Kuvien perusteella ”jarrut pettivät” siksi, että bussin jarruttavat pyörät olivat ilmassa kanttikivien yli ajettuaan
Kanttarien yli kun päästelee reipasta vauhtia, ei siinä toimi enäö abs eikä dbs kun renkaat ovat ilmassa! Pitäisi jarruttaa paljon aikaisemmin.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Kanttarien yli kun päästelee reipasta vauhtia, ei siinä toimi enäö abs eikä dbs kun renkaat ovat ilmassa! Pitäisi jarruttaa paljon aikaisemmin.
Onkos tuo nyt sitten ihme, saattoi nykyaikana olla myös tahallinen teko kuskilta.
Kuski sanoi etteivät jarrut reagoineet.
Ehkä hän on oikeassa. Eihän ne reagoi jos herää jarruttamaan vasta sillalta ilmalennon aikana.
Kumma kun tiehen ei jäänyt jarrujälkiä?
Aloittajan mukaan bussi lensi ilmassa 100 metrejä.
Kuljettaja unohti aktivoida ilmajarrun.
En tarkasti tunne bussien abs-jarrujen toimintaa, mutta ainakin henkilöautoissa abs-järjestelmä on ollut ongelmissa mm. ”nimismiehen kiharoilla” jarrutettaessa. Järjestelmä menee helposti selaisin ja jarrutehot katoavat silloin, kun jarrutetaan täristävällä pinnalla jossa pyörät ovat välillä lähes ilmassa tienpinnasta.
Jos alkaa jarruttaa vasta kun kaikki bussin pyörät ovat yhtaikaa ilmassa niin on tehty aikamoinen ajovirhe jo sitä ennen.