Sopiva korvaus perutusta hotellista
Mikä olisi mielestäsi sopiva korvaus jos matkan alkaessa varaamasi hotelli onkin peruttu? Meillä oli vuodenvaihteessa tehty varaus yhdeksi yöksi hotelliin Tallinnaan. Kun lähdimme, tulostin varausvahvistuksen mukaan ja samalla siihen päivittyi teksti että varaus on peruttu. Mitään ilmoitusta ei aiemmin ollut tullut. Asiaa on nyt selvitetty kuluttajaneuvonnan kautta sen verran että syy on varausjärjestelmän eikä hotellin. Nyt minun tarvitsisi miettiä mikä on kohtuullinen korvaus siitä että olimme tuon yhden yön ilman hotellia. Kuluja siitä ei aiheutunut, mutta mielipahaa kyllä. Asiallisia vastauksia kiitos.
Kommentit (20)
Mistä päättelet että saat korvauksia mielipahasta?
En päättele mitään. Reklamaation teen ja toki voin ja kannattaakin vaatia korvausta. Vietin koko yön ulkomailla vaeltelemalla pitkin katuja, en päässyt suihkuun yms. Jos jollain on kokemusta vastaavasta niin olisi kiva kuulla.
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet että saat korvauksia mielipahasta?
Sinäkö vain mutisematta hyväksyisit tilanteen?
Nolla euroa on korvaus. Luepa varausehdot, varausivustoilla ei ole mitään vastuuta mistään.
Et ole tosissasi? Et osannut mennä mihinkään toiseen hotelliin? En hetkeäkään usko että kaikki hotellit olisi olleet niin täynnä ettette olisi päässeet muualle kuin kadulle.
Jos olisit varannut jonkin toisen hotellihuoneen peruuntuneen sijaan, niin minusta kohtuullinen korvaus olisi hintaero uuteen huoneeseen (jos se oli kalliimpi) + mahdolliset ylimääräiset matkakulut (jos uuteen oli pitempi matka). Eikö Tallinnassa ollut enää yhtään hotellihuonetta vapaana siinä vaiheessa, kun tieto peruutuksesta tuli? Jos ei ollut, niin minusta 100 euroa / henkilö olisi kohtuullinen korvaus ulkona vietytystä yöstä.
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi? Et osannut mennä mihinkään toiseen hotelliin? En hetkeäkään usko että kaikki hotellit olisi olleet niin täynnä ettette olisi päässeet muualle kuin kadulle.
Yhtään sopivan hintaluokan hotellia ei tosiaan ollut vapaana. Jos on mennyt ihan ohi niin koko Tallinna on aivan täynnä ja tuona päivänä oli pelkästään suomalaisia 13000 katsomassa Guns n' Rosesia siellä.
Vapaat hotellit olivat 700 eurosta ylöspäin
Sitä korvausta olis kannattanut vaatia silloin kun tilanne oli päällä.
Yleensä jos hotelli on täynnä, niin korvaavat yön toisessa hotellissa.
Nyt varmaan jälkikäteen voit saada yhden ilmaisen yön hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole tosissasi? Et osannut mennä mihinkään toiseen hotelliin? En hetkeäkään usko että kaikki hotellit olisi olleet niin täynnä ettette olisi päässeet muualle kuin kadulle.
Yhtään sopivan hintaluokan hotellia ei tosiaan ollut vapaana. Jos on mennyt ihan ohi niin koko Tallinna on aivan täynnä ja tuona päivänä oli pelkästään suomalaisia 13000 katsomassa Guns n' Rosesia siellä.
Missä sanottiin että olitte siellä ko. ajankohtana? Meni kyllä ohi.
Oliko mikä hotelli kyseessä? Meillä nimittäin sama tilanne.
Kannattaa olla tarkkana noiden varausten kanssa. Monesti varsinkin kaikkein halvimmilla hinnoilla varattu huone on maksettava tiettyyn päivään mennessä tai muuten varaus raukeaa ilman erillistä ilmoitusta.
Käytän Bookingia kotimaassa ja ulkomailla ja aina on huone ollut varattuna vaikka maksan paikanpäällä. Mikä varausfirma on kyseessä?
Hotellit Tallinnassa ei maksa juuri mitään, niin miksi tuosta nyt tarvitsisi alkaa reuhkaamaan mitään korvauksia?? Anna olla.
Sellainen pieni yksityinen hotelli hieman syrjemmässä keskustasta. Ilmoitan nimen kunhan asia selviää, etteivät saa suotta huonoa mainetta.
On se kyllä kun asiallisia vastauksia pyytää niin puolet on pelkkää vittuilua. Noh, ehkä ei pitäisi täällä mitään edes kysellä kun tää on aina tätä.
Liity hotellien kanta-asiakas klubeihin, niin säästyt näiltä ongelmilta. Suora varaus ohittaa ristiriitatilanteessa välittäjän kautta varatun, koska hotellille jää siitä enemmän rahaa. Ja yleensä peruutusoikeus parempi.
No mä nyt en vaan käsitä, taidan olla tyhmä. Te lähditte matkaan tietäen että varaus on peruttu? Miksi ette vaatineet varaussivustolta uutta hotellia siinä kohdassa?
Älkää varatko minkään varausfirman kautta vaan suoraan...
Itse teen niin, että maksan hotellin jo varausvaiheessa. Tällöin varausta ei voi perua ja hotellin vastuulla on järjestää joko huone jostain muualta tai rahan palautus. Kohtuullinen korvauspyyntö tuossa kohtaa on mielestäni huoneen hinta ja muut tilanteesta mahdollisesti aiheutuneet kulut.
Lisään vielä että yritys jonka kautta varaus on tehty syyttää asiasta hotellia ja hotelli taas varaussivustoa.