netin "asiakaspalvelijat" ollenkaan tai pitävätkö ne sinua syyllisenä tuotteen vikaan eivätkä palauta rahoja
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun tuote ei olekkaan sopiva niin saat ruveta arvuuttelemaan vastaako ne netin "asiakaspalvelijat" ollenkaan tai pitävätkö ne sinua syyllisenä tuotteen vikaan eivätkä palauta rahoja
Päinvastoin nettikaupoissa on melkein aina palautusoikeus (Suomalaisissa aina, lainkin mukaan), kivijalkakaupoissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun tuote ei olekkaan sopiva niin saat ruveta arvuuttelemaan vastaako ne netin "asiakaspalvelijat" ollenkaan tai pitävätkö ne sinua syyllisenä tuotteen vikaan eivätkä palauta rahoja
Päinvastoin nettikaupoissa on melkein aina palautusoikeus (Suomalaisissa aina, lainkin mukaan), kivijalkakaupoissa ei.
Niin on 14 vrk ja aika alkaa kulua siitä, kun vastaanotit tuotteen. Jostain syystä porukka herää ongelmiin vasta sitten, kun aikaa on kulunut 15 vrk.
Juuri näin, ja voihan sen netistä valitsemansa sitten hakea sieltä kivijalasta, jos se on helppoa,
Postimyynnin ongelmana on monessa liikkeessä munintaviikot, siis käsitellään ja prosesessoidaan, eikä panna tavaraa postiin. Osa postimyyjistä onkin vain välikäsiä, joilla ei ole mitään tavaraa vaan tilaavat itse tilauksen saatuaan ja kertovat vain hinnan kahdella.