Ei enää työmatkakuluja. 6 km työmatka jatkossa pyöräillen.
Pienistä puroista kun säästää, niin vuositasolla puhutaan tuhansistakin euroista. Yksi hyvä säästökohde mun
kohdalla oli työmatkat. Autolla kulkeminen on kalleinta, mutta kyllä julkisen liikenteen lipussakin säästää satoja euroja vuodessa, kun hoitaa työmatkat pyöräillen. Nykyään kun kaikki kallistuu niin keinoja säästää kyllä löytyy.
Kommentit (24)
Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)
Vierailija kirjoitti:
Niin tietenkin. Kuinka vaan haluaa vaikeuttaa elämäänsä. Omasta autosta en luovu koskaan.
En minäkään autosta luovu, mutta en käytä sitä työmatkoihin kun 6 km hoituu 20 minuutissa pyörällä.
Vierailija kirjoitti:
Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)
Heh joo no sit suhteellisuudentaju kannattaa myös pitää mukana eli säästämisessä kannattaa miettiä myös sitä mikä on kannattavaa. :D Ei säästämisellä elämää kannata hankaloittaa.
Pyöräilin entisessä työpaikassani 5 km suuntaansa. Tykkäsin, kun sai samalla kuntoilun työmatkan ohessa. Minulla ei ole ajokorttia ollenkaan. Kaatosateessa myrskytuulella joskus harmitti, samoin talvella auraamattomilla teillä puskea eteenpäin hangessa. Muuten nautin aamu- ja iltapäivälenkeistäni. Suosittelen muillekin.
Vierailija kirjoitti:
Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)
Fillari on ihme vehje.
Sen huollattaminen ulkopuolisessa liikkeessä on melkein kalliimpaa kuin auton huollattaminen, jos siis puhutaan ihan vuosihuolloista eikä korjauksista.
Näin ainakin pk seudulla.
Ukko35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)
Fillari on ihme vehje.
Sen huollattaminen ulkopuolisessa liikkeessä on melkein kalliimpaa kuin auton huollattaminen, jos siis puhutaan ihan vuosihuolloista eikä korjauksista.Näin ainakin pk seudulla.
Fillarin huolto ei nyt mitään kummoista tietämystä vaadi. Jos ei osaa niin kannattaa opetella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tietenkin. Kuinka vaan haluaa vaikeuttaa elämäänsä. Omasta autosta en luovu koskaan.
En minäkään autosta luovu, mutta en käytä sitä työmatkoihin kun 6 km hoituu 20 minuutissa pyörällä.
Maksat autosta, jota et käytä. Mahtavaa säästämistä. Haloo hei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tietenkin. Kuinka vaan haluaa vaikeuttaa elämäänsä. Omasta autosta en luovu koskaan.
En minäkään autosta luovu, mutta en käytä sitä työmatkoihin kun 6 km hoituu 20 minuutissa pyörällä.
Maksat autosta, jota et käytä. Mahtavaa säästämistä. Haloo hei!
Käytän paljonkin mutta en työmatkoihin. Paitsi erittäin huonolla säällä tietty meen autolla.
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)
Fillari on ihme vehje.
Sen huollattaminen ulkopuolisessa liikkeessä on melkein kalliimpaa kuin auton huollattaminen, jos siis puhutaan ihan vuosihuolloista eikä korjauksista.Näin ainakin pk seudulla.
Fillarin huolto ei nyt mitään kummoista tietämystä vaadi. Jos ei osaa niin kannattaa opetella.
Pinnojen rihtaaminen, vaihteiden säätö, rataspakan vaihto ja keskiön vaihto ovat sellaisia juttuja joita minä en ainakaan ole vielä oppinut vaikka olen fillaroinut työmatkani jo 80-luvun puolivälistä lähtien. Enkä pidä ketjujen vaihtamisestakaan. Renkaat paikkaan ja vaihdan itse, samoin öljyän ketujut ym. sekä ilmaan jarrut, mutta muuten joudun turvautumaan ulkopuoliseen apuun. Kaksi- kolmesataa euroa menee vuodessa työmatkapyöräilyn kuluihin, kun ei laske varusteita.
