Miksi mummopyörät ovat niin suosittuja?
Laitoin myyntiin vanhan mummopyörän ja sille olisi ollut ostajia pilvin pimein. Olisi pitänyt pyytää enemmän kuin 60e, näköjään. Mihin suosio perustuu?
Kommentit (25)
Mummopyörissä on mukava ajoasento. Nykyaikaiset pyörät on ihan roskaa. Mummopyörällä voi ajaa selkä suorassa ja satula on mukava.
Haluaisin itsellenikin mummopyörän...
Uutta pyörää ei kannata enää ostaa, kun se ei pysy pihassa kuin korkeintaan iltaan asti.
Vierailija kirjoitti:
Uutta pyörää ei kannata enää ostaa, kun se ei pysy pihassa kuin korkeintaan iltaan asti.
Oletko kuullut paikantimesta?
Ovat muodikkaita.
On niissä lisäksi miellyttävä ajoasento ja leveä satula. Sopivat kaupunkiajoon oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutta pyörää ei kannata enää ostaa, kun se ei pysy pihassa kuin korkeintaan iltaan asti.
Oletko kuullut paikantimesta?
No sehän lohduttaakin, että voi lähteä jäljittämään sitä varastettua fillaria jostain narkkarivarastolta... Eiköhän se ole ihan vain kivempi, ettei sitä omaa pyörää ylipäätään varasteta.
T. eri
Eivät hajoa helposti, kestää tuulet ja tuiskut, yleensä isot pyörät, niin matka joutuu.
Mulla on ”mummopyörä” juurikin pystyn ajoasennon vuoksi. Sporttisimmilla kyyrypyörillä ajaessa tulee selkä ja niska kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutta pyörää ei kannata enää ostaa, kun se ei pysy pihassa kuin korkeintaan iltaan asti.
Oletko kuullut paikantimesta?
No sehän lohduttaakin, että voi lähteä jäljittämään sitä varastettua fillaria jostain narkkarivarastolta... Eiköhän se ole ihan vain kivempi, ettei sitä omaa pyörää ylipäätään varasteta.
T. eri
No mulla on sellainen älypyörä, että saan halutessani siihen ajoneston. Minusta on mielenkiintoista seurata pyörän liikkeitä.
Kestäviä ja niissä on kelvollinen penkki eikä mikään anaalinhieronta satula. Hyvä sekin ettei niissä ole sitä muniensatutus tankoa. Evvk miksi niitä sanotaan mutta ovat ihan parhaita polkupyöriä.
Mummopyörällä pääsee kulkemaan kesät talvet.
Muutama vuosi sitten mulla oli välilevyn pullistuma, ja muun mallisilla pyörillä en pystynyt ajamaan, kun köyryselkäinen asento sattui niin paljon.
-pysty ajoasento sopii rentoon kaupunkiajoon normivaatteissa
-kevyt polkea joten pitemmätkin matkat taittuu
-yleensä 1 vaihde ja jalkajarru eli melko idioottivarma kulkine, mahdollisimman vähän rikkoutuvia osia ja nekin helppo huoltaa itse
-yksinkertainen ja klassinen ulkonäkö miellyttää monia
-ei ole kallis, joten ei erityisesti houkuta varkaita (niin paljon että nistit tai varasliigat vaivautuisivat murtamaan kunnon lukon) - eli ei samanlaista säilytysongelmaa kuin kalliimmissa pyörissä
Minä olen kyllä tyytyväinen mummomalliseen älypyörääni.
Mulla on niitä kaksi. Paljonkohan vois toisesta pyytää?
Nuorena kun harrastin kilpapyöräilyä, niin koulussa kävin ikivanhalla mummopyörällä. Matka ei ollut kuin vajaa pari kilsaa ja sisälsi mm polkuja, joten oli siihen tarkoitukseen oikein passeli, eikä tarvinut pelätä varastamista.
Pyörä oli oikeastikin mummoni vanha ja jo parhaat päivänsä nähnyt, eli siis todellakin aito mummopyörä, mutta mukavasti silläkin matka taittui. Sillä norsunkorvasatulaisella "kaunottarella" tuli poljettua kesät talvet muutenkin lyhyet kapupunkiajot. Lämmöllä muistelen vieläkin kyseistä vähäruosteista menopeliä, joka palveli minua tuulessa ja tuiskussa aina siihen asti, kun muutin pois kotoa.
M47
Parasta mummopyörässä on se , että niitä voi käyttää pyykkitelineenä.
Mulla on "ratastettu" mummopyörä, kevyempi polkea kun välitykset on muutettu. Joku -70 luvun alun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutta pyörää ei kannata enää ostaa, kun se ei pysy pihassa kuin korkeintaan iltaan asti.
Oletko kuullut paikantimesta?
No sehän lohduttaakin, että voi lähteä jäljittämään sitä varastettua fillaria jostain narkkarivarastolta... Eiköhän se ole ihan vain kivempi, ettei sitä omaa pyörää ylipäätään varasteta.
T. eri
No mulla on sellainen älypyörä, että saan halutessani siihen ajoneston. Minusta on mielenkiintoista seurata pyörän liikkeitä.
No mutta mullapas onkin moottoripyörä, siinäkin on ajonesto ja abs jarrut.
Olen etsiskellyt pappapyörää jo jonkin aikaa, sellaista minkä saisi alle satasella liikenteeseen. Valmista en osta, pitää olla projekti.
Huollettu siisti Helkama Ainotar 180e, Helkama Aino 350e . Muu merkki huollettuna 100e. Muu muumerkki huoltamaton 40e.
Ne on kestäviä ja mukavia ajaa, näyttääkin kivalta.