Mikä on moottoripyörän lohko?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Lohko on moottorin osa, jossa mäntä sijaitsee.
Se on sylinteri. Moottoripyörässä lohko on se sylinterien alapuolinen osa, jossa sijaitsee kampiakseli, kytkin ja vaihteisto. Autoissa lohko on metallimöykky, jossa on sylinterit, kiertokanget ja kampiakseli...
Mikä mahtaa olla lohkon virallinen nimi? Pitäisi koettaa metsästä ulkolaisista nettikaupoista...
Vierailija kirjoitti:
Se on sylinteri. Moottoripyörässä lohko on se sylinterien alapuolinen osa, jossa sijaitsee kampiakseli, kytkin ja vaihteisto. Autoissa lohko on metallimöykky, jossa on sylinterit, kiertokanget ja kampiakseli...
Siinä on paras vastaus aiheen aloittajalle. Juuri tuo selittää hyvin sanojen "sylinteri" ja "lohko" väliset erot
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla lohkon virallinen nimi? Pitäisi koettaa metsästä ulkolaisista nettikaupoista...
Muistaakseni englanniksi vastaava sana on "Cranckcase".
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla lohkon virallinen nimi? Pitäisi koettaa metsästä ulkolaisista nettikaupoista...
Lohkon voi vielä yrittää korjata, mahtaako se teini edes tajuta mitä tekee ja puhuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sylinteri. Moottoripyörässä lohko on se sylinterien alapuolinen osa, jossa sijaitsee kampiakseli, kytkin ja vaihteisto. Autoissa lohko on metallimöykky, jossa on sylinterit, kiertokanget ja kampiakseli...
Siinä on paras vastaus aiheen aloittajalle. Juuri tuo selittää hyvin sanojen "sylinteri" ja "lohko" väliset erot
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla lohkon virallinen nimi? Pitäisi koettaa metsästä ulkolaisista nettikaupoista...
Muistaakseni englanniksi vastaava sana on "Cranckcase".
Kiitos, tällä sanalla löytyy oikeannäköistä osaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä mahtaa olla lohkon virallinen nimi? Pitäisi koettaa metsästä ulkolaisista nettikaupoista...
Lohkon voi vielä yrittää korjata, mahtaako se teini edes tajuta mitä tekee ja puhuu
Tämä moottoripyörä on ihan korjaamolla, mutta korjaaja kertoi, että lohkon hitsaaminen on turvallisuusriski. Uusia osia on tähän vanhaan malliin vaikea saada, pitää kääntää kaikki kivet nyt että saadaan kulkupeli kuntoon.
Jos on puhuttu turvallisuusriskistä korjaamiseen liittyen, on kysymyksessä todennäköisesti jokin moottorin kiinnityspisteen lohkeaminen?
Tässä tapauksessa siihen ei kannata etsiä uutena sitä rikkinäistä osaa, vaan etsiä purkamoilta kokonainen moottori, tai ainakin moottorin alakerta.
Tuollaiset kunnossa olevat maksavat tyypillisesti 100-300€ olettaen kyseessä olevan 125cc moottoripyörän? Uusi "lohkonpuolikas" maksaa todennäköisesti enemmän.
Moottorilohkon puolikkaan vaihtaminen edellyttää sen purkamista täysin osiin ja kokoamisvaiheessa ei ole järkeä laittaa vanhoja tiivisteitä ja toisaalta sinne on järkevää vaihtaa myös vähänkin kuluneempia laakereita.
Työmäärä on kohtalaisen suuri ja jos ei pysty itse tekemään, väitän kustannusten nousevan +-1000€ väkisin, kun taas moottorin tai sen puolikkaan vaihto on noin tunnin työ.
Mikä se malli on?
Vierailija kirjoitti:
Jos on puhuttu turvallisuusriskistä korjaamiseen liittyen, on kysymyksessä todennäköisesti jokin moottorin kiinnityspisteen lohkeaminen?
Tässä tapauksessa siihen ei kannata etsiä uutena sitä rikkinäistä osaa, vaan etsiä purkamoilta kokonainen moottori, tai ainakin moottorin alakerta.
Tuollaiset kunnossa olevat maksavat tyypillisesti 100-300€ olettaen kyseessä olevan 125cc moottoripyörän? Uusi "lohkonpuolikas" maksaa todennäköisesti enemmän.Moottorilohkon puolikkaan vaihtaminen edellyttää sen purkamista täysin osiin ja kokoamisvaiheessa ei ole järkeä laittaa vanhoja tiivisteitä ja toisaalta sinne on järkevää vaihtaa myös vähänkin kuluneempia laakereita.
Työmäärä on kohtalaisen suuri ja jos ei pysty itse tekemään, väitän kustannusten nousevan +-1000€ väkisin, kun taas moottorin tai sen puolikkaan vaihto on noin tunnin työ.Mikä se malli on?
Husqvarna wr 125
Lohko on moottorin osa, jossa mäntä sijaitsee.