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)
Fillari on ihme vehje.
Sen huollattaminen ulkopuolisessa liikkeessä on melkein kalliimpaa kuin auton huollattaminen, jos siis puhutaan ihan vuosihuolloista eikä korjauksista.Näin ainakin pk seudulla.
Fillarin huolto ei nyt mitään kummoista tietämystä vaadi. Jos ei osaa niin kannattaa opetella.
Ei varmaankaan, jos puhutaan jostain Joposta mikä ei tarvii kuin rasvaa rattaisiin ja ilmaa renkaisiin.
Kunnollinen työmatkafillari on karvan verran eri asia, eihän sellaisella sukkahousuhomppelin unelmalla aja metriäkään jos vaihdelaatikko ja hydrauliikka ei ole synkronissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)
Fillari on ihme vehje.
Sen huollattaminen ulkopuolisessa liikkeessä on melkein kalliimpaa kuin auton huollattaminen, jos siis puhutaan ihan vuosihuolloista eikä korjauksista.Näin ainakin pk seudulla.
Fillarin huolto ei nyt mitään kummoista tietämystä vaadi. Jos ei osaa niin kannattaa opetella.
Pinnojen rihtaaminen, vaihteiden säätö, rataspakan vaihto ja keskiön vaihto ovat sellaisia juttuja joita minä en ainakaan ole vielä oppinut vaikka olen fillaroinut työmatkani jo 80-luvun puolivälistä lähtien. Enkä pidä ketjujen vaihtamisestakaan. Renkaat paikkaan ja vaihdan itse, samoin öljyän ketujut ym. sekä ilmaan jarrut, mutta muuten joudun turvautumaan ulkopuoliseen apuun. Kaksi- kolmesataa euroa menee vuodessa työmatkapyöräilyn kuluihin, kun ei laske varusteita.
Vaihtoehtona on käyttää kaupunkipyöriä 30 euroa per kausi. Eipä tarvitse huolehtia huolloistakaan. Vähän hitaammin niillä pääsee, mut ajavat asiansa.
Mites skootteri? Käytän skootteria usein ulkomailla ja eivät syö juuri mitään eli melkein ilmaisia ajella. Suomessa vaan skootterilla ajaminen on vähän ongelmallista kun pyöräteillä niillä ei saa ajaa ja autoteillä ovat autoilijoiden tiellä ku nopeusrajoitukset ovat niin alahaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)
Fillari on ihme vehje.
Sen huollattaminen ulkopuolisessa liikkeessä on melkein kalliimpaa kuin auton huollattaminen, jos siis puhutaan ihan vuosihuolloista eikä korjauksista.Näin ainakin pk seudulla.
Fillarin huolto ei nyt mitään kummoista tietämystä vaadi. Jos ei osaa niin kannattaa opetella.
Pinnojen rihtaaminen, vaihteiden säätö, rataspakan vaihto ja keskiön vaihto ovat sellaisia juttuja joita minä en ainakaan ole vielä oppinut vaikka olen fillaroinut työmatkani jo 80-luvun puolivälistä lähtien. Enkä pidä ketjujen vaihtamisestakaan. Renkaat paikkaan ja vaihdan itse, samoin öljyän ketujut ym. sekä ilmaan jarrut, mutta muuten joudun turvautumaan ulkopuoliseen apuun. Kaksi- kolmesataa euroa menee vuodessa työmatkapyöräilyn kuluihin, kun ei laske varusteita.
Mulla on 10 vuotta sitten käytettynä ostettu kolmevaihteinen Tähtipyörä. Se on kerran huollettu liikkeessä, oli joku isompi vika, tästää 7 vuotta aikaa. Maksoi alle 100€. Muuten ei ole tehty muuta kuin renkaita vaihdettu ja ketjuja öljytty. Hyvin polkee! Noista kertomistasi jutuista en ole ikinä kuullutkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)
Fillari on ihme vehje.
