Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömillä rahastus...

Vierailija
23.07.2018 |

https://blogit.apu.fi/uuninpankkopoikasakutimonen/

Hyvä blogin aihe taas tänään!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä harvinaisen selkosanainen kirjoittaja ja osaa tuoda hallituksemme m unailut ja suorastaan rkollisen toiminnan perfektisti esiin. Valtava lukijakunta.

Tietoisuus lisääntyy, eikä poisteta tekstejä kuten liberaaliglobal istivauviksella.

Vierailija
2/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mainoksia kiitos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän hallituksen tapana on tehdä suuria uudistuksia rysäyttämällä usean lain huonosti valmistellut uudistukset yhtenä pakettina lausunnolle ja heti perään päätettäväksi. Parasta aikaa lausunnolla on hallituksen esitys laeiksi julkisista rekrytointi- ja osaamispalveluista, alueiden kehittämisen ja kasvupalveluiden rahoittamisesta ja yksityisistä rekrytointipalveluista sekä eräiden niihin liittyvien lakien muuttamisesta.

Tämä hengästyttävä litania pitää sisällään omatoimisen työnhaun eli aktiivimalli kakkosen lisäksi työnvälityksen yksityistämisen. Tällä kertaa en puhu aktiivimalli kakkosesta, vaan keskityn tuohon yksityistämiseen. Te-toimistot lakkautetaan ja vastuu niiden tehtävien järjestämisestä siirretään maakunnille. Työnhakijoille maakunnan on tarjottava rekrytointipalveluja eli suunnilleen nykyisiä työnvälityspalveluja, ammatinvalinta- ja uraohjausta sekä nykyistä työvoimakoulutusta vastaavaa kasvupalvelukoulutusta..

jne

Vierailija
4/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta totta

Vierailija
5/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallituksen esitys työnvälitystoiminnan yksityistämisestä yhdessä aktiivimalli ykkösen ja tulevan kakkosen kanssa  tekee työttömistä pelkkiä yrityksille rahaa tuottavia pelinappuloita. Rahastus tapahtuu näin:

Työtön ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi yksityiselle työnvälitysfirmalle, jolle on ulkoistettu työnvälitys eli ne rekrytointipalvelut. Firmat ovat todennäköisesti samoja rekrytointi- ja vuokratyöfirmoja, jotka tähän asti ovat järjestäneet työttömille tarkoitettuja käsipäivä- ja hölynpölykursseja. Niillä on valmiit ja tuottoisiksi havaitut suhteet työvoimahallintoon.

Uhhuh .... kylläpä meillä on RÖYHKEÄ HALLITUS MENEILLÄÄN!!! KOSKA SE KAATUUKAAN???

Vierailija
6/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaja on hyvä ja pysyy siellä omalla uuninpankollaan vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritys arvioi palvelutarpeen, laatii työllistymissuunnitelman ja ohjaa palveluihin. Sattumalta sama yritys järjestää vaikkapa työllistymistä edistäviä kursseja, jotka se työllistymissuunnitelmassa arvioi työnhakijan työllistymisen kannalta tarpeellisiksi. Sitten työnhakija ohjataan näille kursseille karenssin uhalla.

Sattumalta samalla työnvälitystä hoitavalla rekrytointifirmalla on tarjolla nollatuntisopimuksia ja vähäisten työtuntien osa-aikaisuuksia. Niitä tarjotaan tietenkin asiakkaiksi annetuille työttömille. Näistä ”työpaikoista” ei voi kieltäytyä saamatta karenssia.

Näin saadaan työttömyysluvut kauniimmiksi, vaikka kukaan ei saa oikeaa työpaikkaa. Kurssilla, nollatuntisopimuksella tai muutaman tunnin osa-aikaisuudella oleva ei ole virallisesti työtön, vaikka käytännössä sitä onkin. Välitysfirma tekee tulosta, kun valtio maksaa sille tulospalkkiota onnistuneesta työllistämisestä.

Lainaa blgista

Vierailija
8/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiteksti perusteluineen on malliesimerkki kelvottomasta lainvalmistelusta. Siinä annetaan maakunnille velvollisuus järjestää palvelut, mutta itse palvelujen sisällöstä ei puhuta mitään. Työ- ja elinkeinotoimiston korvaavilla palveluilla ei ole edes nimeä, saati että olisi säädetty palvelupisteiden lukumäärästä, sijainnista tai aukioloajoista. Työtön ei lakitekstin perusteella voi mitenkään tietää edes sitä, minne hänen on ilmoittauduttava työttömäksi työnhakijaksi. Kaikki käytännön asiat jätetään maakuntien vastuulle, kuten tämä hallituksen tapana on.

