Arabiastoren jumiin menneen verkkokaupan alusta on Shopify:n tekemä. Lehdessä Arabian viestinnästä kerrottiin, että sivua oli testattu etukäteen useaan otteeseen. Just joo..
Shopify kyllä pystyy hoitamaan isojakin myyntitapahtumia, mutta Arabia on ilmeisesti ostanut Shopifyltä pienen firman palvelupaketin ja siksi Shopify ei pystynyt suoriutumaan toteutuneesta kävijämäärästä. Palvelupaketti tietysti maksaa sitä enemmän mitä isompaan määrään ostotapahtumia varaudutaan ja Arabia on ilmeisesti ajatellut säästää kustannuksissa.
Eli jos palvelun tilaaja ei osaa speksata omia asiakasvirtojaan palveluntarjoajalle, niin näin siinä sitten käy. Homma jumittaa.
Positiivista asiakaskokemusta ei todellakaan rakenneta näin.
Kommentit (6)
En tiedä, kenen tekemä on Verkkokauppa.comin kauppasovellus, mutta joka kerta, kun olen yrittänyt ostaa jotain tarjoustuotetta, jonka myynti alkaa tietyllä kellonlyömällä, mikään ei ole toiminut.
Vai Shopify, no se selittääkin kaiken. Ihme että edes muutama tilaus meni läpi ja mukit saatiin myytyä. Olen ollut tekemässä intgrointia Shopify-alustan järjestelmään enkä ole surkeampaa toistaiseksi tavannut.
On vaativaa testata se etukäteen uskottavasti oikealla kuormalla, lisäksi on kallista rakentaa järjestelmä joka pystyy hoitamaan myös isot ruuhkapiikit kunnolla.
Huhut kertovat myös palveluestohyökkäksestä.
Vierailija kirjoitti:
On vaativaa testata se etukäteen uskottavasti oikealla kuormalla, lisäksi on kallista rakentaa järjestelmä joka pystyy hoitamaan myös isot ruuhkapiikit kunnolla.
Shopify kyllä pystyy hoitamaan tarvittaessa ruuhkapiikitkin, mutta tietenkin vain lisämaksusta. Arabia on päättänyt säästää just tässä kohdassa.
Ei voi kyllä Arabian viestintää haukkua ainakaan yliaktiiviseksi.. =)