Sen huollattaminen ulkopuolisessa liikkeessä on melkein kalliimpaa kuin auton huollattaminen, jos siis puhutaan ihan vuosihuolloista eikä korjauksista.Näin ainakin pk seudulla.
Fillarin huolto ei nyt mitään kummoista tietämystä vaadi. Jos ei osaa niin kannattaa opetella.
Pinnojen rihtaaminen, vaihteiden säätö, rataspakan vaihto ja keskiön vaihto ovat sellaisia juttuja joita minä en ainakaan ole vielä oppinut vaikka olen fillaroinut työmatkani jo 80-luvun puolivälistä lähtien. Enkä pidä ketjujen vaihtamisestakaan. Renkaat paikkaan ja vaihdan itse, samoin öljyän ketujut ym. sekä ilmaan jarrut, mutta muuten joudun turvautumaan ulkopuoliseen apuun. Kaksi- kolmesataa euroa menee vuodessa työmatkapyöräilyn kuluihin, kun ei laske varusteita.
Vaihtoehtona on käyttää kaupunkipyöriä 30 euroa per kausi. Eipä tarvitse huolehtia huolloistakaan. Vähän hitaammin niillä pääsee, mut ajavat asiansa.
Niin, jos on niin onnellisessa asemassa että on kaupunkipyörätellinki oven edessä sekä kotona että työpaikalla. Muistelisin myös että kaupunkipyörän maksimi käyttöaika on puoli tuntia, minun työmatkani on yli 20 kilometriä ja aikaa menee tunti, eli tarvitaan ainakin yksi varikkokäynti per matka.
Vierailija kirjoitti:
Mites skootteri? Käytän skootteria usein ulkomailla ja eivät syö juuri mitään eli melkein ilmaisia ajella. Suomessa vaan skootterilla ajaminen on vähän ongelmallista kun pyöräteillä niillä ei saa ajaa ja autoteillä ovat autoilijoiden tiellä ku nopeusrajoitukset ovat niin alahaiset.
Osalla pyöräteistä saa kyllä ajaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)
Fillari on ihme vehje.
Sen huollattaminen ulkopuolisessa liikkeessä on melkein kalliimpaa kuin auton huollattaminen, jos siis puhutaan ihan vuosihuolloista eikä korjauksista.Näin ainakin pk seudulla.
Fillarin huolto ei nyt mitään kummoista tietämystä vaadi. Jos ei osaa niin kannattaa opetella.
Pinnojen rihtaaminen, vaihteiden säätö, rataspakan vaihto ja keskiön vaihto ovat sellaisia juttuja joita minä en ainakaan ole vielä oppinut vaikka olen fillaroinut työmatkani jo 80-luvun puolivälistä lähtien. Enkä pidä ketjujen vaihtamisestakaan. Renkaat paikkaan ja vaihdan itse, samoin öljyän ketujut ym. sekä ilmaan jarrut, mutta muuten joudun turvautumaan ulkopuoliseen apuun. Kaksi- kolmesataa euroa menee vuodessa työmatkapyöräilyn kuluihin, kun ei laske varusteita.
Mulla on 10 vuotta sitten käytettynä ostettu kolmevaihteinen Tähtipyörä. Se on kerran huollettu liikkeessä, oli joku isompi vika, tästää 7 vuotta aikaa. Maksoi alle 100€. Muuten ei ole tehty muuta kuin renkaita vaihdettu ja ketjuja öljytty. Hyvin polkee! Noista kertomistasi jutuista en ole ikinä kuullutkaan
Sama. Mun pyörän huolto on sitä, että pumppaan renkaisiin ilmaa ja joskus rasvaan ketjut. Aika harvoin mitään osaa pitää vaihtaa.
Ukko35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)
Fillari on ihme vehje.
