Tappelu 16-vuotiaan kanssa, ymmärtääkö joku kevytmoottoripyöristä?
Haluaa kuulemma kaksitahtisen, mikään muu ei kelpaa. On katsonut itselleen jonkun vanhan "raadon" ja samalla hinnalla saisi melkein uuden nelitahtisen. Itse en ymmärrä näistä mitään muuta kuin että sitä vanhaa romua en halua nurkkiini. T. yh
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ne vanhat 2t vehkeet on suhteellisen varmasti yli 11kw tehoisia, joten virallisesti nuo eivät ole A1 ajoneuvoja.
No siinä varmaan onkin syy miksi tuollaisen haluaa, kulkee lujempaa. Hemmetin itsepäinen kaveri ja kauhea vääntö asiasta. Isänsäkin koetti puhua järkeä, mutta tapansa mukaan jätti sitten homman kuitenkin mun kontolle.
Niin siis mikä tässä on se kysymys?
No kaksitahtinen laite on käyttäjäystävällisempi ja siitä lähtee enemmän tehoa
Mun nyt 18-vuotias poikani sanoi, että ehdottomasti 2-tahti, jos poikasi ei ole mikään hulivili-tapaus... Liikahtaa kuulemma näppärämmin, mutta tosiaan hiukan järkeä sen kanssa tarvitaan.. 😊
2T mukavampi ajaa, kun kiihtyy kunnolla. Kevytmoottoripyörät on niin tehottomia, että 4T ostaminen on täyttä rahan tuhlausta. Mieluummin ajasin vaikka traktoria siinä vaiheessa.
2t Ehdottomasti, 4t kevarien ohi mopotkin ajaa.
2-tahtinen sitten kai pitänee ostaa, toivottavasti on hyvä yksilö.
En kyllä ikinä ostaisi kaksitahtirakkinetta.
Kaksitahtisten kevytmoottoripyörien suosio perustuu pitkälti tehoihin. Jos aikoo pitää pyörän tehot lain sallimissa rajoissa, kannattaa ostaa nelitahti.
Ei mitään moottoripyörää, hengenvaarallisia vehkeitä. Ostakoon itse omilla rahoillaan täysi-ikäisenä jos välttämättä pitää saada.
2-tahtinen savuaa, saastuttaa ja vaatteet haisee. Hyi!
Onko aikomus ajaa sillä yleisillä teillä? Siinä tapauksessa selvitä "raadon" rekisteriotteesta suurin teho, jos se on yli 11kW niin kevytmoottoripyöräkortti ei riitä ajamiseen.
Tiedot saa nykyään helposti netistä rekisteritunnuksella tai valmistenumerolla.
https://asiointi.trafi.fi/fi/web/asiointi/henkiloasiakkaat/tieliikenne/…
..
4-t kevari jää 2-t mopon jälkeen... on laiskoja...
Pitää vaa meteliä, savuttaa ja vanhoissa pitää tehdä sekotebensa. Toisaalta kertaa pura ja kokoa harjoitukset ja moni oppii niillä huollon ja muita kädentaitoja....
Älä vain osta nelitahtia! Juu kyllähän se kuluttaa vähemmän ja on hiukan halvempi ostohinnaltaan, mutta loppupeleissä tulee paljon kalliimmaksi. Useammalla sukulaisella ollut nelitahti kevareita ja valehtelematta vähintään joka toinen viikko oli jotakin korjattavaa/huollettavaa/näprättävää, jatkuvasti tukossa ja jää jalkoihin liikennevaloissa. Hyvin nopeasti kaikki ovatkin vaihtaneet kakstahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun nyt 18-vuotias poikani sanoi, että ehdottomasti 2-tahti, jos poikasi ei ole mikään hulivili-tapaus... Liikahtaa kuulemma näppärämmin, mutta tosiaan hiukan järkeä sen kanssa tarvitaan.. 😊
Se on tehojen suhteen ihan se ja sama montako tahtia kevarissa on, henki lähtee polkupyörälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Ne vanhat 2t vehkeet on suhteellisen varmasti yli 11kw tehoisia, joten virallisesti nuo eivät ole A1 ajoneuvoja.
Tai ainakin helpompi virittää.
Vierailija kirjoitti:
2T on luotettavampi, huollot halvemmat, kiihtyy paremmin
Äänekkäämpi se on ja saastuttavampi.
Mitään järkisyytä ostaa kadulla ajettavaksi 2-tahtikonetta.
Ne vanhat 2t vehkeet on suhteellisen varmasti yli 11kw tehoisia, joten virallisesti nuo eivät ole A1 ajoneuvoja.