Markkinoinnin ja viestinnän ero?
Voisiko joku selventää kuin kolme vuotiaalle rautalangasta vääntämällä, mikä ero on markkinoinnilla ja viestinnällä?
Vain asiallisia vastauksia, please.
Kommentit (6)
Markkinointi tarkoittaa toimenpiteitä, joilla yritys tai muu organisaatio pyrkii edistämään tuotteidensa tai palveluidensa myyntiä.
Viestintä eli vuorovaikutus voidaan ymmärtää sekä sanomien vaihdannaksi että merkitysten tuottamiseksi.
Lähde: Wikipedia
Varmaaan kielitaidosssa ja logistiiikassa.
Ei ole tarpeeksi paksua ja hidasta rautalankaa käsillä. Silti yritän:
Markkinointi myy jotakin. Viestintä on tiedon siirtoa.
Markkinointi on muutakin kuin viestintää ja sitten on muutakin kuin markkinointiviestintää.
Vierailija kirjoitti:
Varmaaan kielitaidosssa ja logistiiikassa.
Ja vähäään miettiä sitääkin että milllainen mainontaa missäkin aukeaa. Ettttä ei se suomalaainen huumorikaaan enää kun vähän ollaan taas erilaisten kavereitten kanssa tekemisisssä niin ei se vältttämäti niiissä kinkereissä nauurata se on silloin omituista ja aika yksiinäistäkin.
Sama kuin appelsiinilla ja omenalla. Molemmat ovat hedelmiä.