Sen huollattaminen ulkopuolisessa liikkeessä on melkein kalliimpaa kuin auton huollattaminen, jos siis puhutaan ihan vuosihuolloista eikä korjauksista.Näin ainakin pk seudulla.
Mun pyörän täyshuolto liikkeessä maksoi 60 euroa, en usko että samalla hinnalla autoon saa edes wunderbaumin vaihtoa. Toki tämä ei ollut pk-seudulla, ehkä siellä hinta olisi ollut 600 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)
Fillari on ihme vehje.
Sen huollattaminen ulkopuolisessa liikkeessä on melkein kalliimpaa kuin auton huollattaminen, jos siis puhutaan ihan vuosihuolloista eikä korjauksista.Näin ainakin pk seudulla.
Mun pyörän täyshuolto liikkeessä maksoi 60 euroa, en usko että samalla hinnalla autoon saa edes wunderbaumin vaihtoa. Toki tämä ei ollut pk-seudulla, ehkä siellä hinta olisi ollut 600 euroa.
Monesti hinta määräytyy vaihteiden mukaan.
Mulla 27 vaihteinen hybridi ja huolto 89e.
Itse pyörä maksoi tarjouksessa 200e jokunen vuosi sitten kuin vähän kyllä tuntuu kalliilta tuo huolto... Ja täällä pohjanmaan pikkupitäjässä asustelen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukko35 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko edulliseksi tulee, jos itse huollat pyöräsi. Jos ulkopuolisella, niin muutama satanen vuodessa menee huoltoon. Toisaalta säästät kuntoilukustannuksissa. Myös vesimaksuissa säästää, kun peseytyy vasta töissä ;)
Fillari on ihme vehje.
Sen huollattaminen ulkopuolisessa liikkeessä on melkein kalliimpaa kuin auton huollattaminen, jos siis puhutaan ihan vuosihuolloista eikä korjauksista.Näin ainakin pk seudulla.
Fillarin huolto ei nyt mitään kummoista tietämystä vaadi. Jos ei osaa niin kannattaa opetella.
Pinnojen rihtaaminen, vaihteiden säätö, rataspakan vaihto ja keskiön vaihto ovat sellaisia juttuja joita minä en ainakaan ole vielä oppinut vaikka olen fillaroinut työmatkani jo 80-luvun puolivälistä lähtien. Enkä pidä ketjujen vaihtamisestakaan. Renkaat paikkaan ja vaihdan itse, samoin öljyän ketujut ym. sekä ilmaan jarrut, mutta muuten joudun turvautumaan ulkopuoliseen apuun. Kaksi- kolmesataa euroa menee vuodessa työmatkapyöräilyn kuluihin, kun ei laske varusteita.
Mulla on 10 vuotta sitten käytettynä ostettu kolmevaihteinen Tähtipyörä. Se on kerran huollettu liikkeessä, oli joku isompi vika, tästää 7 vuotta aikaa. Maksoi alle 100€. Muuten ei ole tehty muuta kuin renkaita vaihdettu ja ketjuja öljytty. Hyvin polkee! Noista kertomistasi jutuista en ole ikinä kuullutkaan
Sama. Mun pyörän huolto on sitä, että pumppaan renkaisiin ilmaa ja joskus rasvaan ketjut. Aika harvoin mitään osaa pitää vaihtaa.
Jos on pidempi työmatka, niin fillarialla ajoa tulee niin paljon että osat kuluvat. Esimerkiksi minulla rataspakka pitää vaihtaa vuosittain, ainakin taakse, keskiö joka toinen vuosi, ketjut monta kertaa vuodessa, polkimet silloin tällöin, jarrupalat parin vuoden välein, jne. Huollon tarvetta lisäsi dramaattisesti se kun Hellsingissä alettiin suolata pyöräbaanoja talvisin. Ketjut pitää rasvata talvella melkein päivittäin tai ne ovat umpiruosteessa.
Niin tietenkin. Kuinka vaan haluaa vaikeuttaa elämäänsä. Omasta autosta en luovu koskaan.