Osallistutko tähän S-ryhmän tutkimukseen? Luovutatko ostotietosi?
Haluatko olla mukana omilla ostotiedoillasi hankkeessa?
Luovutetut tiedot sisältävät:
- tiedot omista päivittäistavaraostoistani S-ryhmän ruokakaupoista ajalta 1.9.2016 - 31.12.2018 tuoteryhmätasolla (siis esim. rasiamargariini, pilkotut juurekset, kaurasämpylät, naudan jauheliha, maustettu perusjogurtti, mehujää, korkeintaan 4,7 prosenttinen vaalea lagerolut sekä miedot, maustamattomat, keskihintaiset savukkeet) ja lisäksi kasviproteiinituotteiden osalta (esimerkiksi Nyhtökaura, Härkis, Jalotofu) ostotiedot tuotetasoisena.
- tuotteiden pakkauskoon
- oston ajankohdan ja myymälän
- taustatiedoksi tiedot syntymävuodestani, sukupuolestani ja postinumerostani
- tiedon siitä, kuulunko itse tai perheenjäseneni S-ryhmän henkilökuntaan
- suhdeluvun, joka kertoo, kuinka suuri osuus kotitalouden kokonaisostoista kortillani tehtiin
Suostumuksen antaneen tiedot toimitetaan tutkimusryhmälle juoksevalla numerolla merkittynä niin, ettei niistä suoraan pysty päättelemään asiakkaan henkilöllisyyttä. Tutkimuksen suorittavat yliopistot vastaavat tutkimuksesta muodostuvan aineiston lainmukaisesta käsittelystä.
Hankkeeseen osallistuminen on täysin vapaaehtoista eikä osallistumatta jättäminen vaikuta asiakasomistajan asemaan millään tavalla.
Kommentit (12)
Saako siitä taas jonkun kälysen fazerin suklaalevyn?
Vierailija kirjoitti:
Saako siitä taas jonkun kälysen fazerin suklaalevyn?
Ei mitään korvausta.
Sähköpostiin tuli kysely.
0 Annan suostumukseni ja luovutan omat ostotietoni S-ryhmän asiakasomistaja- ja
asiakasrekisteristä tutkimusryhmän käyttöön
0 En anna suostumusta luovuttaa ostotietojani tutkimusrymän käyttöön
Olihan siinä palkintoina muistaakseni 50 euron muutama lahjakortti. En todella vastaa tollasiin kyselyihin.
Minulle asia olisi ainakin ihan se ja sama, joten voisin osallistuakin.
""Kansainvälisestikin ainutlaatuinen mahdollisuus" – S-ryhmä tarjoaa vapaaehtoisten ostodataa yliopistojen käyttöön"
https://www.marmai.fi/uutiset/kansainvalisestikin-ainutlaatuinen-mahdol…
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes pyydetty. :DDD
Linkkiä?
Ja eiköhän nuo tiedot ole kaivettu sieltä jo vuosia? Uusi tietosuojalaki vaan vaatii verhoamaan sen nyt vapaaehtoiseksi tutkimukseen osallistumiseksi.
Miksei samaa tulosta muuten saada vain tutkimalla kokonaismääriä ja jakamalla keskimäärin kuluttajien kesken? Miksi pitää saada yksilöityä, hyvin tarkkaa tietoa yksilöistä? Kas kun eivät tule tonkimaan roskistani. Sieltä selviäisi myös uskottomuuteni: käyn muissakin kaupoissa!
Kyllä Osulan väki tietää, etten osta koskaan kaljaa...
Tietosuojalaki ei ole vielä astunut voimaan, tarkoitat varmaan EU:n tietosuoja-asetusta?
Ehdottamasi tutkimustapa on ihan hyvä silloin kun tutkitaan, että mitä kaupasta ostetaan. Mutta kyllähän kaupat tämän jo tietävät. Eiköhän tällä tutkimuksella haeta tarkempia tuloksia eli esim. millaisia tuotteita 25-vuotiaat sinkut ostavat viikonloppuna ja tulosten perusteella kaupat voivat sitten optimoida varastojaan, mainontaansa ja hinnoitteluaan.
Ja nyt puhutaan sellaista tietomassoista, että siellä ei oikeasti ketään kiinnosta sun kaljaostokset saati tiedot sun roskista. Näissä tutkimuksissa käytetään tilastoja ja silloin yksittäiset asiakkaat ja ostokset ovat vain bittejä tutkijan koneella. Tiedotteessa sanottiin, että S-ryhmä käsittelee aineiston siten, ettei siitä voidan tunnistaa yksittäistä henkilöä tai taloutta ja ei sitä tutkijaa tosiaan myöskään pätkääkään kiinnosta mitä kaljaa Mervi osti viime perjantaina.
Vierailija kirjoitti:
En osallistu!
Sitten et voi voittaa! Joten älä myöhemmin valita.
Yleensä tykkään osallistua kaikenlaisiin seurantatutkimuksiin yms. Ja vastailen huvikseni aina kaikenmaailman gallupeihin. Mutta tähän en halunnut mukaan. En pidä ajatuksesta, että joku tietää ostoskäyttäytymiseni. Vaikka sinällään siinä ei mitään vikaa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tykkään osallistua kaikenlaisiin seurantatutkimuksiin yms. Ja vastailen huvikseni aina kaikenmaailman gallupeihin. Mutta tähän en halunnut mukaan. En pidä ajatuksesta, että joku tietää ostoskäyttäytymiseni. Vaikka sinällään siinä ei mitään vikaa olekaan.
Kaikkein parasta on vastata gallupeihin aivan puuta heinää. :D
Ei ole edes pyydetty. :DDD
Linkkiä?
Ja eiköhän nuo tiedot ole kaivettu sieltä jo vuosia? Uusi tietosuojalaki vaan vaatii verhoamaan sen nyt vapaaehtoiseksi tutkimukseen osallistumiseksi.
Miksei samaa tulosta muuten saada vain tutkimalla kokonaismääriä ja jakamalla keskimäärin kuluttajien kesken? Miksi pitää saada yksilöityä, hyvin tarkkaa tietoa yksilöistä? Kas kun eivät tule tonkimaan roskistani. Sieltä selviäisi myös uskottomuuteni: käyn muissakin kaupoissa!
Kyllä Osulan väki tietää, etten osta koskaan kaljaa...