Edes niitä maakuntia ei ole olemassakaan. On vain maakuntien väliaikaishallintoa, jolta puuttuu kokonaan lainsäädännöllinen pohja ja toimivalta. Kun koko sote- ja maakuntauudistus lykkääntyy ainakin vuodella, niin onneksi tämäkin lainvalmistelun kukkanen viivästyy niiden mukana. Parasta olisi, jos koko maakuntauudistus haudattaisiin mahdollisimman syvälle.

Lakiteksti asiasta  .....

Järkyttävää touhua!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisi, että jokainen työtön lukisi sen lakiesityksen ja vertaisi sitä tähän tekstiin. Silloin työtön huomaisi, että Saku on oikonut lakiesitystä oman maailmankatsomuksensa mukaiseksi.

Lakiesityksen mukaan työtön EI ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi yksityiselle firmalle. Jo nyt asiakas itse arvioi oman palvelutarpeensa, ei siihen tarvita yksityistä firmaa samaa asiaa tekemään (lakitekstissä sanotaan, että maakunnan tai palveluntarjoajan on tehtävä ko. arvio, käytännössä maakunta ainoastaan tarkistaa, että arvio on tehty,koska toki luotetaan, että työtön tekee sen itse parhaiten ja työllistyminen mielessään).

Tähän asti työttömät ovat itkeneet, että eivät saa palvelua. Vuodenvaihteen jälkeen saavat, yhteydenottoja voi olla viikossa useita. Ongelmaksi tulee se, että viestiketjun perusteella työtön ei nyt haluakaan keskustella urasuunnitelmistaan tai osoittaa työnhakuosaamistaan, työtön haluaa, että se tähän asti tehottomaksi haukuttu te-toimisto tarjoaa viranomaispalvelujaan.

Saku olisi voinut lukea myös lain perustelut. Siellä kerrotaan aika selkeästi, että viranomaistehtävä ei katoa minnekään, sanktiot antaa maakunta/te-toimisto/viranomainen, ei yksityinen palveluntuottaja.

Lisäksi Saku unohtaa, että valmennuksessa, työvoimakoulutuksessa jne. on ihan virallisestit työtön, saa työttömyysetuutta ja kulukorvausta.

Vierailija
10/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakunblogista kirjoitti:

Lakiteksti perusteluineen on malliesimerkki kelvottomasta lainvalmistelusta. Siinä annetaan maakunnille velvollisuus järjestää palvelut, mutta itse palvelujen sisällöstä ei puhuta mitään. Työ- ja elinkeinotoimiston korvaavilla palveluilla ei ole edes nimeä, saati että olisi säädetty palvelupisteiden lukumäärästä, sijainnista tai aukioloajoista. Työtön ei lakitekstin perusteella voi mitenkään tietää edes sitä, minne hänen on ilmoittauduttava työttömäksi työnhakijaksi. Kaikki käytännön asiat jätetään maakuntien vastuulle, kuten tämä hallituksen tapana on.

Edes niitä maakuntia ei ole olemassakaan. On vain maakuntien väliaikaishallintoa, jolta puuttuu kokonaan lainsäädännöllinen pohja ja toimivalta. Kun koko sote- ja maakuntauudistus lykkääntyy ainakin vuodella, niin onneksi tämäkin lainvalmistelun kukkanen viivästyy niiden mukana. Parasta olisi, jos koko maakuntauudistus haudattaisiin mahdollisimman syvälle.

Lakiteksti asiasta  .....

Järkyttävää touhua!!!

Kirjoititko tosissasi? Lakimuutos tulee vuodenvaihteessa, vaikka uudistukset siirtyvät. Ei siinä mitään maakuntaa tarvita, että voidaan tehostaa te-toimistojen toimintaa ja siirtää esim. Uudenmaan koko ammatinvalinnanohjaus yksityiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhhuh mikä hallitus meillä. syksy tulee, hallitus kaatuu myrskyjen mukana. jesssss.

Vierailija
12/12 |
23.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

syksy saa, hallitus ei!